Donnie Darko Skrevet 9. november 2005 #61 Del Skrevet 9. november 2005 Det er så deilig å gå på byen nå, ikke noe røyking og den forbanna lukten. Kan nyte drinkene i sin fulle fortjente godhet. Når jeg kommer hjem slepper jeg å vrenge av meg klærene og hive dem til vask, eller at jakka må henge ute i flere dager før den lukter normalt igjen. Samt at lungene mine er frie for gift. Jeg mener at dem som røyker, og får lungekreft får betale regningen med kreftbehandling selv. Når man er så opplyst som man er i dagens samfunn av skadevirkningene av kreftpinnen så kan man bare skylde på seg selv! Men om man har fått lungekreft av andre grunner en røyking så må det dekkes på vanlig måte. Mvh ← Ja la oss drite i og hjelpe de narkomane også! de har jo skyld i det selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #62 Del Skrevet 9. november 2005 Ja la oss drite i og hjelpe de narkomane også! de har jo skyld i det selv! ← Ja hvem ellers sin skyld skal det være? Det er ett personlig valg om man vil bruke narkotika eller ikke? Eller tror du at man sitter med bingo bongen, og alle som ikke får bingo blir narkomane? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 9. november 2005 #63 Del Skrevet 9. november 2005 Om en uke har jeg vært ikke-røyker i 1 år Jeg må innrømme at jeg kan styre min begeistring for røyklukt, men greit nok jeg får tåle lukta sålenge det ikke er snakk om hjemme hos meg. Jeg må jo også tåle svettelukt, dårlig ånde o.l., både fra røykere og ikke-røykere. Verre er det med passiv røyking, jeg har slutta og synes det er en menneskerett og få slippe å innhalere røyk. Så røykere, bare fortsett dere , jeg er glad jeg hadde vett nok til slutte, og nyter mitt nye liv som ikke-røyker til fulle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 9. november 2005 #64 Del Skrevet 9. november 2005 Ja hvem ellers sin skyld skal det være? Det er ett personlig valg om man vil bruke narkotika eller ikke? Eller tror du at man sitter med bingo bongen, og alle som ikke får bingo blir narkomane? ← Nei jeg tror ikke verden er så sort/hvitt som det nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #65 Del Skrevet 9. november 2005 Synes ikke røykerne skal få røyke noe sted jeg. De sitter og sutter på de jævla kreftpinnene og forgifter både seg selv og omgivelsene. Til slutt er de så innrøkte at de ikke greier å gå opp trappa uten at lungene sprenges før de omsider faller om på gulvet i en halvtimes anfall av røykhoste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #66 Del Skrevet 9. november 2005 Synes ikke røykerne skal få røyke noe sted jeg. De sitter og sutter på de jævla kreftpinnene og forgifter både seg selv og omgivelsene. Til slutt er de så innrøkte at de ikke greier å gå opp trappa uten at lungene sprenges før de omsider faller om på gulvet i en halvtimes anfall av røykhoste. ← For et tåpelig innlegg! Folk har røyket i mange generasjoner. Jeg har til gode å høre mine besteforeldre fortelle om 'nado Hansens lunger ble sprengt en dag, og veit du han ramla om før han hadde klart å komme opp trappa til doktoren,fordi slemme dumme mannen røyket'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #67 Del Skrevet 10. november 2005 Det med å la røykere selv betale for behandling av sin lungekreft er det latterligste jeg har sett på lenge her inne! Det lar seg naturligvis ikke gjøre å finne ut av om man har fått det p.g.a. røyking eller ikke. Hva med dem som pådrar seg sykdommer som følge av overvekt? Hvordan skal det bli hvis man i hvert enkelt sykdomstilfelle må utrede om det er selvforskyldt??? Røykere betaler vanvittige beløp i avgifter til staten. Er ikke det nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2005 #68 Del Skrevet 10. november 2005 Røykere betaler vanvittige beløp i avgifter til staten. Er ikke det nok? ← Og enda fortsetter dere med svineriet. Makan.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 12. november 2005 #69 Del Skrevet 12. november 2005 Er det virkelig så vanskelig å forstå at ikke-røykere helst ikke vil stinke røyk eller puste inn røyk? Som det er blitt nevnt før; utendørs, og ikke i folkemengder synes jeg. Og nei, jeg hoster ikke, raper ikke og promper ikke på andre mennesker. ← Det er mye folk helst ikke VIL. Jeg f.eks vil helst ikke at småunger skal hyle i nærheten av meg. Derfor kan mødrene la være å ta dem med på kafe, eller på kjøpesenter, butikker osv. Røykerne er i det minste henvist utendørs, så sjansen er liten for at du skal bli nødt til å puste inn eller stinke røyk. Hvis du da ikke absolutt er "nødt" til å stå akkurat der noen røyker. Vær fornøyd med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 12. november 2005 #70 Del Skrevet 12. november 2005 Kommer an på hva du mener med "i det fri". Som sagt får jeg voldsomme hosteanfall dersom jeg står i nærheten av noen som røyker f.eks. på en bussholdeplass, og derfor forventer jeg at det er de som skal ta hensyn og ikke jeg. ← du får flytte deg litt, da vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #71 Del Skrevet 12. november 2005 Det er mye folk helst ikke VIL. Jeg f.eks vil helst ikke at småunger skal hyle i nærheten av meg. Derfor kan mødrene la være å ta dem med på kafe, eller på kjøpesenter, butikker osv. Røykerne er i det minste henvist utendørs, så sjansen er liten for at du skal bli nødt til å puste inn eller stinke røyk. Hvis du da ikke absolutt er "nødt" til å stå akkurat der noen røyker. Vær fornøyd med det! ← Så du mener man skal forby folk å ha med seg barna da? Er det kun til skade slik røyk er kanskje? du får flytte deg litt, da vet du. ← Nei det synes jeg faktisk røykerne bør gjøre. Ikkerøykeren plager ikke dem med å bare stå der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 12. november 2005 #72 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Så du mener man skal forby folk å ha med seg barna da? Er det kun til skade slik røyk er kanskje? Nei det synes jeg faktisk røykerne bør gjøre. Ikkerøykeren plager ikke dem med å bare stå der. ← Forby folk å ha med barna? Ja, min drøm er at kjøpesentrene innfører en barnefri handledag i desember. DET hadde vært deilig! Og jo, hvis ikkerøykerne stiller seg opp med et mål for øyet, nemlig å hindre røykerne i å røyke, så plager de røykerne ved å stå der. Det verste er at jeg tror mange ikkerøykere nyter å gjøre akkurat det. Mye vil ha mer og faen vil ha fler, vet du! Endret 12. november 2005 av Brunhilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #73 Del Skrevet 12. november 2005 Så du mener man skal forby folk å ha med seg barna da? Er det kun til skade slik røyk er kanskje? ← Har du hørt om ironi noen gang? For å gi det inn med teskje: Folk får det ikke alltid som de helst vil! Heller ikke ikke-røykere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 12. november 2005 #74 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Har du hørt om ironi noen gang? ← Aldri! Hva er det? Den smilien heter ironi - nettopp fordi det er vanskelig å skille mellom dumhet og ironi når man ikke ser ansiktsuttryk eller hører tonefall... Endret 12. november 2005 av Brunhilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #75 Del Skrevet 13. november 2005 Det virker ikke som om røykerne forstår at det er de som har valgt den uvanen, og derfor må ta hensyn! Akkurat som at de som har med barn i butikken må ta hensyn til de andre kundene! Å si at ikke-røykerne må flytte seg/ ta hensyn/ slutte å klage er dumt. Det er jo ikke de som gjør noe plagsomt! (Nå kommer det vel innlegg om at de klager/syter/hoster, men det er kun plagsomt for de røykere som plager dem i utgangspunktet!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 13. november 2005 #76 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Det er så deilig å gå på byen nå, ikke noe røyking og den forbanna lukten. Kan nyte drinkene i sin fulle fortjente godhet. Når jeg kommer hjem slepper jeg å vrenge av meg klærene og hive dem til vask, eller at jakka må henge ute i flere dager før den lukter normalt igjen. Samt at lungene mine er frie for gift. Jeg mener at dem som røyker, og får lungekreft får betale regningen med kreftbehandling selv. Når man er så opplyst som man er i dagens samfunn av skadevirkningene av kreftpinnen så kan man bare skylde på seg selv! Men om man har fått lungekreft av andre grunner en røyking så må det dekkes på vanlig måte. Mvh ← Går utifra at det gjelder folk som pådrar seg sykdommer ifm fedme og feil livsstil også? Endret 13. november 2005 av Hilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2005 #77 Del Skrevet 13. november 2005 Går utifra at det gjelder folk som pådrar seg sykdommer ifm fedme også? ← Ikke en helt riktig sammenlikning. Røyking er 100% selvvalgt, mens fedme gjerne har genetiske underliggende årsaker. Ikke alle kan bli "fete" selv om de hiver i seg digre mengder usunne ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 13. november 2005 #78 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg røyker ikke selv - men vil påstå at jeg har mye større plager med kvinner som overparfymerer seg enn av røykere som røyker ute. Det finnes noen kvinner på jobben min som man kan lukte på lang avstand - jeg tror rett og slett at de ikke kjenner det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 13. november 2005 #79 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Ikke en helt riktig sammenlikning. Røyking er 100% selvvalgt, mens fedme gjerne har genetiske underliggende årsaker. Ikke alle kan bli "fete" selv om de hiver i seg digre mengder usunne ting. ← Sykdommer som diabetes 2, hjerte- og karsykdommer, osv.. skyldes i all hovedsak feil livsstil - for mye fett, salt og for lite bevegelse og trim ... Det er faktisk ikke så veldig mange som er overvektige uten at det skyldes livsstilen. Jeg kjenner også til syltynne mennesker som har dødd av tette årer pga av feil kosthold - hos enkelte legger det seg i årene i stedet for på utsiden. Men sykdommen og et eventuelt dødsfall skyldes da også vedkommendes livsstil. Endret det første innlegget mitt til "fedme og feil livsstil". Endret 13. november 2005 av Hilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #80 Del Skrevet 14. november 2005 Nope. De avgiftene går til å dekke ekstrautgiftene røykerne påfører helsevesenet i og med at de med vitende og vilje velger å utsette seg for helt tydelig helseskade. ← Hahaha...Inntektene fra avgiftene er mange ganger høyere enn utgiftene forbundet med røyking. Akkurat som med alle avgiftene vi har på alkohol og bilrelaterte ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå