AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Enn boliger noen har bodd i før? Skjønner ikke.. er det noen hemmelige kostnader jeg ikke forstår? Anonymkode: faf72...569
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 De er ikke det. Da må det være pga plassering slik at det er tomteprisene som er billigere. Anonymkode: bc66d...8df 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 Det er ikke mitt inntrykk. Små kott uten utsikt og i helt intetsigende nabolag koster mye mer enn eldre, men velholdte leiligheter med bedre utsikt og i hyggeligere strøk. Anonymkode: a9c92...ead 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #5 Skrevet 5. april 2022 Nybygg pleier å være dyrere ut fra min lesning av Finn-annonser. Når det er sagt, så er de ikke MYE dyrere.. Og jeg har sett noen oppussingsobjekter - typ her må du rive alt - gå for mer enn hva nyere leiligheter i samme område og størrelse gjør. Vi nordmenn er så glade i oppussing at vi elsker bare tanken på oppussing, her skal vi se potensiale i stedet for og få alt valgt for oss fra før. Pluss stukkatur og rosett og murstein og sjel treffer hjertet mer enn en steril tegning av en leilighet som ser ut som alle andre tegninger man har sett av nye leiligheter. Det blir kasser uten personlighet for mange. Nesten vanskelig å se hvordan man kan tilføre den berømte "sjelen", når den ikke ligger i bygget fra før av. Anonymkode: 64a68...e8b 1
Samsadera Skrevet 5. april 2022 #6 Skrevet 5. april 2022 Eiendomsmeglere sier gjerne at det er tre ting som teller når man skal selge en bolig, nemlig beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet. Det er ikke noe mystisk hvis en eldre velholdt bolig med god beliggenhet koster mer enn en ny bolig med dårlig beliggenhet. De beste tomtene blir gjerne bebygget først. 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #7 Skrevet 6. april 2022 Nybygg der jeg bor har gjerne ingen hage og vinduer rett inn i naboens nybygg eller over veien. Da betaler jeg heller samme pris for et 50 år gammelt hus litt lenger nede i gata som har både hage og mindre innsyn. Anonymkode: 9df58...8fe 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 De har ofte store lån man ikke begynner å betale på etter et visst antall år, cirka 5-7 år. Anonymkode: e3445...cc0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 En del nybygg har også billigste løsning av absolutt alt. Anonymkode: 77266...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 Hvis du ser på leiligheter så kan det hende de har høy fellesgjeld og derfor har høye fellesutgifter hver måned. Det kan være en "hemmelig utgift" om man ikke leser annonsen nøye men kun ser på prisantydning Se på totalpris for å se pris inkludert fellesgjeld. Her i Oslo er nybygg som regel dyrere. Om man kjøper tidlig i prosessen kan man på en måte få det billigere da, ved å feks kjøpe i 2022 noe som står ferdig i 2024 men du betaler 2022-pris.. Anonymkode: a7581...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå