Gå til innhold

Vurderer å male stuen i blåfarge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi tenker på fikse opp veggene i stuen. Få vekk den gamle tapeten og få slette vegger. Så da skal det bli kjekt med ny farge på veggene. Har grønn farge i dag, men vurderer nå heller blåtoner. Men tenker også at det er en litt kald farge. Men de finnes jo så mange farger så det finnes sikkert en blå farge som er litt varmere? Har du tips til en fin farge som passer i stue? Lysforhold er gode. Mange vinduer.

Anonymkode: 7b8f0...3bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes varme blåfarger. Hvilken vei er vinduene vent? Og tenker du mørk eller lys?

Anonymkode: 210b0...243

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes varme blåfarger. Hvilken vei er vinduene vent? Og tenker du mørk eller lys?

Anonymkode: 210b0...243

Vi har vinduer vent mot sørøst, nord og nordvest. Tenker på blåfarge som kanskje er litt i mellom lys og mørk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har vinduer vent mot sørøst, nord og nordvest. Tenker på blåfarge som kanskje er litt i mellom lys og mørk. 

Denne så jeg tilfeldigvis i dag. Den heter Coastal Blue og er fra Jotun. Veldig fin blåfarge.

2021-049-jotun-5504-coastal-blue_1440x87

Anonymkode: eac49...b56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Denne så jeg tilfeldigvis i dag. Den heter Coastal Blue og er fra Jotun. Veldig fin blåfarge.

Den var nydelig, ja! Likte den. 🥰 Takker! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Og sikkert veldig fin her hos oss, som har flott sjø utsikt.👍🥰

AnonymBruker
Skrevet

Angående blått i stua: både jeg og flere jeg kjenner har hatt blå stue i løpet av de siste årene. Samtlige har malt om etter et par år. Selv med i interiør som står fint til blått, blir det en stemning i stua som er litt...blå. På soverommet har blått funket supert, men ikke i stua.

Anonymkode: e0a0b...5ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Angående blått i stua: både jeg og flere jeg kjenner har hatt blå stue i løpet av de siste årene. Samtlige har malt om etter et par år. Selv med i interiør som står fint til blått, blir det en stemning i stua som er litt...blå. På soverommet har blått funket supert, men ikke i stua.

Kom gjerne med andre fargetips. ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vi har forresten fargen treasure i dag. Den har vi hatt bare i 3 år. Jeg er litt lei av den.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kveldshimmel i stuen :) 

Anonymkode: 5b822...e3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har kveldshimmel i stuen :) 

Den var veldig fin og. Lun og varm mellomblå tone står det. Det er noe slikt jeg tenker på. 😊👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Den var veldig fin og. Lun og varm mellomblå tone står det. Det er noe slikt jeg tenker på. 😊👍

Vi er veldig fornøyd! Behagelig farge, ikke «for blå»☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok nylig over en leilighet der soverom og stue er malt i den samme litt mørke blå fargen. Jeg syns det er veldig kaldt og lite lunt og skal male over alt med en lys beige/varm hvit sporenstreks. Kan ikke se for meg at denne mørkeblå stuen kan bli lun eller luftig på sommeren (eller på vinteren). Den er bare kald og hard. 

Anonymkode: 09e8a...3ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tok nylig over en leilighet der soverom og stue er malt i den samme litt mørke blå fargen. Jeg syns det er veldig kaldt og lite lunt og skal male over alt med en lys beige/varm hvit sporenstreks. Kan ikke se for meg at denne mørkeblå stuen kan bli lun eller luftig på sommeren (eller på vinteren). Den er bare kald og hard. 

Anonymkode: 09e8a...3ba

Kommer vel an på blåfargen tenker jeg og hvilken undertone den har. Og lysforhold. Og så må en jo selvfølgelig like blått. ☺️ 
Her har vi 5 vinduer i stuen. To av vinduene er veldig store, så har vi to til som også er ganske bred. Det siste er litt mindre, men her kommer da kveldssolen på. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker godt retroblå fra jotun

Anonymkode: a5476...100

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde St. pauls blue fra Jotun. Den var veldig lekker. Lun og fin.

Anonymkode: 35499...262

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke villet male stuen min blå selv. Tror jeg hadde blitt fort lei! Vi har curious mind i stuen. Men i tv stuen nede har vi serene blue. Det er en flott farge absolutt. 

Anonymkode: 518f5...6b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kilden i kombinasjon med St Pauls blue i stuen, og alt tak og listverk er i bomull. Vindu Sørvest vendt, men en liten stue og kan ikke ha mørke farger av den grunn. 

Var veldig usikker første gang jeg så fargen, men nå er vi veldig fornøyd. Men, det kan lett bli en soveromsfarge ettersom den er så lys og «behagelig». Den er ikke kald i fargen hos oss. Det kan også tenkes at det er fordi vi har bomull (som er varm og lun i forhold til eksempel Chi eller klassisk hvit), som hvitfarge, og mye trefarger i kombinasjon med svart som interiør. 

Anonymkode: 61324...f42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk tidstypisk. Huk har en blå stue, veldig fin og

Anonymkode: fca13...728

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fine råd her. Takker! 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...