Gå til innhold

Hvorfor blir dere kjerringer så provosert over incels som skaffer seg thaikoner/ukrainabruder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke som om de har så mye annet valg. La dem være i fred.

Anonymkode: e6fd3...b5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan velge å ikke utnytte og voldta fattige personer i nød og traumeofre på flukt fra krig jo. 

Anonymkode: 97628...8c9

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

De har ikke noe valg? Nei man vet jo at det er noe man MÅ, koste hva det koste vil. 

Anonymkode: bc190...41a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så gørrkjedelig trolling da 😐

Anonymkode: 24aa9...368

• Liker 11
Skrevet

En del kvinner liker nok det ikke det faktum at det finnes andre muligheter. Attraktivitet måles på ulike måter, men status og penger spiller ofte inn. Jeg tror nok en del har vanskelig for å se for seg hvordan en lite attraktiv i Norge kan være mer attraktiv i andre land.

Jeg skjønner disse mennene svært godt. At mennesker søker kjærlighet og sex er helt naturlig. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke plaget noen incels 🤷‍♀️ Er forresten ikke kjerring heller, så spørsmål var ikke til meg 😆

AnonymBruker
Skrevet
Example skrev (Akkurat nå):

En del kvinner liker nok det ikke det faktum at det finnes andre muligheter. Attraktivitet måles på ulike måter, men status og penger spiller ofte inn. Jeg tror nok en del har vanskelig for å se for seg hvordan en lite attraktiv i Norge kan være mer attraktiv i andre land.

Jeg skjønner disse mennene svært godt. At mennesker søker kjærlighet og sex er helt naturlig. 

Hva har dette med å utnytte fattige og krigsrammedes nødsituasjon til sin seksuelle fordel å gjøre? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri blitt "provosert" av noens valg av partner. Faktisk. Du er ikke så rent lite generaliserende, ts.

Anonymkode: 70656...62a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva har dette med å utnytte fattige og krigsrammedes nødsituasjon til sin seksuelle fordel å gjøre? 

Det er jo et alternativt syn på det. Det er dog ikke krig i Thailand, og bruder fra Russland, Ukraina og andre østeuropeiske land var vanlig lenge før denne krigen brøt ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste gangen jeg reagerer er vel egentlig i de tilfellene 60 år gamle gubber henter seg en kone som er under 20. Jeg klarer ikke helt se for meg at kvinnene ville valgt det frivillig om de hadde vært i en annen situasjon. De gjør det ganske enkelt for medgiften og kunne forsørge familien. Og jeg føler det blir litt utnyttelse. Jeg kjenner til endel slike par, og som oftest er kona hushjelp og fødemaskin omtrent. Selv min bestefar gjorde det, og han behandlet henne ikke pent i starten. 

Jeg kjenner til par som er jevnaldrende som har møttes på ferie, når mannen jobbet på sjøen eller av andre grunner var i utlandet. Og ser ingen problemer med det, men der er de gjerne mer likestilte. Konen har utdanning, tjener egne penger osv.

Anonymkode: ae0ce...0f7

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Example skrev (6 minutter siden):

Det er jo et alternativt syn på det. Det er dog ikke krig i Thailand, og bruder fra Russland, Ukraina og andre østeuropeiske land var vanlig lenge før denne krigen brøt ut.

Men det er land med mange fattige. Hvorfor er det ikke flust av menn som henter kvinner i Frankrike, Australia, Finland? Er jo ikke en tilfeldighet.

Anonymkode: 24958...a87

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener incels, som i menn som hater kvinner, så tenker jeg at andre kanskje er bekymret for disse konene. 

Jeg er ikke en av de som går rundt og er provosert over dette, det er ikke noe jeg har opplevd eller sett noe til, men om det er en greie med at menn som hater og ser ned på kvinner, likevel velger å gifte seg og fortsetter å hate og se ned på kvinner generelt, så er jo det bekymringsverdig. Det er jo helt logisk. 

Om man hater kvinner, burde man jo velge å leve uten en kvinne. 

Hvis du mener incels, som i menn som lever i ufrivillig sølibat over lengre tid, så blir jeg overhode ikke provosert om han finner kjærligheten med en fra Thailand eller Ukraina. 

Anonymkode: d3778...51c

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er land med mange fattige. Hvorfor er det ikke flust av menn som henter kvinner i Frankrike, Australia, Finland? Er jo ikke en tilfeldighet.

Anonymkode: 24958...a87

På samme måte som at mange norske kvinner drar til for eksempel Tyrkia. Jeg er mye i Tyrkia og det er det mange norske, svenske og britiske middelaldrende kvinner som er sammen med tyrkere i 20- og 30-årene. 

Det handler vel gjerne om at sexdriften stikker dypt i oss. Mange tenker nok hvorfor ta til takke med en uttraktiv partner i Norge, om man kan finne noen man anser som mer attraktiv I utlandet? For en del menn er nok alternativet sølibat og ingen familie eller å finne seg noen i et annet land. Hvem kan med hånda på hjertet si at man vil gi opp kampen om å bli lykkelig på sin måte?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Det plager ikke meg for jeg bryr meg ikke om hva andre gjør. Hilsen "kjerring".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke. De mennene som må reise til Thailand for å finne seg dame er ikke et alternativ for meg uansett. Så jeg ser ikke hvorfor jeg skal bry meg om det…

Anonymkode: 8ff9b...afb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Ukrainabruder"...🤦‍♀️ 

Så nedlatende. 

Ja, noen påstår at utenlandske kvinner ikke er så kravstore, men så feil kan man ta. De jeg kjenner er SUPER kravstore. 

Anonymkode: f44a3...4c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke om at enkelte henter seg koner fra Asia eller Øst-Europa. Kjenner faktisk flere par i en slik konstellasjon, hvor det fungerer utmerket. Det eneste jeg reagerer på er når gamle gubber henter seg purunge jenter, eller de som behandler konene sine dårlig.

Anonymkode: 6287b...44f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Example skrev (33 minutter siden):

I Thailand lever mange familier og lokalsamfunn i ekstrem fattigdom. Det samme gjelder Russland, Ukraina og andre østeuropeiske land. De har i tillegg en så patriarkalsk kultur at partnervold ikke er straffbart og det er vanlig å utsettes for menns vold hvis du er kvinne i disse områdene. Noen flykter på egenhånd men de fleste flykter på grunn av det som kalles Romeo-trafficking, nemlig menn som lover de et bedre liv. Kvinnene må utføre seksuelle tjenester uten å ha seksuell lyst, bare for å ha en sjanse til at de selv og familien deres skal overleve. Menn som oppsøker kvinner fra disse landene med den hensikt om å hente seg en kone driver med ren utnytting av vanskeligstilte. Vi ser også en rød tråd mellom disse mennene at de er ute etter en submissiv kvinne som "ikke har noe hun skulle sagt" og gjør som han vil, og nettopp derfor blir mange av disse kvinnene behandlet forferdelig også fordi mennene vet at det eneste alternativet de har er at de selv og deres familie dør i et liv tilbake i fattigdom. 

Her er en oversikt over de landene det traffickes og utnyttes flest fra. (Før krigen i Ukraina blusset opp nå i februar og mars, men man har sett en markant økning fra kvinner fra ukraina både på postordrebrud sider og eskortesider siden krigen om Kreml startet i 2014)

Screenshot_20220405_193340.jpg

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Example skrev (22 minutter siden):

På samme måte som at mange norske kvinner drar til for eksempel Tyrkia. Jeg er mye i Tyrkia og det er det mange norske, svenske og britiske middelaldrende kvinner som er sammen med tyrkere i 20- og 30-årene. 

Det handler vel gjerne om at sexdriften stikker dypt i oss. Mange tenker nok hvorfor ta til takke med en uttraktiv partner i Norge, om man kan finne noen man anser som mer attraktiv I utlandet? For en del menn er nok alternativet sølibat og ingen familie eller å finne seg noen i et annet land. Hvem kan med hånda på hjertet si at man vil gi opp kampen om å bli lykkelig på sin måte?

Det er ikke noe bedre. Two wrongs dont make a right så jeg skjønner ikke hvordan du kan forsvare seksuell utnyttelse og overgrep mot vanskeligstilte kvinner, bare fordi det også i en liten grad skjer mot menn? Hva er logikken i det? Tenker du også at fordi kompisen din voldtok så kan du også? 

Det handler ikke om en sexdrift, det handler om at man tar et valg om å utnytte vanskeligstilte og ligge med noen som ikke ville ligget med deg om de ikke var nødt for å prøve å overleve, altså begå overgrep. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I Thailand lever mange familier og lokalsamfunn i ekstrem fattigdom. Det samme gjelder Russland, Ukraina og andre østeuropeiske land. De har i tillegg en så patriarkalsk kultur at partnervold ikke er straffbart og det er vanlig å utsettes for menns vold hvis du er kvinne i disse områdene. Noen flykter på egenhånd men de fleste flykter på grunn av det som kalles Romeo-trafficking, nemlig menn som lover de et bedre liv. Kvinnene må utføre seksuelle tjenester uten å ha seksuell lyst, bare for å ha en sjanse til at de selv og familien deres skal overleve. Menn som oppsøker kvinner fra disse landene med den hensikt om å hente seg en kone driver med ren utnytting av vanskeligstilte. Vi ser også en rød tråd mellom disse mennene at de er ute etter en submissiv kvinne som "ikke har noe hun skulle sagt" og gjør som han vil, og nettopp derfor blir mange av disse kvinnene behandlet forferdelig også fordi mennene vet at det eneste alternativet de har er at de selv og deres familie dør i et liv tilbake i fattigdom. 

Her er en oversikt over de landene det traffickes og utnyttes flest fra. (Før krigen i Ukraina blusset opp nå i februar og mars, men man har sett en markant økning fra kvinner fra ukraina både på postordrebrud sider og eskortesider siden krigen om Kreml startet i 2014)

Screenshot_20220405_193340.jpg

Det er dog klare forskjeller på menneskesmugling og ekteskap på tvers av landegrenser. Det er viktig å ikke blande kortene her.

Utnytting av vanskeligstilte kan man godt kalle det, men realiteten er at de fleste kvinner, også i Norge, velger partner mye ut fra økonomi. Kvinner gifter seg svært sjeldent med en mann som tjener mindre enn seg selv. Disse kvinnene ønsker å finne en mann i et rikt land. Dessverre møter de mye motstand og lite sympati i Norge, fordi stigmaet er stort. Det bør jobbes for å gi de bedre støtte i Norge dersom de opplever for eksempel vold. Det mange blir møtt med er nok heller rasisme og avsky.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...