Gå til innhold

Hva skjer om man byr mer enn man kan på en bolig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er selvsagt ikke noe jeg hadde tenkt å teste - men satt i en budrunde i dag og ble litt nysgjerrig. Vi har finansieringsbevis på fire millioner, det er det meste noen bank vil gi oss. Plutselig begynte jeg å tenke; om jeg nå byr 15 millioner for denne eiendommen.. Hva skjer egentlig da? Et bud er jo juridisk bindende, men om man ikke har pengene - og ikke klarer å skaffe dem? Får ikke lån hverken i bank eller privat, men er låst til et alt for høyt bud. Hva skjer i praksis? 😛 De kan jo trekke av lønn, men det vil jo ta et helt liv før selger har alle pengene sine liksom 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: dbc8c...508

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke kjøpe boligen, og selgeren må annonsere og vise ut leiligheten på nytt. Og tillegg kan du måtte betale 10% av summen som erstaning til selgeren.

Anonymkode: 9e485...8d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er selvsagt ikke noe jeg hadde tenkt å teste - men satt i en budrunde i dag og ble litt nysgjerrig. Vi har finansieringsbevis på fire millioner, det er det meste noen bank vil gi oss. Plutselig begynte jeg å tenke; om jeg nå byr 15 millioner for denne eiendommen.. Hva skjer egentlig da? Et bud er jo juridisk bindende, men om man ikke har pengene - og ikke klarer å skaffe dem? Får ikke lån hverken i bank eller privat, men er låst til et alt for høyt bud. Hva skjer i praksis? 😛 De kan jo trekke av lønn, men det vil jo ta et helt liv før selger har alle pengene sine liksom 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: dbc8c...508

Boligen tvangsselges og «du» ville måtte dekke mellomlegget og kostnadene knyttet til dette nye salget. Om du ikke ville klart å dekke mellomlegget og kostnadene ville du i ytterste konsekvens blitt slått personlig konkurs.

Anonymkode: 52b4f...404

AnonymBruker
Skrevet

Det blir dyrt for den som er som er så dumme.

Anonymkode: 2157d...7d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Megleren vil nekte å formidle budet hvis du ikke kan dokumentere finansiering av det. 

Anonymkode: 639ea...0c8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mekleren når vi kjøpte krevde dokumentasjon på at vi hadde finansiering når vi kjøpte, han sa at han hadde opplevd at folk hadde sendt inn bud uten at de hadde finansiering. Og folk som ikke engang kunne få lån. 

Anonymkode: 154b1...28a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...