Gå til innhold

Å få personalansvar i tillegg til ordinær jobb - hva er innafor å be om i lønnsøkning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi driver med omorganisering på jobb, og noen stillinger som er sagt opp vil ikke bli erstattet. Det ser ut til at jeg kan ende opp med en del av oppgavene som tilhører en av stillingene som ikke erstattes, deriblant personalansvar. 
Hvor mye er innafor å be om i økt lønn som følge av ekstra ansvar?

Anonymkode: 89039...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde prøvd meg på 24000.  Kommer litt an på hvor mange du skal ha ansvar for. 

Anonymkode: 0ca8b...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig skal du be om høyere lønn. Økt ansvar og mer jobb betyr bedre lønn. Det sier seg selv. Du har tidenes forhandlingskort. 

Anonymkode: 48037...020

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Selvfølgelig skal du be om høyere lønn. Økt ansvar og mer jobb betyr bedre lønn. Det sier seg selv. Du har tidenes forhandlingskort. 

Anonymkode: 48037...020

Jeg vet det, og jeg vet også at de trenger meg, og er redd for at jeg skal slutte, da jeg sitter på en del kompetanse som ingen andre har på nåværende tidspunkt. Samtidig er jeg smertelig klar over at jeg har en god lønn i utgangspunktet, 800.000kr…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En leder med personalansvar skal ha høyere lønn enn en leder med uten personalansvar. Men du har allerede god lederlønn. Du får se og vurdere hva din markedsverdi er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Det blir jo litt sånn stikk fingeren i lufta... 

Hva ville du bedt om av ny arbeidsgiver hvis du skulle bytte jobb? Hvor mye merarbeid tror du at du får? 

Jeg tenker en plass mellom 50-80k. Kanskje omså 100. 🤷‍♀️ Ditt nåværende lønnsnivå sier ikke oss så mye, kommer helt an på bransje og alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Albbas skrev (9 timer siden):

Det blir jo litt sånn stikk fingeren i lufta... 

Hva ville du bedt om av ny arbeidsgiver hvis du skulle bytte jobb? Hvor mye merarbeid tror du at du får? 

Jeg tenker en plass mellom 50-80k. Kanskje omså 100. 🤷‍♀️ Ditt nåværende lønnsnivå sier ikke oss så mye, kommer helt an på bransje og alder. 

Jeg tenker i allefall 50K mer før årets lønnsforhandling, noe mer om det skal bakes inn. 

Jobber i kommunal sektor, 40 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å ha tatt på meg personalansvar igjen ville jeg hatt ha 100K eller mer. ekstra der jeg jobbet før i alle fall. Det er mye ansvar og oppfølging, mer enn man gjerne tror. 

Anonymkode: 89743...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk ansvaret i dag og har bedt om en samtale for å avklare betingelser. Hovedtariffavtalen sier at man skal ha samme lønn som den stillingen man fungerer i, og det er 150.000kr opp… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...