kraftwerk Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Fikk et par stiklinger av svigermor. Lurer veldig på hva disse plantene heter? Jeg ser at den rød-lilla med sølvstriper, begynner å visne litt. Så jeg må søke opp info på den, slik at den kan overleve best mulig Har flere stiklinger av den rød-lilla med sølvstriper. Tok bare bilde av disse to som er på baderommet. Tusen takk for hjelp 😇🌱
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Den øverste er pelargonia, og den nederste en tradescantia. Anonymkode: ca819...435 2
Million Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 (endret) Den nederste kalles på folkemunne for vandrejøde. Men i moderne tid ble det ordet "jøde" ansett for litt feil, så den ble omdøpt på norsk til husvandrer. Det referer til den krypende måten den vokser på, hvis den ikke henger i ampel. Veldig lettstelt! Passer best å ha flere avleggere i samme potte, så den blir litt fyldigere, og ikke bare en enkelt stilk. https://blogg.gartnerbutikken.no/2021/02/19/stell-av-vandrejode-husvandrer/ Endret 6. april 2022 av Million 1
kraftwerk Skrevet 26. april 2022 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 20.45): Den øverste er pelargonia, og den nederste en tradescantia. Anonymkode: ca819...435 Siden sist har pergoliaen fått røde blader (ett par) som falt av, men i midten har det vokst opp nye grønne blader). Den har fått fine og mange røtter, tenker jeg er nødt til å potte den i jord hvis den skal ha det bra! Skal gjøre det så fort det lar seg gjøre Er nybegynner med planter 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå