AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Jeg søkte på en stilling internt for flere uker siden. Jeg kjenner lederen godt. Jeg vet at det var vel ambisiøst å søke sett utfra stillingsannonsen, så forventer avslag. Jeg ble kalt inn til en prat vedrørende stillingen nå. Det står ikke noe om at jeg er aktuell for den. Jeg ble aldri oppfordret til å søke. Er dette typisk måte å gi avslag på til interne søkere? Å sende mail ville vært veldig rart, så det må jo være avslag? Skal jeg da i det hele tatt forberede meg? Anonymkode: 39944...e1d
Ullvott Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 "En samtale om stillingen" kan like gjerne bety et intervju, så du bør forberede deg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 Jeg tolker det som at du kan være aktuell for stillingen, eller at de har en annen stilling som kan passe for deg. Forbered deg som om du er innkalt til intervju. Anonymkode: abc03...bac
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #4 Skrevet 6. april 2022 Det er selvsagt en positiv ting! Forbered deg til å fortelle om hvorfor du vil ha jobben og hva du kan tilby. Det er ofte en fordel å være ansatt i bedriften fra før, for da kjenner de deg og vet om du er en kollega de vil ha. Det høres det ut som du er, men du må vise motivasjon og kunnskap nok. Lykke til! Anonymkode: 6e49b...049
Myrmica Skrevet 6. april 2022 #5 Skrevet 6. april 2022 Jeg søkte en intern stilling for et par år siden, hadde noen av kvalifikasjonene de ønsket, men langt i fra alle. Etter en stund ble jeg kalt inn til et møte for å "ta en prat rundt min situasjon", jeg var usikker på om det var et intervju, eller hva de egentlig ville 😅 Men jeg fikk jobben 👍
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #6 Skrevet 6. april 2022 Jeg ville gått ut fra at det var et intervju. Anonymkode: 16bde...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå