Garnfuru Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Dette er ikke et spørsmål om penger og jeg nevner ikke navnet. Jeg har samlet inn penger til Ukraina og plassert de i forskjellige kontoer. Videre har jeg tatt ut penger i kontanter og gitt de til de i Ukraina som trenger de aller mest. Det var en dame som startet innsamlingen, men hun ble syk og jeg overtok. Når hun samlet inn penger hadde hun godkjente regnskap fra innsamlingskontrollen. Hvis jeg ikke får regnskapet godkjent så kan jeg ikke bruke logoen til innsamlingskontrollen videre. Jeg er redd for at jeg skal få inn mindre penger uten logoen til innsamlingskontrollen. Ville du gitt penger selv om det ikke var godkjent av innsamlingskontrollen?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #3 Skrevet 5. april 2022 Nei, men jeg gir heller ikke til private initiativ som ditt. Skal jeg gi penger gir jeg til etablerte organisasjoner der jeg vet det er kontroll på økonomiene og at pengene kommer frem, som Røde Kors, Kirkens Nødhjelp, Leger uten grenser, Redd Barna ect. At du "gir til de som trenger det mest" i kontanter har du ingen bevis for, og det er helt åpenbart derfor du ikke får godkjent regnskapet. Anonymkode: a3fc8...6c9 14
BMF Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 Jeg hadde ikke gitt til noe til de organisasjonene og innsamlingene de «går god for» heller. Hvis du ikke har fått godkjent regnskapet av dem, så lite som du faktisk må dokumentere til dem, da bør du ikke samle inn penger fra folk! 3
Garnfuru Skrevet 5. april 2022 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nei, men jeg gir heller ikke til private initiativ som ditt. Skal jeg gi penger gir jeg til etablerte organisasjoner der jeg vet det er kontroll på økonomiene og at pengene kommer frem, som Røde Kors, Kirkens Nødhjelp, Leger uten grenser, Redd Barna ect. At du "gir til de som trenger det mest" i kontanter har du ingen bevis for, og det er helt åpenbart derfor du ikke får godkjent regnskapet. Anonymkode: a3fc8...6c9 Jeg har tatt ut veldig mye mindre i lønn enn lederene for Røde Kors, Kirkens Nødhjelp, Leger uten Grenser og Redd Barna har gjort. Jeg har også hatt mye mindre administrasjonsutgifter siden jeg har gjort alt selv. Det at jeg har tatt ut mindre i lønn og ikke har administrasjonsutgifter betyr jo at min innsamling er bedre.
smilo Skrevet 5. april 2022 #7 Skrevet 5. april 2022 Garnfuru skrev (4 minutter siden): Jeg har tatt ut veldig mye mindre i lønn enn lederene for Røde Kors, Kirkens Nødhjelp, Leger uten Grenser og Redd Barna har gjort. Jeg har også hatt mye mindre administrasjonsutgifter siden jeg har gjort alt selv. Det at jeg har tatt ut mindre i lønn og ikke har administrasjonsutgifter betyr jo at min innsamling er bedre. Hvordan er denne "lønna"innrapportert? Og hvordan kan du dokumentet at du har gitt til noen som trenger det, når pengene er gitt kontant? Sjansen for at du har tatt det selv er ganske stor. 5
Garnfuru Skrevet 5. april 2022 Forfatter #8 Skrevet 5. april 2022 smilo skrev (5 minutter siden): Hvordan er denne "lønna"innrapportert? Og hvordan kan du dokumentet at du har gitt til noen som trenger det, når pengene er gitt kontant? Sjansen for at du har tatt det selv er ganske stor. Jeg har skrevet ned alle beløpene på et excel ark, men innsamlingskontrollen ville ha informasjon om hvem som hadde mottatt disse pengene. Jeg har noen bilder hvor jeg gir penger som kan dokumenteres, men det er det. Ellers så har jeg overført veldig mye penger i Etherum og Monero som ikke kan spores. Jeg har bare tatt ut lønn og bonus til meg selv. PWC har godkjent regnskapet for mars. Etter jeg mistet logoen til innsamlingskontrollen kommer det nesten ikke inn penger lenger så jeg skal legge ned.
smilo Skrevet 5. april 2022 #9 Skrevet 5. april 2022 Er lønn og bonus trukket skatt av, innrapportert til skatteetaten og beregnet arbeidsgiveravgift av? Det holder ikke å skrive summene ned på et ark. Det kunne jeg gjort også, uten så ha sett en krone av de innsamlede pengene. 1
Garnfuru Skrevet 5. april 2022 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2022 smilo skrev (1 minutt siden): Er lønn og bonus trukket skatt av, innrapportert til skatteetaten og beregnet arbeidsgiveravgift av? Det holder ikke å skrive summene ned på et ark. Det kunne jeg gjort også, uten så ha sett en krone av de innsamlede pengene. PWC godkjente ikke de to første regnskapene. Lønn og bonus er innrapportert til skatteetaten. Alle pengene jeg kjøpte krypto for kan ikke dokumenteres. Det eneste som kan dokumenteres er at jeg har kjøpt krypto. Jeg har ikke så greie på dette. Arbeidsgiveravgift har jeg ikke tenkt på.
Garnfuru Skrevet 5. april 2022 Forfatter #12 Skrevet 5. april 2022 Mener å si at pengene jeg delte ut igjennom krypto ikke kan dokumenteres.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #13 Skrevet 5. april 2022 Ikke la dere lure av trollet, det er SandraFraBærum som er tilbake igjen. Anonymkode: cb9ba...dc7 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #14 Skrevet 6. april 2022 Fin måte å sette fokus på at en ikke bør gi til private innsamlinger i hvert fall Anonymkode: f50a2...16d 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #15 Skrevet 6. april 2022 Garnfuru skrev (7 timer siden): Jeg har skrevet ned alle beløpene på et excel ark, men innsamlingskontrollen ville ha informasjon om hvem som hadde mottatt disse pengene. Jeg har noen bilder hvor jeg gir penger som kan dokumenteres, men det er det. Ellers så har jeg overført veldig mye penger i Etherum og Monero som ikke kan spores. Jeg har bare tatt ut lønn og bonus til meg selv. PWC har godkjent regnskapet for mars. Etter jeg mistet logoen til innsamlingskontrollen kommer det nesten ikke inn penger lenger så jeg skal legge ned. Tvilsomt Anonymkode: 0e5be...17b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #16 Skrevet 6. april 2022 Garnfuru skrev (9 timer siden): Dette er ikke et spørsmål om penger og jeg nevner ikke navnet. Jeg har samlet inn penger til Ukraina og plassert de i forskjellige kontoer. Videre har jeg tatt ut penger i kontanter og gitt de til de i Ukraina som trenger de aller mest. Det var en dame som startet innsamlingen, men hun ble syk og jeg overtok. Når hun samlet inn penger hadde hun godkjente regnskap fra innsamlingskontrollen. Hvis jeg ikke får regnskapet godkjent så kan jeg ikke bruke logoen til innsamlingskontrollen videre. Jeg er redd for at jeg skal få inn mindre penger uten logoen til innsamlingskontrollen. Ville du gitt penger selv om det ikke var godkjent av innsamlingskontrollen? Eh... Krigen i Ukraina har ikke vart så lenge at en annen dame har rukket å starte en innsamling, samle inn penger, få regnskapet godkjent av innsamlingskontrollen og videreføre innsamlingen til deg 🤔. Her er det mye som skurrer. Og nei! Jeg ville ikke gitt penger, hverken til en privat "innsamling" eller en annen som ikke er godkjent av innsamlingskontrollen. Anonymkode: e7d90...9c0 3
Garnfuru Skrevet 6. april 2022 Forfatter #17 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke la dere lure av trollet, det er SandraFraBærum som er tilbake igjen. Anonymkode: cb9ba...dc7 SandraFraBærum er en god venn av meg, men hun er desverre blitt singel.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #18 Skrevet 6. april 2022 Garnfuru skrev (10 timer siden): Jeg har tatt ut veldig mye mindre i lønn enn lederene for Røde Kors, Kirkens Nødhjelp, Leger uten Grenser og Redd Barna har gjort. Jeg har også hatt mye mindre administrasjonsutgifter siden jeg har gjort alt selv. Det at jeg har tatt ut mindre i lønn og ikke har administrasjonsutgifter betyr jo at min innsamling er bedre. Det her kalles underslag om du ikke har en org- svart betaling til deg for jobben? Anmeldelse neste! Lederene i røde kors mm kan du ikke sammenligne deg med- de har kvalifikasjoner, ansettelsesavtale of styre som kontrollerer og følger med.. Anonymkode: a9b22...883 1
newman01 Skrevet 6. april 2022 #19 Skrevet 6. april 2022 11 hours ago, Garnfuru said: Jeg har tatt ut veldig mye mindre i lønn enn lederene for Røde Kors, Kirkens Nødhjelp, Leger uten Grenser og Redd Barna har gjort. Jeg har også hatt mye mindre administrasjonsutgifter siden jeg har gjort alt selv. Det er fortsatt bedre å ha 4 skikkelige organisasjoner med skikkelige ledere som tar akseptabel lønn fremfor 800 forskjellige organisasjoner, veldedige innsamlingsaksjoner og annet rask. Det er vesentlig billigere å gi etpar millioner i lønn til 4 personer enn "mindre lønn og bonus" til en haug mennesker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå