Gå til innhold

Syltede rødbeter og sylte-agurk, hva passer det sammen med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig godt med sylte-agurk på hamburger og roastbeef-sandwich, og rødbetskiver må jeg ha til spekesild, men hva annet passer sammen med? Kom med tips til meg 😊

Anonymkode: d645e...54b

Videoannonse
Annonse
Gjest kira87
Skrevet

Syns syltet rødbeter er veldig godt sammen med pytt i panne og på leverpostei. Og ellers sammen med skinkepålegg og grov sennep. Spesielt sylte og bayonneskinke. Syltet agurk passer sammen med karbonadesmørbrød og roastbiff. Men er ikke så veldig glad i det. Liker best rødbeter. 

AnonymBruker
Skrevet

I min familie spiser vi sylteagurk til lalle middager som er kjøtt pluss brun saus. Kjøttkaker, skinkestek og sånt. Da er det også tyttebærsyltetøy eller rørte tyttebær til. 

Ellers synes jeg sylteagurk er godt på burger, på roastbeef og andre forseggjorte "danske" smørbrød med kjøttpålegg inkludert ordentlig leverpostei eller paté. Det er også godt til pølser. 

Cornichons (en fransk variant) er godt til biff tartar. 

Syltet rødbet spiser jeg ikke, men det er jo vanlig på leverpostei. 

Anonymkode: 19add...6c8

AnonymBruker
Skrevet

Leverpostei, seff.

Rødbeter er veldig god til chevre/chevre-salat.

Cornichons kan jeg bare maule sammen med ost.

Anonymkode: fb373...597

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker sylteagurk i potetsalat, på ostesmørbrød/i toast, til middager med brun saus, på burger, i lompe sammen med typ medisterkaker, på brødskive med leverpostei/hummus/gulost...

Anonymkode: 98c2e...071

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er veldig godt med sylte-agurk på hamburger og roastbeef-sandwich, og rødbetskiver må jeg ha til spekesild, men hva annet passer sammen med? Kom med tips til meg 😊

Anonymkode: d645e...54b

Rødbeter er godt til kjøttkaker istedet for tyttebærsyltetøy. Det passer sikkert til det meste som en bruker tyttebær til. 

Skive med leverpostei er også godt med rødbeter på. 

Roastbiff er kp godt med sylteagurk, men jeg kan tenke meg at rødbete passer til det også. 

Skrevet

Hos oss har vi alltid rødbeter og sylteagurk stående.  I tillegg til det alle andre har nevnt i tråden, så bruker vi rødbeter som tilbehør til saltkjøtt og kålrabistappe.  Og til sild og silderetter.  

Jeg bruker forresten laken fra sylteagurkglasset i sauser og gryteretter.  Et tips!  

AnonymBruker
Skrevet

sylteagurk passer til nesten alt som inneholder fett.

syltet rødbeter er godt som tilbehør kylling (mørkt kjøtt), fisk med smørsaus og  på knekkebrød med egg 

Anonymkode: e3813...41b

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er rødbeter et must til fiskeboller i hvit saus. :) 

Anonymkode: ec6e7...f4f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det på brødskiver med leverpostei. Enten rødbeter i skiver, eller sure agurkskiver.

Anonymkode: e79e0...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er godt med sylteagurk til fiskekaker med stekt løk. 

Anonymkode: 21afc...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...