AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Har søkt sykepleien ved HVL i Haugesund. Noen som kan si litt om byen og høyskolen? Anonymkode: fd3c5...bbc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Haugesund er den kjedeligste "byen" jeg har vært i. Gikk lei etter 2 måneder, var helt jævlig lite å gjøre der. Masse vind, dårlig vær og lite folk. Blir litt feil å kalle plassen for en by, det tar seriøst 5 minutter å gå igjennom sentrum.. Thats it. Dialekten gjorde meg også gal til slutt. Flyttet tilbake til Oslo etter 1 år (studerte sykepleien). Beste valget mitt liv. Mitt tips er å holde seg unna spøkelsesbyen (Hgsd). Finnes sååå mange andre plasser å studere, som er 1000 ganger bedre (på alle slags mulig måter). Dette var min erfaring da, kan godt hende du trives der. Anonymkode: 699c0...17c 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #3 Skrevet 5. april 2022 Hold deg unna Haugesund. Er den mest deprimerende byen jeg har vært i. Får helt frysninger av å tenke tilbake på tiden min der. Studerte byggingeniør på HVL. Selve høyskolen er fin og har gode forelesere, godt studentmiljø også! Men byen er seriøst et dystopia. Var nesten aldri folk på gatene, alltid grå himmel og dårlig stemning. Er bokstavelig talt en spøkelsesby (som blir nevnt over her). Hver gang jeg gikk hjem fra butikken/trening følte jeg alltid at noen holdt øye med meg.. Var rett og slett creepy. I tillegg er byen stappet med rusmisbrukere. Jeg var 90 % av tiden alltid sammen med noen fra studiet, gjorde ting sjeldent alene. Til og med de lokale i Haugesund liker ikke byen. Studér sykepleien en annen plass, for Gudsskyld! Anonymkode: 0ba17...895 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 Synd å si det men byen er kjedelig. Selv vi som er derifra liker ikke byen en gang. Men det er ikke så dyrt å leie da til forskjell fra større/populære byer i Norge. Hilsen lokal. Anonymkode: 5d173...10c 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #5 Skrevet 5. april 2022 Takk for svar folkens. Har gått på en liten "tur" rundt i Haugesund sentrum via google maps/street view, må si at jeg absolutt skjønner hva dere mener! Ser veldig trist og grått ut der. Fult av små trange mørke gater, nesten ingen folk og biler. Nå ble jeg plutselig veldig usikker på å studere der.. Har 15 dager på meg til å gjøre opp for valget mitt. -TS Anonymkode: fd3c5...bbc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #6 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar folkens. Har gått på en liten "tur" rundt i Haugesund sentrum via google maps/street view, må si at jeg absolutt skjønner hva dere mener! Ser veldig trist og grått ut der. Fult av små trange mørke gater, nesten ingen folk og biler. Nå ble jeg plutselig veldig usikker på å studere der.. Har 15 dager på meg til å gjøre opp for valget mitt. -TS Anonymkode: fd3c5...bbc Nettopp. Byen ser ut som et stort forlatt industri/ghetto område. Det e masse positivt med plassen og då! HVL e ein utrolig bra institusjon som sagt. Hvis du kun fokusere på studie og samholdet med studievenner tror eg du vil trives! Byen e dritt, men ka har det å sei hvis miljøet du befinner deg i e bra? Om sommeren e Haugesund veldig koselig! Då får man endelig sett litt liv ute i gatene. Mange gode plasser å chille med ein øl i hånden. I tillegg e det mange studentforeninger/stemner. Man blir fort kjent med folk i Haugesund! Nesten alle på studiet mitt var fra Oslo, Stavanger, Bergen og generelt Vestfold/Østfold. Med andre ord; det e ein ny opplevelse for de fleste som begynner ved HVL! Det e gåavstand te alt og jævlig billig å bo. Eg betalte kun 3000 kr i måneden for hybelen min! Null studielån. De første månedene e vel tyngst (mentalt).. Det tar litt tid før man blir vant te Haugesund, men omstillingsprosessen går seg te etterhvert! Det eg skrive nå e kanskje det viktigste. Husk at du alltid kan terminere studieoppholdet ditt i Haugesund og eventuelt flytte te ein annen by!! Hvis du etter 1 år føle at du ikkje trives i Haugesund, då begynner du bare på et annet universitet, i ein annen by! Prøv å se ting fra begge sider Eg tror du komme te å trives i Haugesund! Nydelig studentmiljø som sagt. Alt ordner seg uansett ka! Masse lykke te! Anonymkode: 0ba17...895 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #7 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Haugesund er den kjedeligste "byen" jeg har vært i. Gikk lei etter 2 måneder, var helt jævlig lite å gjøre der. Masse vind, dårlig vær og lite folk. Blir litt feil å kalle plassen for en by, det tar seriøst 5 minutter å gå igjennom sentrum.. Thats it. Dialekten gjorde meg også gal til slutt. Flyttet tilbake til Oslo etter 1 år (studerte sykepleien). Beste valget mitt liv. Mitt tips er å holde seg unna spøkelsesbyen (Hgsd). Finnes sååå mange andre plasser å studere, som er 1000 ganger bedre (på alle slags mulig måter). Dette var min erfaring da, kan godt hende du trives der. Anonymkode: 699c0...17c Føler legit det samme med Kristiansand akkurat nå. Gleder meg til jeg kan rømme vekk Anonymkode: 94e89...8bd
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #8 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler legit det samme med Kristiansand akkurat nå. Gleder meg til jeg kan rømme vekk Anonymkode: 94e89...8bd Kristiansand er ikke i nærheten av like ille som Haugesund da.. Selv om Kristiansand er en relativ kjedelig by det også. Utrolig fint der om sommeren da! Anonymkode: 699c0...17c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå