AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Del Skrevet 5. april 2022 Det er noen som "alltid" klarer å bli raskt gravide. Jeg lurer på om noen av dere har noen tips til utålmodige prøvere som f.eks. meg? Gjorde du noe spesielt? Brukte du eggløsningstester, når hadde du sex i forhold til eggløsning? På selve dage, dagen før, begge? Noe annet? Og har kosthold noe å si? Trening? Kan trening gjøre at egget vanskeligere fester seg f.eks.? Eller er trening kun positivt? Stresset dere, eller spiller dette egentlig ikke noen rolle? Takknemlig for eventuelle tips, selv om jeg vet dette kan og være flaks eller uflaks, håper jeg på litt tips og råd. Om ikke annet for å kunne roe meg ned litt. Anonymkode: 45009...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #2 Del Skrevet 6. april 2022 Jeg tror det stort sett er flaks (både i den forstand at man er heldig og ikke har noen utfordringer med fertiliteten, og i at det klaffer raskt når man begynner å prøve). Faktorer som trening, stress osv er neppe grunnen til at noen sliter med å bli gravid (med mindre stresset er så ekstremt at man mister syklusen). Det jeg gjorde: sluttet på hormonprevansjon ca seks måneder i forveien og kartla syklusen i mellomtida. Det hjalp meg bli kjent med mine egne eggløsningstegn. Ellers gjorde vi ikke noe annet enn å ha sex to-tre ganger i løpet av den fruktbare uka. Vil si jeg lever sånn normalt sunt (er lett overvektig med bmi på 26-27, trener et par dager i uka, drikker sjelden alkohol, røyker ikke). Har blitt gravid på henholdsvis første forsøk (endte i SA), første forsøk, og tredje forsøk, alle i midten av 30-åra. Anonymkode: d3d90...205 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå