Gå til innhold

Forkjøpsrett Obos, hvis noen tar den...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen tar over budet, må de godta samme betingelsene som den som ga høyeste bud godtok? 

Foreksempel overta kombiskap og sofa, og at utvask /rundvask utgår? Og hvor lang tid tar det som regel når man legger ut boligen på Obos sine sider, er det 14 dager frist for å ta over på forkjøpsrett. 

Min megler svarer ikke, skal purre på han og hvis ikke må jeg vurdere å bytte megler, men det koster kanskje mye?

Anonymkode: 9503e...9f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ja

Anonymkode: 6fd73...fca

AnonymBruker
Skrevet

Ja og derfor ba jeg om overtakelse en uke etter kjøperen. Ingen av de som stod på liste for forkjøp kunne overta så fort 😎

Anonymkode: b44d5...006

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg husker riktig skal overtagelse være gjeldende, men andre avtaler som hva som skal følge med og ikke utgår. Vi solgte for eksempel med krav i budet om at vaskemaskin skulle følge, men siden noen andre tok den på forkjøpsrett, fikk vi beholde vaskemaskinen vår. Bedre å spørre OBOS direkte om dette enn megler 

Anonymkode: 2f4d5...840

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis noen tar over budet, må de godta samme betingelsene som den som ga høyeste bud godtok? 

Foreksempel overta kombiskap og sofa, og at utvask /rundvask utgår? Og hvor lang tid tar det som regel når man legger ut boligen på Obos sine sider, er det 14 dager frist for å ta over på forkjøpsrett. 

Min megler svarer ikke, skal purre på han og hvis ikke må jeg vurdere å bytte megler, men det koster kanskje mye?

Anonymkode: 9503e...9f4

Ja de må da kjøpe til eksakt de samme betingelsene som vinner av budrunden avtalte med selger

Anonymkode: c94c0...3d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...