Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får man jobb etter IT-studier på Nordoff? Tenker på UX, UI eller frontend? 

Skjønner at arbeidsmarkedet er bra, men har man en sjanse med bare ett å på Noroff? Jeg har en bachelor fra før, men i et annet fagfelt. 

Anonymkode: d0dd8...dc3

AnonymBruker
Skrevet

Meg igjen. Vurderer Nordoff istedet for bachelor dataingeniør. Har ikke realfagene og orker ikke 3 nye år med studier. 

AnonymBruker
Skrevet

Lurer jeg også på. Vurderer Nordoff selv, hvis jeg blir friskere. Da som nettstudier.

Anonymkode: 07f51...8dd

AnonymBruker
Skrevet

Ingen med utdanning fra Noroff her..? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Får man jobb etter IT-studier på Nordoff? Tenker på UX, UI eller frontend? 

Skjønner at arbeidsmarkedet er bra, men har man en sjanse med bare ett å på Noroff? Jeg har en bachelor fra før, men i et annet fagfelt. 

En god regel er: hvis ikke de kan vise en undersøkelse, altså en slags statistikk som undersøker hvor mange som er i jobb etter så og så lang tid, og masse annet snacks i undersøkelsen 😂 , med tanke på detaljer, så er det ikke noe vits å forholde seg til: "Joda, mange får jobb" eller "Du kan jobbe med bla bla".

Vage ord, vage beskrivelser og kommentarer som sier deg overhodet ingenting, må du unngå å la deg blende av. 

Anonymkode: dc681...398

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror bare ett år blir litt knapt. 🤔 I tillegg er det Noroff. 🤡

Anonymkode: 3cbff...79e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått Noroff ja, men ikke IT. Jeg gikk Film & TV produksjon. I den bransjen er det litt hva du gjør det til selv, man trenger ikke nødvendigvis utdanning, men det er en veldig grei introduksjon. Dyrt så klart, og det er mer kredible filmutdannelse som er statlige (Filmhøyskolen i Lillehammer) men det kommer jo an på hva man vil. 

Anonymkode: 24143...e58

AnonymBruker
Skrevet

Vurdert Noroff )og Fagskolen Kristiania) selv. De har jo mange suksesshistorier på sidene sine, hvor tidligere elever forteller om jobber de får gjerne før utdannelsen er ferdig. Felles er at alle disse har høyre utdannelse i bunnen og bygger på med Noroff/FK på toppen. Jeg tolker det da som at fagskolen ikke er nok alene, men er supert for å øke kompetansen innenfor et felt du allerede har utdannelse. Så inntil de kommer med noen fakta hvor også de uten utdannelse får jobb avventer jeg.

Anonymkode: 0186b...db3

AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker dette avhenger veldig hvilken bachelor du har 😉

Anonymkode: ed10a...a18

AnonymBruker
Skrevet

Hmm... Jeg har ikke latt meg blende av suksesshistorier, for de har jeg ikke lest 😄 Jeg har bare søkt kjapt etter utdanning innen disse retningene og da kom Noroff opp. Og siden jeg har fått med meg at arbeidsmarkedet ska være bra lurte jeg på om dette er en enkel inngang, eller bare bortkastede penger. 

Egentlig kunne jeg like gjerne tenkt meg et kurs ("smakebit") for å se om dette er noe for meg, før jeg vurderer full utdanning. Jeg har veldig lyst til å lære programmering eller å lage apper. Lære litt enkel design, brukervennlighet, den type ting. Men jeg gjør det like gjerne på egenhånd bare jeg får vite hva som er gode kurs/det nyttigste å kunne. 

Skrevet

Mitt inntrykk er også at Noroff alene ikke er så imponerende. De reklamerer med ting som "du lærer det du skal jobbe med i praksis", noe som i realiteten betyr veldig lite teoretisk grunnlag. Noroff som påbygging er nok helt greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Med programmering, ja, gitt at du faktisk er flink til å programmere og viser dette gjennom mye arbeid med egne prosjekter i fritiden. Innenfor UX/UI kommer du til å slite mer.

Anonymkode: c2662...dae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...