Gå til innhold

Materialisme, tom tilværelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva lever vi for egentlig? Det er jo stort sett bare materialisme? Folk shopper og shopper! 

Anonymkode: 34555...8bd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enig . Folk kjøper ting for å få skryt, og blir da glade som om de har gjort noe bra. Vi mister mer og mer sunn fornuft og ekte verdi, føler jeg!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 19.16):

Hva lever vi for egentlig? Det er jo stort sett bare materialisme? Folk shopper og shopper! 

Anonymkode: 34555...8bd

Heldigvis aldri vært interessert i å shoppe 👍

Anonymkode: 8134a...835

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
nøtta skrev (På 5.4.2022 den 19.22):

Veldig enig . Folk kjøper ting for å få skryt, og blir da glade som om de har gjort noe bra. Vi mister mer og mer sunn fornuft og ekte verdi føler jeg!

Helt enig. Shopping er et nødvendig onde for meg og har alltid vært. Men kjenner utrolig mange som handler for å få skryt som du sier. Noe så uinteressant … 

Anonymkode: 8134a...835

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du sikter til. Flertallet av de jeg kjenner "shopper" aldri (joda, mathandel må jo til og kanskje et par plagg klær i året, men ikke sånn å gå fra butikk til butikk bare på moro). Og de jeg kjenner som liker å shoppe har jo ikke dette som hovedinteresse (som jeg vet). 

På meg virker det som at vennskap og familie står i sentrum i folks liv. Trygghet i form av ok helse og økonomi, interesser som bøker eller reising eller natur er også viktig. Men kan da ikke forestille meg at shopping er så viktig for folk flest?

Anonymkode: 2a058...93d

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Her tar jeg vare på ting jeg har kjøpt for mange år siden, som holder seg like fint. Idag skal jeg ut å kjøpe et nytt klesplagg som jeg har vurdert lenge. Det fordi det andre plagget rett å slett er for godt brukt (Hatt den i ca 15 år)

Jeg liker følelsen man får av å ha få ting og å kjøpe kvalitet, ikke kvantitet

Anonymkode: e3ae2...180

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...