AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 I morgen er planen å reise en 2 , 5 t lang biltur med min 15 dager gamle datter .. hun sover normalt fra 12 til 16 så vi tenkte å reise i dette tidsrommet..vi kan ta så mange pauser og bruke så lang tid vi vil.. men kjenner jeg gruer meg litt.. er det noen som har noen godt tips eller har gjort det samme ? Anonymkode: cad62...bd1
Anonymous 91 Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Jeg tok tog alene i 15 t med baby på3mnd. Det var tøft men gikk veldig bra. Bare ta pauser, la baby strekke på seg i 20min etter 1t. Dette er pga ryggen dems
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 Legg baby i stolen og kjør. 2,5 timer er jo ingenting. Ammer du i tillegg så er jo alt i boks. Anonymkode: 62486...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #4 Skrevet 6. april 2022 2,5 timer er jo ingenting. Er det vi her MÅ kjøre hjem fra sykehus etter fødsel 😄. Kjørte Oslo - Stavanger med 4 uker gammel baby, med en overnatting. Gikk helt fint. Anonymkode: 7acb7...f02 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #5 Skrevet 6. april 2022 Anonymous 91 skrev (7 timer siden): Jeg tok tog alene i 15 t med baby på3mnd. Det var tøft men gikk veldig bra. Bare ta pauser, la baby strekke på seg i 20min etter 1t. Dette er pga ryggen dems Man må ikke stoppe hver time hvis dette er en engangsreise. Men hvis man kjører MYE bil hver dag over lang tid burde man stoppe oftere. Men på denne turen er det aldeles ikke nødvendig å stoppe bildn, vekke babyen og så repetere… Anonymkode: 314ce...eb4 6 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #6 Skrevet 6. april 2022 Sett ungen i bilen å kjør 😛 du kan evt legge inn en pause, for å gi mat, bytte bleie etc. Anonymkode: eaf24...eae 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #7 Skrevet 6. april 2022 Det var helt krise her i hvert fall, baby hatet bilkjøring og det var hyling i tre timer. Håper babyen din sover hele turen 😄 Anonymkode: fbc41...d4a 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #8 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): I morgen er planen å reise en 2 , 5 t lang biltur med min 15 dager gamle datter .. hun sover normalt fra 12 til 16 så vi tenkte å reise i dette tidsrommet..vi kan ta så mange pauser og bruke så lang tid vi vil.. men kjenner jeg gruer meg litt.. er det noen som har noen godt tips eller har gjort det samme ? Anonymkode: cad62...bd1 Ja vi reiste 50 mil med bil da eldste var 3 mnd. Med mellomste var han 2 mnd. Ta pauser når baby er våken. Viktig å ta baby ut av stolen for å strekke på ryggen. Men når baby sover er det egentlig bare å kjøre. Anonymkode: 3aab5...b25
Anonymous 91 Skrevet 6. april 2022 #9 Skrevet 6. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man må ikke stoppe hver time hvis dette er en engangsreise. Men hvis man kjører MYE bil hver dag over lang tid burde man stoppe oftere. Men på denne turen er det aldeles ikke nødvendig å stoppe bildn, vekke babyen og så repetere… Anonymkode: 314ce...eb4 På en så liten så er det faktisk det. Har forhørt meg med helsepersonell ang dette Endret 6. april 2022 av Anonymous 91
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #10 Skrevet 6. april 2022 Anonymous 91 skrev (9 minutter siden): På en så liten så er det faktisk det. Har forhørt meg med helsepersonell ang dette Helsepersonell som sier du skal vekke en sovende og frisk nyfødt?! Det er tre timer… altså 😵💫 Anonymkode: 314ce...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #11 Skrevet 6. april 2022 Vi kjørte 2,5 time hjem fra sykehuset ... stoppet kun hvis babyen våknet. Anonymkode: ee2c2...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #12 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Helsepersonell som sier du skal vekke en sovende og frisk nyfødt?! Det er tre timer… altså 😵💫 Anonymkode: 314ce...eb4 Det er temmelig logisk da de faktisk skal sitte i bilstol maks en time. Begge våre nyfødte fikk diaré da vi tok dem ut av bilstolen, pga sittestillingen. Men sover barnet er det dumt å vekke det, men ett stopp burde man ta, da nyfødte gjerne sover hele tiden uansett. Anonymkode: ee2c2...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #13 Skrevet 6. april 2022 Anonymous 91 skrev (21 minutter siden): På en så liten så er det faktisk det. Har forhørt meg med helsepersonell ang dette Sa helsepersonell hvor viktig det var at baby hadde 45 graders helning når dere kjørte? At babyen skulle dras frem til skrittstroppen i babystolen, for å gi riktig c-kurve i ryggen? Det er viktige aspekter som gjør at det er fullstendig trygt å kjøre med baby i bilen, hvis disse fylles. Babystolen er faktisk per definisjon ergonomisk riktig, hvis disse kravene fylles, og kan fint brukes over tid. Med små babyer kommer det naturlige pauser når de trenger bleieskift eller påfyll av mat, så man kan faktisk ikke kjøre så lenge at det er skadelig for baby. Anonymkode: 62486...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #14 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er temmelig logisk da de faktisk skal sitte i bilstol maks en time. Begge våre nyfødte fikk diaré da vi tok dem ut av bilstolen, pga sittestillingen. Men sover barnet er det dumt å vekke det, men ett stopp burde man ta, da nyfødte gjerne sover hele tiden uansett. Anonymkode: ee2c2...4c0 Diaré pga sittestillingen? 😂 Anonymkode: 62486...b9d 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #15 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sa helsepersonell hvor viktig det var at baby hadde 45 graders helning når dere kjørte? At babyen skulle dras frem til skrittstroppen i babystolen, for å gi riktig c-kurve i ryggen? Det er viktige aspekter som gjør at det er fullstendig trygt å kjøre med baby i bilen, hvis disse fylles. Babystolen er faktisk per definisjon ergonomisk riktig, hvis disse kravene fylles, og kan fint brukes over tid. Med små babyer kommer det naturlige pauser når de trenger bleieskift eller påfyll av mat, så man kan faktisk ikke kjøre så lenge at det er skadelig for baby. Anonymkode: 62486...b9d Hvorfor kommer alltid barnestolmafiaen og driver med whataboutism i ALLE tråder? Du kjenner til én baby, mange babyer sover 4 timer i strekk. Det er ikke bra for en liten babykropp, enkelt og greit. Max 1 time i bilstol er med utgangspunkt i at helning er riktig, c-kurve, osv.! Anonymkode: ee2c2...4c0
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #16 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Diaré pga sittestillingen? 😂 Anonymkode: 62486...b9d Yes, du leste riktig. Babyen blir «trykket» sammen, så når vi har tatt ut babyene er det «flalarararrararappphhh 💩💩💩💩💩💩» Anonymkode: ee2c2...4c0
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #17 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor kommer alltid barnestolmafiaen og driver med whataboutism i ALLE tråder? Du kjenner til én baby, mange babyer sover 4 timer i strekk. Det er ikke bra for en liten babykropp, enkelt og greit. Max 1 time i bilstol er med utgangspunkt i at helning er riktig, c-kurve, osv.! Anonymkode: ee2c2...4c0 Whatsboutism? Barnestolmafiaen? Kan du holde deg til tema? https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/baby-i-bil/ På biltur med babyen Det er ikke skadelig for barnets rygg eller nakke å sitte i et babysete fra de er nyfødte, heller ikke på lengre turer. Ta pauser med jevne mellomrom, slik at barnet kommer ut av setet og får bevege seg. Anonymkode: 62486...b9d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #18 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Yes, du leste riktig. Babyen blir «trykket» sammen, så når vi har tatt ut babyene er det «flalarararrararappphhh 💩💩💩💩💩💩» Anonymkode: ee2c2...4c0 Den får en god, ergonomisk stilling, ja, som hjelper tarmene i arbeidet. Men at stillingen gir diaré får jeg ikke til å gå opp i opp. At babyen bæsjer seg ut, er ikke diaré. Anonymkode: 62486...b9d 4 1
Matas Skrevet 6. april 2022 #19 Skrevet 6. april 2022 Tråden er ryddet for innlegg signert av helsepersonell og brudd på opphavsretten. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #20 Skrevet 6. april 2022 Da min sønn (andremann) var 10 dager gammel, måtte jeg dra alene på dagsbesøk til en by 3,5 timer unna (inkl. fergetur). Jeg vil ikke gå inn på årsakene til turen, men den var helt nødvendig. Jeg beregnet god tid og gruet meg mye. Puttet babyen i barnesetet og kjørte av gårde. På fergeturen tok jeg babyen ut og prøvde å amme, men han sov bare. Kjørte videre og ammet da jeg kom fram. På hjemturen gikk det ikke like enkelt. Babyen skrek mye de siste fem minuttene til ferga, det var ingen steder å stoppe, så jeg kjørte til ferga og tok han ut der. Følte meg som en dåelig mor. Kjøreturen hjem fra ferga (ca 45 minutter) gikk akkurat uten skriking, men bare så vidt. Noen dager seinere var det akkurat som babyen "våknet", og jeg tror ikke kjøreturen hadde gått like enkelt da. Han blir veldig, veldig kvalm ved bilkjøring og kaster mye opp. Jeg ville beregnet veldig god tid. Det kan være greit å tenke gjennom hvor det er greit å stoppe. Legg kjøreturen til et tidspunkt barnet normalt sover lenge. Jeg ville plassert babyen i setet og kjørt så langt som mulig. 2,5 timer er ganske lenge når babyen er liten, men det er sjelden, og så lenge babyen sover, ville jeg kjørt. Våkner babyen, kan dere ta en stopp og la babyen strekke på seg, få mat, ny bleie o.l. God tur! Anonymkode: 66645...9ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå