Gå til innhold

Linsen feil vei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker man dette om man har det på øyet allerede? Hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det svir skikkelig.

Svir det, så snur du den. Svir det ikke, så er det OK

Skrevet

Det kommer an på linsetypen. Jeg bruker Focus Dailies, og noen ganger kjenner jeg det helt klart hvis linsen er vrengt. Andre ganger merker jeg ikke noe som helst. Hvis jeg merker det, er det på at det kjennes ut som om jeg har rusk på øyet.

Skrevet

Det trenger ikke å svi.

Det som skjer hvis du snur den med innsiden ut er at kanten på linsen vil bli for stor og det kan du merke.

Skrevet

Jeg har Focus Dailies. Hvis jeg lukker øynene etter at jeg har tatt på linsene, og beveger pupillene (ser sikkert lurt ut ;) ) kan jeg kjenne at kanten på linsen er litt skarp når den er feil vei. Det merkes best hvis øynene mine er litt tørre.

Skrevet

Ta den ut og sett den inn igjen. Skyll den med saltvann eller liknende for du setter den inn igjen. Dersom linsen sitter feil vei og dette ikke er ubehagelig gjør det lite. Er det ubehagelig prøv på nytt.

Skrevet

Tror ikke jeg har satt linsen feil vei noen gang jeg altså. ;)Har brukt linser i mange år. Jeg ser alltid på linsen før jeg tar den på, om den er feil vei eller ikke.

Sorry, var jo ikke svar på spørsmålet ditt, men stusset bare litt over det. :)

Skrevet

Kan være litt vanskelig å se på tynne tynne linser som Dailies om de er riktig vei eller ikke, så jeg har satt mine i feil vei mer enn en gang. Hadde vært greit om de hadde hadde merket linsene på ett eller annet vis.

Skrevet
Kan være litt vanskelig å se på tynne tynne linser som Dailies om de er riktig vei eller ikke, så jeg har satt mine i feil vei mer enn en gang. Hadde vært greit om de hadde hadde merket linsene på ett eller annet vis.

Det er jeg helt enig i! Dailies er så tynne, og hver morgen står jeg og inspiserer og kritiserer, vrenger og står i. Allikevel får jeg av og til linsen på på vrangen.

Skrevet

Jeg merker det ved at linsen sklir litt og føles kantete og for stor ut.

Tar den ut og snur den med en gang.

Skrevet
Det er jeg helt enig i! Dailies er så tynne, og hver morgen står jeg og inspiserer og kritiserer, vrenger og står i. Allikevel får jeg av og til linsen på på vrangen.

:Nikke:

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet.

Jeg bruker også Dailies. Hver morgen er det opp med en ny pakning, dyppe fingeren nedi, flytte linsa over på en annen finger, og på med den. Jeg har aldri opplevd at linsa har ligget vrengt i pakningen.

Skrevet (endret)

Jeg har brukt mange forskjellige linser, har aldri hatt problem med å se hva som er rett og gal vei. Kanten på linsen skal "krølle" seg litt innover, ikke utover. Ellers er det som flere sier forskjellige måter man merker at linser sitter feil vei. Jeg har sjelden opplevd at det svir, men det kjennes ofte ut som om det er rusk på øyet. Med de linsene jeg har nå merker jeg istedet at det ser litt "tåkete" ut.

Endret av Arkana
Skrevet

Bruker også Dailies og de er vrengt rett som det er. Kjenner det som litt rusk på øyet og så ser jeg litt mer uklart enn vanlig. Så da er det bare å blunke den ut, vrenge den tilbake og sette inn igjen. (Og, ja, det er lurt å gi den en liten saltvannsskyll først.)

Skrevet
Jeg har brukt mange forskjellige linser, har aldri hatt problem med å se hva som er rett og gal vei. Kanten på linsen skal "krølle" seg litt utover, ikke innover.

Hvis det er meningen de skal krølle seg utover og ikke innover, har jeg hatt linsene mine på feil i alle år. Damen som lærte meg opp sa nemlig det motsatte. Altså at linsen skal se ut som en skål, og ikke en tallerken. Dessuten kan visst linsen bare krølle seg sammen når den er på rettsiden - om dere skjønner hva jeg mener med det ;)

Skrevet
Hvis det er meningen de skal krølle seg utover og ikke innover, har jeg hatt linsene mine på feil i alle år. Damen som lærte meg opp sa nemlig det motsatte. Altså at linsen skal se ut som en skål, og ikke en tallerken. Dessuten kan visst linsen bare krølle seg sammen når den er på rettsiden - om dere skjønner hva jeg mener med det ;)

Dette lærte jeg også.

Skrevet (endret)

Beklager, du har selvsagt helt rett. Linsen skal krølle seg innover. Må ha vært litt fraværende da jeg skrev innlegget. :)

Endret av Arkana
Skrevet
Beklager, du har selvsagt helt rett. Linsen skal krølle seg innover. Må ha vært litt fraværende da jeg skrev innlegget.  :)

Puh! :ler:

Men sånn ved nærmere ettertanke, så hadde vel optikeren sett det på kontroll om linsene til stadighet var på feil vei ;)

Skrevet

Jeg bruker Focus Dailies, og linsene er vrengt av og til.. Ser det som regel, men merker det ikke så godt om de er vrengt. Kjennes ut som rusk i øyet.

Hvis du blunker veldig hardt, og linsen ikke følger pupillen..så er den vrengt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...