AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Hei. Jeg fikk nylig permitteringsvarsel, og går ut i permisjon etter påske. Jeg elsker trening, og det er vel det eneste jeg virkelig har interesse for utenom jobben. Nå har jeg vært i dialog med driver av treningssenter her vi bor, som anbefaler meg å ta pt-utdannelsen. Jeg kan få jobbe selvstendig som pt der, og også prøve meg som trainee under utdanningen. Kurset går over et halvt år, med samlinger 5 helger til høsten. Resten er web-basert. Jeg er en voksen dame med flere barn å ta hensyn til, så jeg har dessverre ikke økonomi til å betale dette kurset selv nå når jeg blir permittert. Det koster ca 60 000. Jeg har ingen planer om å slutte i jobben min, men jeg jobber i en bransje som er sårbar for permitteringer i perioder. I tillegg så er det en fin mulighet til å spe på lønna når jeg jobber også. Tanken er ikke nødvendigvis ny karriere, men å ha noe å gå til i dårlige tider. Er dette noe NAV kan gå med på? Noen som vet? Anonymkode: 1c9d6...b42
Angelheart2 Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Nja... ikke slik du legger det frem. For å få dekket utdanning fra NAV så blir det sett på om dette er raskeste vei i jobb. Det vil si at man ser på hva slags utdanning du har fra før og om den kan benyttes til noe uten at du trenger tilleggsutdanning. Tviler derfor sterkt på om du får dekket et slikt kurs uten at du har planer om å gjøre det til en fast karriere og uten at det er eneste mulighet til jobb. 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 Angelheart2 skrev (20 minutter siden): Nja... ikke slik du legger det frem. For å få dekket utdanning fra NAV så blir det sett på om dette er raskeste vei i jobb. Det vil si at man ser på hva slags utdanning du har fra før og om den kan benyttes til noe uten at du trenger tilleggsutdanning. Tviler derfor sterkt på om du får dekket et slikt kurs uten at du har planer om å gjøre det til en fast karriere og uten at det er eneste mulighet til jobb. Hei, takk for svar:) Ja, det kan sikkert stemme. Håpet er jo å leve av PT-yrket, men det er nok ikke veldig realistisk. De ser nok andre muligheter for meg først er jeg redd. Jaja, verd et forsøk likevel kanskje Anonymkode: 1c9d6...b42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå