Gå til innhold

Første vising er det sånn meglere er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ordnet finanseringsbevis og er veldig klar for å kjøpe nå.

Var på vising og såg på et hus idag. Jeg er i 20 årene og har ei datter på snart to år. 

Ringte megleren og avtalte vising. Søs og pappa ble med sammen med meg og jenta mi. 

Megleren såg fyforbanna ut og var ikke interessert i å vise oss rundt eller fortelle noe om boligen. Han bare stå der med armene I kors vanlig? Kan det vare at han ikke ønsket å gi oss privat vising? Det har hvert vising på det huset og det har ikke kommet inn noen bud. 

Da jeg takket for oss og skulle dra spurte han meg om jeg har finansering I orden eller bare var ut etter å kikke på hus. Da han hørte at alt var I orden begynte han å snakke om hvor fint det huset er osv.. Huset var mye finere på bildene enn I virkligheten mye å gjøre på den så nå venter jeg på drømmen boligen. 

Anonymkode: 2f851...1a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje varsle selger om at megler skremmer bort potensielle kjøpere?

Anonymkode: fdc47...78a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Meglere er veldig forskjellige. Noen bare står der med armene i kors og lar de interesserte gå å titte i fred, og tar i mot spørsmål hvis noen har noen. 

Men andre meglere fotfølger deg og lar seg ikke være i fred og prøver altfor hardt med å selge inn leiligheten og grave om private ting hos de interesserte. 

Jeg liker mye heller en sånn stille megler da, men det beste er de som er midt i mellom, som både står der med armene i kors og lar meg gå rundt uten å bli fotfulgt fra rom til rom, men som også er hyggelig når jeg kommer og går 

Anonymkode: 945a2...3b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta bare med deg din far neste gang, ikke din søster og barnet. Men du må være litt frampå selv også, spørre om ting du lurer på i salgsoppgaven og i takst. 
Meglere kommer i alle utgaver, akkurat som alle andre yrkesgrupper. Personlig foretrekker jeg megler som ikke er som en hemoroide, men er tilgjengelig for evt spørsmål.

Og boliger ser ofte bedre ut på bilder enn de er i virkeligheten.

Anonymkode: de732...573

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje varsle selger om at megler skremmer bort potensielle kjøpere?

Anonymkode: fdc47...78a

Er bare ts som syns det var uvant siden hun ikke har vært på visning før. Jeg har vært på over 100! 😅 Han var ikke noe uvanlig eller dårlig megler, høres ut som en god megler som lar folk være i fred mens de tar seg tid til å kikke, og informerer om både boligen og om mulighet for hjelp til finansiering 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

. Megleren såg fyforbanna ut og var ikke interessert i å vise oss rundt eller fortelle noe om boligen.

Det er ikke vanlig at megler viser en rundt. Man går rundt selv så er megler tilgjengelig for spørsmål hvis man lurer på noe. 

Budrunde er dagen etter siste visning, så hvis det var visning i dag er budrunde i morgen med mindre det er satt opp flere visninger :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Megleren såg fyforbanna ut og var ikke interessert i å vise oss rundt eller fortelle noe om boligen. Han bare stå der med armene I kors vanlig? Kan det vare at han ikke ønsket å gi oss privat vising?

Høres ut som han dømte deg ut i fra utseende og tenkte at du ikke hadde økonomi nok til å kjøpe. Frekt. 

Anonymkode: 5eb11...b23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Budrunde er dagen etter siste visning

Nei, den kan også starte samme dag, noen legger også inn bud før visning. Men akseptfrist må være tidligst dagen etter (ev virkedag) klokka 12. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ut som du overtolker han. 

Anonymkode: 96195...7aa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

høres ut som du overtolker han, eller at du gav dårlig inntrykk av å komme på familiebesøk med søster, far og barn. 

Neste gang går du kun med din far. 

Anonymkode: af89d...818

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som han dømte deg ut i fra utseende og tenkte at du ikke hadde økonomi nok til å kjøpe. Frekt. 

Tull. Det er helt vanlig å spørre om.

Anonymkode: 7e746...226

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 22.51):

Tull. Det er helt vanlig å spørre om.

Anonymkode: 7e746...226

Jeg snakker ikke om hva han spurte om, men at han sto med armene i kors og skulte, ikke ville svare på spørsmål eller vise dem rundt osv og så plutselig ble kjempehjelpsom når hun sa at finansiering var i orden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg snakker ikke om hva han spurte om, men at han sto med armene i kors og skulte, ikke ville svare på spørsmål eller vise dem rundt osv og så plutselig ble kjempehjelpsom når hun sa at finansiering var i orden. 

Ts skriver da intet om dette? Ts skriver at megler sto på ett sted med armene i kors og ventet mens de så seg rundt. Det normale er at den som kommer inn (altså den potensielle kjøper) hilser på megler og så innleder samtale. ts gir intet tegn på at de stilte noen spørsmål som helst om boligen.

Og ts og flokken bare toget inn uten å si hei og uten å klargjøre om de kikket eller var virkelig interesserte er det naturlig at megler antar de ikke hilser fordi de ikke ønsker å samtale.

Anonymkode: 501f8...1da

• Liker 2
Skrevet

Drømmemegler da, mye heller en slik en disse som fotfølger deg så du ikke får tenkt deg om engang. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett boligen du skal kjøpe, ikke megleren. 

Anonymkode: cd2de...fd3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne også sett litt småsur ut hvis jeg var megler og folk kom drassende på både far, søster og barn... Søsteren din burde heller vært barnevakt slik at to av de voksne kunne dratt på visning.

Anonymkode: a7a48...527

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kunne også sett litt småsur ut hvis jeg var megler og folk kom drassende på både far, søster og barn... Søsteren din burde heller vært barnevakt slik at to av de voksne kunne dratt på visning.

Anonymkode: a7a48...527

Som megler får man tåle folk. 

Anonymkode: 17261...beb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...