AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Jeg merker at jobben min er for mye stress. Jeg ser at andre alltid har driv og klart hodet til sent på dag. Jeg er sliten etter halv dag og har til tider konsentrasjonsvansker. Jeg vil så gjerne videre, men jeg vet ikke om det er lurt å sikte høyere. På studiene var jeg den i gjengen som sjelden klarte bedre enn c. Jeg var ikke lat, og ville så gjerne, men enten var konsentrasjonen for dårlig på lesesalen eller så var jeg kanskje ikke smart nok. På videregående hadde jeg nok med skole og var ikke med på fritidsaktiviteter. Jeg kunne sovne etter skolen. Fikk 4,8 i snitt, så hadde flest femmere, men en del firere og et par 3. Jeg vil ta vare på egen helse, og jeg er redd for å møte veggen i en mer krevende jobb Råd? Anonymkode: e5d65...412
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg merker at jobben min er for mye stress. Jeg ser at andre alltid har driv og klart hodet til sent på dag. Jeg er sliten etter halv dag og har til tider konsentrasjonsvansker. Jeg vil så gjerne videre, men jeg vet ikke om det er lurt å sikte høyere. På studiene var jeg den i gjengen som sjelden klarte bedre enn c. Jeg var ikke lat, og ville så gjerne, men enten var konsentrasjonen for dårlig på lesesalen eller så var jeg kanskje ikke smart nok. På videregående hadde jeg nok med skole og var ikke med på fritidsaktiviteter. Jeg kunne sovne etter skolen. Fikk 4,8 i snitt, så hadde flest femmere, men en del firere og et par 3. Jeg vil ta vare på egen helse, og jeg er redd for å møte veggen i en mer krevende jobb Råd? Anonymkode: e5d65...412 Hvorfor skal du søke på en mer krevende jobb når du ikke helt takler en enklere? Anonymkode: 0341d...f37
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #3 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal du søke på en mer krevende jobb når du ikke helt takler en enklere? Anonymkode: Det er mengden. Oppgavene er svært monotone. Jeg kjeder meg veldig og føler at jeg kaster bort livet mitt, utdannelsen og et potensiale jeg ikke vet om jeg har. Stillingen jeg har søkt kan være helt bingo. Får jeg tid til å konsentrere meg og et rolig tempo, vil det gå bra. Hvis det blir en stor arbeidsmengde og økt kompleksitet, vil jeg neppe klare det. Anonymkode: e5d65...412
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 En høyere stilling har ikke nødvendigvis mer stress, men mest sannsynlig mer ansvar. Det kommer helt an på bransje og stilling. Jeg har og har tidligere hatt høyere stillinger, som hadde mye ansvar, men kun korte perioder med stress. Jeg kan i stor grad jobbe i eget tempo det meste av tiden, men har noen uker i året hvor jeg har tidspress, og veldig mange oppgaver, som gjør at jeg jobber fra morgen til kveld de ukene. Anonymkode: d5b92...fa1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #5 Skrevet 6. april 2022 Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver og mye falt på plass da jeg fikk adhd - diagnosen. Anonymkode: 45f8b...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå