AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Ser at det er dukket opp et par tråder hvor det ligner på at man er i ferd med å gå inn i en hekt-situasjon. Dette er en svært usunn relasjon som man bør komme seg ut av så fort som mulig. Det kjennetegnes av følgende: Periodevis stor interesse og affeksjon, etterfulgt av stillhet eller uforutsigbarhet For eksempel en mann/kvinne som overøser med kjærtegn når man er på date eller møtes, for så å bli kald i etterkant. Og så litt varm igjen. Og så litt kald igjen. Det kan være f.eks. at de plutselig slutter å svare på meldinger i et par dager. For så å late som ingenting. Eller at tonen veksler fra kald og avvisende til varm og kjærlig. Stikkordet er uforutsigbarhet, og det at man er usikker på relasjonen. Og det at man ønsker seg mer enn man får. Det er ikke nødvendigvis vond vilje som ligger bak fra den andre personen, men det er uansett en svært dårlig relasjon som man bør avslutte og komme seg ut av. Lettere sagt enn gjort, ja. Men gjør det for din egen skyld. Nå. Det blir ikke lettere etterhvert. Anonymkode: 72b07...8d8 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Jeg har vært i et slikt forhold i 4 år. Endte med at jeg ble ghostet etter 4 år. Tror ikke mange har blitt ghostet etter 4 år for å si det sånn. Jeg fikk det vondt i flere år etter dette forholdet. Det er 5 år siden nå, og fremdeles kan jeg tenke på det og bli lei meg. Men jeg har heldigvis fått det bedre etterhvert. Helt enig med det du skriver at man må komme seg ut av en sånn relasjon og at det er usunt. Eneste jeg ikke er enig er at det ikke er vond vilje som ligger bak. Jo, ofte er det nettopp det som ligger bak. Dette er ofte mennesker som har psykopatisk eller narsissistisk personlighet. Jeg har lest mye om det i ettertid, og er helt sikker på at han jeg var sammen med var enten psykopat eller narsissist. Anonymkode: 278b6...36d 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 Jeg er i et forhold med en mann sm veklser mellom å være kald og varm. Vet ikke helt om det er bevisst eller ond vilje, eller om det bare er sånn han er. Vi kan ha det helt fantastisk når vi er sammen, han er veldig kjærlig, veldig på. Og så om vi ikke har avtalt en konkret dag å møtes på, kan det gå noen dager før han tar kontakt igjen. Da er han blid, godt humør, lurer på hvordan jeg har det, kanskje vi skal møtes i morgen? Sånne ting. Blir såret av det. Merkelig nok så er det ikke slik at jeg tviler på at/om han tar kontakt, eller at det er slutt, men at han bare ikke trenger å høre fra meg på noen dager gjør vondt. Når jeg tar det opp, sier han bare at det er sunt med egentid? At jeg ikke skal føle meg utrygg? Føles iblant litt som FWB, selv om vi er kjærester. Anonymkode: 29d03...802
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #4 Skrevet 6. april 2022 Narsissister elsker å skape følelsesmessig kaos. Gjøre deg usikker på hvor du har dem. Usikker på deg selv også. Narsissister vil at du skal "crave" dem Anonymkode: 77b78...5ae 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #5 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i et forhold med en mann sm veklser mellom å være kald og varm. Vet ikke helt om det er bevisst eller ond vilje, eller om det bare er sånn han er. Vi kan ha det helt fantastisk når vi er sammen, han er veldig kjærlig, veldig på. Og så om vi ikke har avtalt en konkret dag å møtes på, kan det gå noen dager før han tar kontakt igjen. Da er han blid, godt humør, lurer på hvordan jeg har det, kanskje vi skal møtes i morgen? Sånne ting. Blir såret av det. Merkelig nok så er det ikke slik at jeg tviler på at/om han tar kontakt, eller at det er slutt, men at han bare ikke trenger å høre fra meg på noen dager gjør vondt. Når jeg tar det opp, sier han bare at det er sunt med egentid? At jeg ikke skal føle meg utrygg? Føles iblant litt som FWB, selv om vi er kjærester. Anonymkode: 29d03...802 Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg er også med en sånn. Han bedrer seg riktignok når jeg tar det opp med han. Anonymkode: 6dcd2...d04
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #6 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg er også med en sånn. Han bedrer seg riktignok når jeg tar det opp med han. Anonymkode: 6dcd2...d04 Min bedrer seg også (midlertidig) når jeg tar det opp med han. Har vært sammen i tre år, dere da? Anonymkode: 29d03...802
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #7 Skrevet 6. april 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Min bedrer seg også (midlertidig) når jeg tar det opp med han. Har vært sammen i tre år, dere da? Anonymkode: 29d03...802 Gjør han virkelig det? Etter tre år, og du må fortsett oppdra på han når det kommer til empati og respekt. Anonymkode: 77b78...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #8 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min bedrer seg også (midlertidig) når jeg tar det opp med han. Har vært sammen i tre år, dere da? Anonymkode: 29d03...802 1 år. Bedrer seg kun midlertidig her også Anonymkode: 6dcd2...d04
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #9 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gjør han virkelig det? Etter tre år, og du må fortsett oppdra på han når det kommer til empati og respekt. Anonymkode: 77b78...5ae Tydeligvis, dessverre. Anonymkode: 29d03...802
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #10 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1 år. Bedrer seg kun midlertidig her også Anonymkode: 6dcd2...d04 Det er utrolig frustrerende. Uten å gå i detaljer, så tviler jeg ikke på at han elsker meg og setter pris på meg. Likevel, dette skjer igjen og igjen. Anonymkode: 29d03...802
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #11 Skrevet 6. april 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er utrolig frustrerende. Uten å gå i detaljer, så tviler jeg ikke på at han elsker meg og setter pris på meg. Likevel, dette skjer igjen og igjen. Anonymkode: 29d03...802 Hans kjærighet er reflektert i hans oppførsel overfor deg. Han kan fortsette som han alltid har gjort, for det får ikke konsekvenser Anonymkode: 77b78...5ae 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #12 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hans kjærighet er reflektert i hans oppførsel overfor deg. Han kan fortsette som han alltid har gjort, for det får ikke konsekvenser Anonymkode: 77b78...5ae Jeg tror ikke alltid det er så enkelt. Det kan også handle om at man er veldig ulike og snakker forskjellig språk. At man har ulike behov. Den ene kan også ha mindre empati enn den andre, uten at det er bond vilje bak. De bare er slik, og motparten får ikke dekket sitt emosjonelle behov. Men det kan også være at mannen ikke er interessert nok, så ksn nok være mange ulike årsaker. Anonymkode: d1d71...386 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #13 Skrevet 6. april 2022 Et hekt er å være hekta på en du aldri får, men enn har kanskje vært intime over lang tid, har blitt fortalt ting som vedkommende ikke holder, er hot/cold sier gjør ting som forvirrer deg. Du analyserer ALT hver et ord, punktum, handling, emoji. Du får panikk av å ikke høre noe fra han, du blir fortvilt og får nervesammenbrudd av å se han pålogget uten at han tar kontakt med deg, du er livredd det er en annen i bildet. Du blir usikker og redd for å mase/pushe han vekk, redd for å ta kontakt for ofte/lite. En får ofte panikk og kan bryte samme flere ganger om dagen. Et hekt tar over HELE livet ditt der alt dreier seg om den du er hekta på, går ut over matlyst, sliter med dagligdagse gjøremål. Det som blir beskrevet her av diverse innlegg er ikke hekt.. Anonymkode: 6277e...55a 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Et hekt er å være hekta på en du aldri får, men enn har kanskje vært intime over lang tid, har blitt fortalt ting som vedkommende ikke holder, er hot/cold sier gjør ting som forvirrer deg. Du analyserer ALT hver et ord, punktum, handling, emoji. Du får panikk av å ikke høre noe fra han, du blir fortvilt og får nervesammenbrudd av å se han pålogget uten at han tar kontakt med deg, du er livredd det er en annen i bildet. Du blir usikker og redd for å mase/pushe han vekk, redd for å ta kontakt for ofte/lite. En får ofte panikk og kan bryte samme flere ganger om dagen. Et hekt tar over HELE livet ditt der alt dreier seg om den du er hekta på, går ut over matlyst, sliter med dagligdagse gjøremål. Det som blir beskrevet her av diverse innlegg er ikke hekt.. Anonymkode: 6277e...55a Joda, mye som gir mening her. Men kan være elementer av hekt i et fast forhold også, når forholdet ikke er jevnbyrdig. Når den ene har sterkere følelser enn den andre. Og når den med minst følelser da er den som "styrer" forholdet og den med sterkest følelser er den som "lider." F.eks. trodde jeg at vi skulle møtes i går, men istedet hørte jeg ingenting fra kjæresten. Ringte og sendte meldinger, men fikk ikke noe svar i det hele tatt. Dagen før var alt fint. Så, helt ut av det blå gjør han seg helt utilgjengelig, og jeg føler meg såret, bortprioritert. Anonymkode: 29d03...802 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Et hekt er å være hekta på en du aldri får, men enn har kanskje vært intime over lang tid, har blitt fortalt ting som vedkommende ikke holder, er hot/cold sier gjør ting som forvirrer deg. Du analyserer ALT hver et ord, punktum, handling, emoji. Du får panikk av å ikke høre noe fra han, du blir fortvilt og får nervesammenbrudd av å se han pålogget uten at han tar kontakt med deg, du er livredd det er en annen i bildet. Du blir usikker og redd for å mase/pushe han vekk, redd for å ta kontakt for ofte/lite. En får ofte panikk og kan bryte samme flere ganger om dagen. Et hekt tar over HELE livet ditt der alt dreier seg om den du er hekta på, går ut over matlyst, sliter med dagligdagse gjøremål. Det som blir beskrevet her av diverse innlegg er ikke hekt.. Du vet at det finnes forskjellige grader av dette? På en skala fra 1-100 så er det du beskriver 100. Maks hekt. Anonymkode: 72b07...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du vet at det finnes forskjellige grader av dette? På en skala fra 1-100 så er det du beskriver 100. Maks hekt. Anonymkode: 72b07...8d8 Begrepet «hekt» brukes normalt ikke om et kjæresteforhold som har vart i flere år, som flere her skriver om. Anonymkode: 55111...664 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #17 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Begrepet «hekt» brukes normalt ikke om et kjæresteforhold som har vart i flere år, som flere her skriver om. Anonymkode: 55111...664 Hvis du ser på overskriften så står det også "usunn relasjon". Men hva er det egentlig du er ute etter? Er ikke disse folkene hekta nok for deg? Burde de vært litt mer hekta? Anonymkode: 72b07...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #18 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ser på overskriften så står det også "usunn relasjon". Men hva er det egentlig du er ute etter? Er ikke disse folkene hekta nok for deg? Burde de vært litt mer hekta? Anonymkode: 72b07...8d8 Sier ikke at de har det bra og er i sunne relasjoner. Men det er vel greit å la være å bruke begrepet «hekt» på noe som ikke er et hekt? Anonymkode: 55111...664 3
candykiss Skrevet 7. april 2022 #19 Skrevet 7. april 2022 En som er hektet lider i stillhet, er en i et fast kjærlighetsforhold kan man ta opp problemer som kommunikasjon etc, det kan man ikke om man er stuck i et hekt, den en er hekta på vet ikke at den andre lider.. å iom en ikke er i et fast forhold i et hekt kan man heller ikke lufte problemstillingen til den andre parten. Det er en helt grusom situasjon å være i. Å leve i konstant uvisshet, ha tankekjør 24/7 gjør at en føler seg totalt maktesløs å er rett og slett tortur. En hektet person er livredd for å bli forlatt og avvist, å gjør alt for å tilpasse seg den en er hektet på. 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #20 Skrevet 7. april 2022 On 4/6/2022 at 9:22 AM, AnonymBruker said: Ser at det er dukket opp et par tråder hvor det ligner på at man er i ferd med å gå inn i en hekt-situasjon. Dette er en svært usunn relasjon som man bør komme seg ut av så fort som mulig. Det kjennetegnes av følgende: Periodevis stor interesse og affeksjon, etterfulgt av stillhet eller uforutsigbarhet For eksempel en mann/kvinne som overøser med kjærtegn når man er på date eller møtes, for så å bli kald i etterkant. Og så litt varm igjen. Og så litt kald igjen. Det kan være f.eks. at de plutselig slutter å svare på meldinger i et par dager. For så å late som ingenting. Eller at tonen veksler fra kald og avvisende til varm og kjærlig. Stikkordet er uforutsigbarhet, og det at man er usikker på relasjonen. Og det at man ønsker seg mer enn man får. Det er ikke nødvendigvis vond vilje som ligger bak fra den andre personen, men det er uansett en svært dårlig relasjon som man bør avslutte og komme seg ut av. Lettere sagt enn gjort, ja. Men gjør det for din egen skyld. Nå. Det blir ikke lettere etterhvert. Anonymkode: 72b07...8d8 Det høres ut som en usunn relasjon ja. Litt barnslig men hva tror du hadde skjedd om du hadde gjort det samme mot ham? Latt det gå lenge mellom hver gang du gir lyd fra deg, ikke åpne meldinger med en gang osv..? Uttrykke litt usikkerhet ovenfor framtida dere imellom etc.. Anonymkode: 3fc96...720
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå