Gå til innhold

Dere som er 1,60 cm (og lavere) - hvor kjøper dere bukser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1,61 og alle bukser blir for lange på meg. Vil jo helst ha ankellengde (kanskje også litt over ankelen) og det kan jeg se langt etter. Har så langt gått til skredder for å sy opp, men det blir fort dyrt i lengden. 

Har funnet noen på Gina sin petite-kolleksjon, og litt på Zalandos "petite", men de er ofte for lange, de også. 

Anonymkode: d0e6e...bb7

Skrevet

Lee, de har oddetall på lengden så 31" er perfekt på meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (46 minutter siden):

Lee, de har oddetall på lengden så 31" er perfekt på meg.

Takk! Så etter litt rimeligere bukser (skulle kanskje skrevet det), men supert tips.

AnonymBruker
Skrevet

Lee Carol. Har også kjøpt fra Gina Tricot, de som heter Dagny, og en Unni Cropped. Nå er det jo in med korte bukser på de som er lange og "normale", så da slipper jeg på 1.60 å kjøpe for lange bukser. De stopper nederst i ankelen. 

Hadde tjuvflaks med en midi-kjole som for meg ble maxi, og som passer perfekt til bryllup denne måneden. Burde kjøpe flere slike kjoler jeg nå mens det ennå er stort utvalg. Neida, joda. 

Anonymkode: fd982...9f5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1.56, jeg kjøper bukser på Bik Bok. 

Anonymkode: 41e60...33a

Skrevet

Levis, kjøper på tise og finn.no😁

AnonymBruker
Skrevet

Derfor elsker jeg skinnyjeans fordi de kan en bare brette opp under uten at det verken synes eller er i veien på noen måte. De som er vide i beina syr jeg inn selv eller som andre her har sagt at en kjøper bukser som er beregnet skal være korte på de høye men på meg blir de lange nok til å være normal bukse lengde, jeg er 153

Anonymkode: 0127c...1ca

AnonymBruker
Skrevet

weekday, jeg er 160cm og bruker deres bukser! 

Anonymkode: 29a23...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Www.vimedkorteben.no? 

Anonymkode: 90021...20e

AnonymBruker
Skrevet

Levis - får 28" lengde på dem

Anonymkode: 2774a...1ef

Skrevet

Dressmann XL.
Jeg har gitt opp å finne bukser som både passer meg og som jeg liker stilen på, siden jeg ikke er spesielt damete og hater bukser uten lommer eller med lommer som såvidt får plass til to fingre.
Jeg er relativt kort i beina, men har også alltid hatt kraftige legger og lår, noe som ikke akkurat har blitt mindre med årene, så jeg sliter veldig med den der begredelige skinny-trenden hvor selv joggebukser er så smale i beina at jeg må kjøpe størrelse elefant for at de skal passe i beina. Resultatet er bukser som passer i beina, men som er en halvmeter for vide i livet. -.-

• Liker 1
Skrevet

Vero moda sine dongeribukser med stretch passer meg som er 1,60.

Bruker small/30.

Skrevet

Kappahl modell Stella, finnes i short, standard og long. Short går ca til ankelen min og jeg er under din høyde. Den har jeg nå i 4 ulike farger, obs på at de er superstretchy så lurt å prøve fysisk i butikk. Deres modell Mary er heller ikke særlig lang. 

Bik Bok peachy modellen er ikke særlig lang. 

Lindex har flere tøybukser som er cropped. Bella og Polly cropped modellen f.eks. De har også gode jeans som har korte modeller: Hanna, Nea og Clara. Finnes i mange ulike farger. 

Skrevet (endret)

Jeg er 160, men har lange ben, så vanlige bukser passer meg akkurat. Buksene jeg har på nå er str 28 og beinlengde 28 (eller 30?), såvidt jeg husker (har ikke tatt dem av for å sjekke lappen, men mener å huske det var det). Det er Levis skinny jeans. Slipper å sy dem opp, de passer.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er 1,61 og alle bukser blir for lange på meg. Vil jo helst ha ankellengde (kanskje også litt over ankelen) og det kan jeg se langt etter. Har så langt gått til skredder for å sy opp, men det blir fort dyrt i lengden

Har funnet noen på Gina sin petite-kolleksjon, og litt på Zalandos "petite", men de er ofte for lange, de også. 

Hvor mange bukser trenger du, egentlig? Kjøp færre bukser, kjøp kvalitet. Da lever du fint med at hver bukse blir et hundrings eller to dyrere.

Anonymkode: 4bada...47c

• Liker 4
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk! Så etter litt rimeligere bukser (skulle kanskje skrevet det), men supert tips.

Lee er jo rimelige. Men hvis du er ute etter billigest mulig ræl, så er jo mulighetene mange. 

Jeg er 160, kjøper bukser stort sett hvor som helst mtp lengde, for høyde og beinlengde trenger ikke å korrelere.

Men et godt tips er å kjøpe bukser på barneavdelingen. Jeg kjøper ofte skjørt på barneavdeling, men buksene blir stort sett for korte.

Anonymkode: d1f50...176

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Jeg er 160, men har lange ben, så vanlige bukser passer meg akkurat. Buksene jeg har på nå er str 28 og beinlengde 28 (eller 30?), såvidt jeg husker (har ikke tatt dem av for å sjekke lappen, men mener å huske det var det). Det er Levis skinny jeans. Slipper å sy dem opp, de passer.

Du har overhodet ikke lange bein om du bruker 28 eller 30 i beinlengde! 28 har du helt ekstremt korte bein, 30 har du ganske så korte bein. På meg er 32 passe på smale bukser, men må ha 33  om det er bootcut. Og ja vi er like høye.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har overhodet ikke lange bein om du bruker 28 eller 30 i beinlengde! 28 har du helt ekstremt korte bein, 30 har du ganske så korte bein. På meg er 32 passe på smale bukser, men må ha 33  om det er bootcut. Og ja vi er like høye.

Jeg er bare 160 høy. Det er lange nok bein til å passe i standard buksebeinslengder (ikke "ekstremt korte" som du kaller det...), i motsetning til ts sitt problem, som jeg svarte på.... "Overhodet ikke" er litt malplassert. 

Endret av Million
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tommy Hilfiger og Esprit.

Anonymkode: 80e49...976

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor mange bukser trenger du, egentlig? Kjøp færre bukser, kjøp kvalitet. Da lever du fint med at hver bukse blir et hundrings eller to dyrere.

Anonymkode: 4bada...47c

Ikke meg du svarer, men mine bukser varer maks et halvt år (blir tynnslitt ved lårene). Det har heller ingenting med kvalitet å gjøre, det jeg har kjøpt av Lewis og Lee har ofte gått istykker enda tidligere enn annet, en jeg hadde varte 2 uker. Synd, fordi de er fine, men det blir for dyrt

Anonymkode: 828c6...9e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...