Gå til innhold

PCen går ulidelig treigt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg gjøre noe med det? Bortsett fra diskframentering og delete cookcies og temp internet files?

Må nevnes at jeg ikke har verdens beste maskin den er gammel og med ganske liten kapasitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har adaware og spyvare fjerner,og bruker den jvenlig, men den går treigt uansett.

Tror det kan ha noe med msn å gjøre, siden den av seg selv skifterbilde. Men det burde viruskontrollen ha reagert på.

Og på Helpdesk sier de at alt er i orden, det tror jeg nå bare sånn passe på.

Skrevet

Hmm... har ikke nyeste MSN, men den skal jo ikke skifte bilde av seg selv. Pleier alltid å anbefale ny install av Windows hvis det går så treigt. Kanskje Regseeker hjelper?

Og å stenge unødvendige programmer som ligger til venstre for klokken nederst i høyre hjørne. Og ta opp Oppgavebehandleren og stenge programmer du ikke trenger.

Skrevet

Hvis du mistenker MSN for noe lureri, kan du jo bare avinstallere og laste den ned på nytt?

Skrevet

Jeg er på ingen måte noen pc-ekspert, snarere tvert om :)

Men jeg hadde mye det samme problemet, lempet ut Norton, og satte inn AVG, det hjalp en god del. Kanskje det er den som ligger og tar opp unødig med resurser hos deg og?

Merker og at opera som regel går kjappere enn IE.

(og for alt jeg vet kan det være et rent sammentreff :sjenert: )

Skrevet

Det stemmer at Norton er "beryktet" for å ta opp mye ressurser! :)

Skrevet (endret)

*hive inn et spørsmål* Jeg forsøkte å laste ned AVG, men fikk beskjed om å betale for å kunne fjerne disse tingene den fant. Er det mulig å få tak i en gratisversjon et sted? :sjenert:

Endret av Rhiakath
Skrevet
*hive inn et spørsmål* Jeg forsøkte å laste ned AVG, men fikk beskjed om å betale for å kunne fjerne disse tingene den fant. Er det mulig å få tak i en gratisversjon et sted? :sjenert:

Her er gratisversjonen av AVG.
Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Kan jeg gjøre noe med det? Bortsett fra diskframentering og delete cookcies og temp internet files?

Må nevnes at jeg ikke har verdens beste maskin den er gammel og med ganske liten kapasitet.

Hei,

Når du er på nettet kommer det opp masse pop op, selv om du bruker norton osv...den tar nemlig ikke alt!

Dette har du sikkert gjort, men uansett: se etter om du er blokkert for all pop op! Gå inn på verktøy, alternativ for internett,gå inn på personvern,helt neders så klikker du på innstillinger,helt neders her har du 3 alternativer for blokkering: lav, middels,høy. Klikk på høy blokkering.

Det som tar utrolig mye plass er bilder og Power Point! Legg disse over på en cd, dersom du har det.

Det samme gjelder nedlastet musikk/filmer hvis det ligger på harddisken din.Dette bør overføres til en cd.

Tøm søpplekassa di jevnlig!

Gå inn på min datamaskin, på lokal C disk-åpne og se etter om det har lagt seg masse dritt der som tar plass- dette kan skje selv om du ikke har bedt om det!

Masse drit som legger seg her automatisk når du er på div.sider på nettet.

Det beste er å reestarte hele maskiner tilbake til sånn den var da du kjøpte maskinen, men da må du brenne over på en cd det du vil ta vare på!

Det fulgte med en reestarter cd da du kjøpte maskinen, denne vet du sikkert ikke hvor er nå,(hvis du er like "rotete" som meg) men disse er å få kjøpt, eller du kan laste ned en fra nettet(helt sikkert)

Jeg gjorde dette med en cd jeg har, og brått så hadde jeg plass til en haug av Giga Bytes.

Dette kan du se etter på kakediagrammet på Lokal C disk -høyreklikke - egenskaper. Der ser du hvor mye plass du har brukt, og hvor mye du har igjen.

Du kan også gå inn på start, kjør,skriv: msconfig, enter, oppstart, fjern det du ikke mener er nødvendig at skal starte opp vær gang maskinen settes på.

Miloine

Endret av Miloine
Skrevet

Nå viste det seg at tregheten i går skyltes at vi hadde seriøse serverproblemer her på jobben i går. Det er nå blitt fikset og alt går som det skal.

Skal ta med rådene deres og bruke noen av dem på hjemmemaskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...