Gå til innhold

Jobb dilemma. Flere intervjuer, men..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i nåværende jobb i 3 mnd. Har bare 30%, men jobber mye mer pga sykemeldinger. Jeg har jo begynt å lære meg der jeg er nå og blitt kjent med kollegaer. Så har jeg søkt jobber andre steder, men problemet i følge dem er at jeg jobber hos konkurrenten. Irriterer meg litt at det alltid skal være noe om og men, som setter meg i situasjoner der jeg må velge. Å velge er et av mine største utfordringer 😛 

Stillingene er større på de andre jobbene, fast 50%. Jeg vet ikke hva lønnen er. 

Hvis de sier at jeg kan få jobben, men at det kreves at jeg slutter i nåværende, hva skal jeg gjøre da? Er det ikke litt surt at de bruker tid på opplæring på meg så skal jeg bare slutte?? Føler nesten det er litt dårlig gjort.. og det med at jeg har blitt kjent med kollegaene nå.. jeg er veldig slik at jeg liker å bytte også. Få erfaring fra flere steder. Har fått 3 intervjuer på 1 uke. Hva ville du gjort?

Anonymkode: 6e6d3...cba

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dra på intervjuene, også tenker jeg at du ikke trenger å nevne at du vil bli i nåværende jobb hvis de ikke spør.

Hvis de krever at du slutter, så er de nok arbeidsgiver krevende på mange andre områder. 

Nå spørs det jo selvfølgelig litt hva slags konkurrent. Er det matbutikk/bensinstasjon så synes jeg det er ekstremt sært å måtte slutte. For det er bedrifter som ikke vil gå noe dårligere uavhengig om du jobber på flere av stedene.

Endret av Heisann12345
AnonymBruker
Skrevet
Heisann12345 skrev (10 minutter siden):

Dra på intervjuene, også tenker jeg at du ikke trenger å nevne at du vil bli i nåværende jobb hvis de ikke spør.

Hvis de krever at du slutter, så er de nok arbeidsgiver krevende på mange andre områder. 

Nå spørs det jo selvfølgelig litt hva slags konkurrent. Er det matbutikk/bensinstasjon så synes jeg det er ekstremt sært å måtte slutte. For det er bedrifter som ikke vil gå noe dårligere uavhengig om du jobber på flere av stedene.

Men de må vite at jeg jobber der for jeg må tilpasse planen. Har allerede vært der og jeg sa at jeg jobber der jeg jobber. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men de må vite at jeg jobber der for jeg må tilpasse planen. Har allerede vært der og jeg sa at jeg jobber der jeg jobber. 

Jaja, men da får du jo bare ta det som det kommer da? Du vil jo ha en ekstra jobb, så bare dra på intervjuene. Skjønner ikke helt hva du spør etter da 😅

Skrevet

Beklager- glemte at du spurte etter om du burde slutte i nåværende. Det har jeg ikke noe godt svar på, bare dra på intervjuene da hvertfall

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet i interiørbutikk i studietiden stod det i alle fall i kontrakten at jeg ikke hadde lov til å jobbe hos "nære konkurrenter" samtidig.

Anonymkode: c5a34...00f

AnonymBruker
Skrevet

Dette synes jeg er skikkelig rart. Har aldri opplevd en konkurranseklausul i en sånn type jobb, det er vel mer vanlig for selvstendige stillinger og visse yrker som advokater og sånt? 

Jeg ville ventet til et tilbud lå på bordet. Det kan jo tenkes at lønna er mye lavere enn den du får nå, og da er det ikke verd å bytte. Jeg ville imidlertid hatt 50% fast enn 30% fast, forutsatt at man i begge stillinger kan jobbe mer ved sykemeldinger osv. 

Anonymkode: f7afd...e4a

AnonymBruker
Skrevet

Snakket med sjefen om dette og hn sa at de ikke kunne nekte meg det men at det absolutt ikke var ønskelig. Ha gjør jeg da? Jeg tar jo jobben om jeg får tilbudet dersom de faktisk ikke kan nekte meg det. Men er det noe sted man kan finne regler på dette?

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi disse jobbene er innenfor samme bransje. 

Skrevet

Men kan du ikke prøve å søke på heltidsjobber i stedet? Eller deltidsjobber som ikke er direkte konkurrenter med hverandre? De fleste skjønner jo at man må ha 100 % jobb, man overlever ikke på 50 %.

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (5 timer siden):

Men kan du ikke prøve å søke på heltidsjobber i stedet? Eller deltidsjobber som ikke er direkte konkurrenter med hverandre? De fleste skjønner jo at man må ha 100 % jobb, man overlever ikke på 50 %.

Jeg liker variasjon. Vil helst at flere steder å jobbe. Har ikke lyst å slutte der jeg er nå pga trivsel, jeg har lært meg mye og det er litt surt å bruke mye tid på å lære alt og så bare slutte så må de finne en ny å opplære. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg liker variasjon. Vil helst at flere steder å jobbe. Har ikke lyst å slutte der jeg er nå pga trivsel, jeg har lært meg mye og det er litt surt å bruke mye tid på å lære alt og så bare slutte så må de finne en ny å opplære. 

Skulle trodde at det var meg som skrev dette i sovne. Min situasjon akkurat nå

Anonymkode: d27bb...2ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle trodde at det var meg som skrev dette i sovne. Min situasjon akkurat nå

Anonymkode: d27bb...2ac

Søkt på flere jobber i samme bransje du og? Hvorfor skal det alltid være en hake ved ting? Jeg kommer nesten i mål ofte, men så er det en eneste irriterende ting som kommer i veien!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skattemessig lønner det seg ikke. Man skatter 50% av sekundærjobb

Anonymkode: 5fc1c...55e

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skattemessig lønner det seg ikke. Man skatter 50% av sekundærjobb

Anonymkode: 5fc1c...55e

Skattemessig har det ingen ting å si om den samme lønna kommer fra 1 eller 2 jobber 

Anonymkode: e34c3...d35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...