AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Jeg er ferdig utdannet sosionom denne våren og søker nå på stillinger på NAV. Jeg lurer på hva dere mener en god veileder på NAV trenger? Hva har din gode veileder gjort for deg? Anonymkode: 953d0...f6b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Jeg har hatt mange veiledere hos nav og det aller viktigste er å bruke ørene mer enn munnen. Altså lytte. Mange veiledere har en tendens til å tre nedover brukeren sine egne løsninger og meninger. Og det å vise tillit til at brukeren ønsker å komme ut av uføret man har havnet i. Jeg har opplevd utrolig mye mistro og mistillit, noe som har gått ut over samarbeid, min helbredelse og vært et forferdelig stressmoment. Man må hele tiden holde seg inne med veileder istedet for å være ærlig, fortelle at nå går det dårlig, eller be om hjelp til de tingene man trenger hjelp til, fordi veileder ikke mener at man har behov for den spesifikke hjelpen. Å gå på nav er en større belastning enn det er hjelp ofte. Ha det i bakhodet. For man er prisgitt at veileder tror på deg for å ha mat på bordet og penger til å betale strømregningen. Og ingen jeg kjenner som har havnet på nav _ønsker_ å være avhengig av nav. Anonymkode: fe514...bf7 5