Gå til innhold

Hvor skal røykerne få røyke?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Inspirert av alle trådene om hvor man ikke skal røyke begynner jeg å lure3 litt. Hvor mener dere som hater røyk at røykerne skal få røyke?

F.eks:

- Hjemme? -tenk om du må innom det hjemmet? eller enda værre; tenk om barna dine har venner der..

- Inne i røykebur? - nei, det er jo ikke lov lenger..

- Ingen steder og aldri? - vi kan jo bare bestemme i hytt og pine over andres liv og vaner og uvaner..

- I parfymeriet? - så hadde all jævelskapen dunstet på ett sted ;)

- Utendørs? - ja, det er jo lov, men hvor utendørs? da tenker jeg på alle de stakkars menneskene som kanskje opplever å lukte at det er en påtent røyk i nærheten...

Men det er jo lovlig da, men de kan jo stå på steder hvor antirøykere aldri ferdes rundt eller over (eks: hangglider)..

Og sist men ikke minst: Hvor skal de røykerne som lukter røyk ferdes? De burde vel bli bannlyst fra offentlig bygg og transport? Og hva med de stakkars ikkerøykerne som har stått i nærheten av en røyker og lukter røyk, hvor skal de oppholde seg???!!!

Åpen for forslag her ass !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

De kan vel oppholde seg der hvor alle de med hunder, de som bruker parfyme eller de som bare er rare oppholder seg. Vet ikke hvor det er, men kanskje vi skal bygge et stort hus til dem alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Jeg synes vi kan mobbe dem vekk som vi gjorde med feite-Robert som stinka. Folk som lukter vondt har ingen rett til å holde seg i nærheten av oss velduftene, og vi velduftene burde kunne sykemelde oss hvis vi i løpet av dagen lukter litt svette. Kan da ikke la fine fruers nesekanaler bli besudlet med atale dufter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg helst at ingen hoster når jeg er i nærheten. i busskur, i store folkemengder, ved inngangsdører osv. Heller ikke nyser. Og de som bruker en parfyme jeg ikke liker bør også forbys ved lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Michelet

langt oppi fjellet uten en sjel rundt oss kanskje? Men, å nei, det kan jo hende man støter på noen ikke-røkende friskuser der også.... Tror det beste er å sette alle oss røykere i røykebur,hele livet og aldri slippe oss ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som virkelig er sjenerende er alle skrikerungene som folk trekker med seg i alle sammenhenger.

Blir helt sprø av å høre den hylinga overalt. Det er jo nesten kun der røykere ferdes at det er mulig å slippe unna denslags, så jeg er for mer røyking i det offentlige rom. Særlig på kjøpesenter hvor disse podene gjerne skriker av full hals. Miljøforurensning kaller man sånt.

Så røykere bare tenn på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan røyke der de vil så lenge det er lov, og jeg håper de viser hensyn hvis situasjonen krever det :)

Endret av Manic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal her og nå love å ikke røyke noen steder der folk finnes (må vel bli fjellkaltrer og bestige everest eller noe, men oi! tenk på stakkars guidene der :roll: ), hvis ikke-røykerene kan love meg å ikke hoste, nyse, prompe, bruke parfyme, ha barn som gråter, rape,pusse nesen, snakke dialekt, drikke alkohol, lukte alkohol eller spise/lukte gatekjøkken mat i nærheten av meg!

Dette fordi jeg HATER alle som gjør noe av ovennevnte, og jeg forventer at de respekterer at jeg misliker dette!

Endret av Sneip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krever det ikke bestandig, men kan gjerne slippe røyk i trynet. Jeg tror ikke alle røykerne er klar over hvor ubehagelig det er.

Jeg ga også "faen" når jeg røykte, jeg burde ha visst bedre. Nå benytter jeg sjangsen til å si at det ikke er så sinnsykt deilig å få røyk rett opp i trynet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga også "faen" når jeg røykte, jeg burde ha visst bedre. Nå benytter jeg sjangsen til å si at det ikke er så sinnsykt deilig å få røyk rett opp i trynet :)

Greit nok det, men hvor mange av røykerne er det som blåser rett opp i fjeset på folk da? ;) Ikke jeg iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det får da være måte på! De frekke røykerne som står f.eks utenfor utesteder og røyker!!! De får se å pelle seg vekk, og gå et sted det ikke finnes folk! Ja de står tilogmed utenfor byggene de jobber i eller befinner seg i (f.eks kjøpesentre) Fysj og Fy!!

Og når de går fra røyken jobb blåser røyken rett inn i nesen på forbipasserende! Og når de venter på bussen får de jaggu se å gå et annent sted utenfor allfarvei, det kan jo tenkes det er noen som føler seg plaget.

Røykere burde dessuten ta hensyn til andre røykere og ikke stå i flokk, tenk på ALL den røyklukta de puster inn unødig.

Det høres jo ut som om de som føler seg plaget MÅ stå AKKURAT der røyken blåser! Det er jo ikke mulig å vri seg eller flytte seg ti cm liksom, og røykerne gjør det hele med vilje HELT SIKKERT!

hilsen trådstarter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

langt oppi fjellet uten en sjel rundt oss kanskje? Men, å nei, det kan jo hende man støter på noen ikke-røkende friskuser der også.... Tror det beste er å sette alle oss røykere i røykebur,hele livet og aldri slippe oss ut...

Røykerne har altfor dårlig kondis til at de kan klare å komme seg langt nok til fjells... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Røykerne har altfor dårlig kondis til at de kan klare å komme seg langt nok til fjells... ;)

Jepp, vi burde fått sponset helikopter med pengene vi betaler inn til staten i skyhøye avgifter. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi burde fått sponset helikopter med pengene vi betaler inn til staten i skyhøye avgifter.  :sjarmor:

Nope. De avgiftene går til å dekke ekstrautgiftene røykerne påfører helsevesenet i og med at de med vitende og vilje velger å utsette seg for helt tydelig helseskade. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det gjør noe at man er ute og røyker, men på offentlige plasser, som f.eks busskuret, togplass, t-baneholderplass osv når det står endel folk der, så synes jeg man nesten kan gå utenfor, eller i det minste spørre om det er greit at man røyker. Jeg røyker og spør om det er greit og viser hensyn. Jeg gidder ikke påtvinge andre min dumhet om jeg virkelig ikke må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forresten ikkje røykarane skulle fått lov til å røyke nokon stader eg.... Det er da ulovleg med narkotika også....

Endret av veslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...