Gå til innhold

Kreft av alkohol?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trodde dette var godt kjent? Er ikke veldig overrasket da. Det var mange i min omgangskrets som også ble overrasket når jeg fortalte at min bestefar hadde utviklet alkohol-demens. Det var tydeligvis ikke godt kjent at alkohol kan føre til slikt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg også trodde dette var godt kjent, og må si jeg er overrasket over at så mange ikke vet det.

Hvor gamle er dere som ikke vet det? Oppriktig nysgjerrig på om det har noe med forskjellige generasjoner å gjøre.

Anonymkode: 6001f...94a

AnonymBruker
Skrevet

Alkohol er som datidens røyking. Man villedes av "Big Alcohol" og pengekarusellen bak. Før industrien etterhvert vil innrømme at det er helseskadelig og forårsaker kreft likevel. Helt identisk strategi. Det er bare snakk om tid før folk flest våkner opp. 

Anonymkode: 4122f...d1d

AnonymBruker
Skrevet
Undermann skrev (16 timer siden):

Takk for den, det var en informativ video. Ja da er det jo ikke rart at det er blitt så mye kreft i vår tid.

Hadde jeg visst at det er sånn, ville jeg aldri ha drukket som jeg har gjort.

Største risikoen for kreft er faktisk alder. Jo eldre vi blir, jo dårligere blir cellene våres og det er større risiko for at cellene mister sin naturlige evner til å regulere seg selv.

Så vi har ikke mer kreft i samfunnet fordi det finnes alkohol, men fordi vi blir eldre og eldre og har mer utstyr til å oppdage kreft på et tidligere stadium. 

Anonymkode: 0fd13...32d

AnonymBruker
Skrevet

Alkohol er gift. Altså det har en bieffekt som mange men esker liker. Men det er gift, som kan drepe deg om man får i seg for mye.

Jeg har selv aldri hørt at alkohol fører til kreft, men det overrasker meg ikke.

Hamburger kan også gi oss kreft.

Hadde alkohol vært oppfunnet den dag i dag hadde det ikke vært lovlig. Samme for tobakk. Helt ærlig håper jeg at man forbyr dem begge i fremtiden. Vi trenger det ikke.  

Det er strengt tatt mye vi ikke trenger. Og selv om jeg hadde blitt lei meg om de også begynte å forby sukker, så hadde jeg takler det og funnet andre goder i livet.

Anonymkode: d2b16...fcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...