AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Trenger informasjon fra andre som driver med potter. Har god peiling på hagestell, og blomster i små potter som står på bordet. Næring, kompost og slikt kan jeg også, og setter meg inn i utifra plantens behov. Litt dårligere informasjon synes jeg det er med potter på verandabord.. Lot noen sinkbøtter stå ute, under tak på verandaen i vinter. Plantene overlevde, men under har det kommet rust på platningen. Veldig stygt. Krever alle potter som skal stå lenge på samme sted et fat eller fat med hjul under, for å ikke ødelegge treverket? Er det noe annet jeg kan gjøre? Er det noen potter som lager stygge merker, og andre som ikke gjør det? Håper noen kan lære meg alt dere kan om dette 😊 Anonymkode: 2a92d...6bc
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Ja. Alle potter som blir stående tett på treunderlag vil sette merke i en eller annen form. Potter med jern i ruster. Kondens og regnvann vil bli liggende under pottene og påvirke treet. Sett pottene på pottetraller, på bord og krakker, på steiner etc for å unngå dette. Det går også an å plassere pottene på melkekartongtopper og lignende. Anonymkode: 4381f...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja. Alle potter som blir stående tett på treunderlag vil sette merke i en eller annen form. Potter med jern i ruster. Kondens og regnvann vil bli liggende under pottene og påvirke treet. Sett pottene på pottetraller, på bord og krakker, på steiner etc for å unngå dette. Det går også an å plassere pottene på melkekartongtopper og lignende. Anonymkode: 4381f...6d8 Men legger jeg stein på platningen, vil vel steinen sette merker? Tipset med melkekartongkork var lurt. Kan jo male så det ikke blir så synlig. Hvor fort kommer slike merker? Anonymkode: 2a92d...6bc
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #4 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men legger jeg stein på platningen, vil vel steinen sette merker? Tipset med melkekartongkork var lurt. Kan jo male så det ikke blir så synlig. Hvor fort kommer slike merker? Anonymkode: 2a92d...6bc Alt som står over tid risikerer du merker av. Tiden det tar kommer an på alt mulig av lokale forhold, så det kan komme raskt eller sent. Anonymkode: 5e71e...f13
newman01 Skrevet 6. april 2022 #5 Skrevet 6. april 2022 (endret) Hovedproblemet er fuktighet under potta som ikke tørker. Dette vil skade treverket når det står fuktig i ukesvis og månedsvis. En liten cm avstand fra potte til terrassebord så er alt løst. Endret 6. april 2022 av newman01 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå