Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men er 37 år. Prøvd ca 6 sykluser der to klaffer på eggløsningsdag og de andre noen dager før.En så mye som 4-5 dager før mens noen 2-3 dager før. Dette pga reising med jobb. 

skal nå få komme til gynekolog. Noen som har opplevd at det bare tar tid og at det plutselig bare kan skje? 
Tatt blodprøver og de er fine. Mannen har barn fra før så har klart å lage barn. 

Føler dette er tungt. 

Anonymkode: d3664...acb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke regnet som lenge å prøve 6 måneder. Mange prøver et år, uten at det er noe feil med fruktbarheten. 
Men som du skriver selv skal du til gynekolog. Det kan gi deg mer sikre svar.

Selv er jeg 40, og ble gravid etter 4 måneder, men mistet så starter på nytt igjen nå. Vil tro du har bedre sjanser enn meg pga alder. 
Ble gravid på første forsøk med de to barna jeg allerede har, men var i slutten av 20-årene da.

Anonymkode: 27cf3...355

• Liker 2
Skrevet

Da vi fikk vår datter prøvde vi i 2 år og jeg hadde gitt opp da vi plutselig ble gravide. Så ja, ting kan klaffe selv om det tar tid. Hos de fleste klaffer det. Til slutt.

Denne gang er vi over 40. Har igjen prøvd hvertfall 1, 5 år nå, og har kommet til et punkt at jeg tror jeg gir opp. Jeg er fullt klar over at det har tatt tid og at det kan hende det klaffer snart igjen. Samtidig er jeg i en alder nå hvor jeg vet ting er vanskeligere. Så nå vurderer vi ivf.

Men å gi opp etter 6pp er for tidlig :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jag er også 37 år, og har prøvd ca like lenge som deg ts. Pp 7 nå. Vi treffer også ganske bra på eggløsning, fra ca 3 dager før eggløsning til dagen etter eggløsning. Får som regel til 2-3 samleier i det tidsrommet og har tenkt at det bør være godt nok? Har prøvd bidronninggele og tar folat i tillegg til annet vitamintilskudd/tran.. men ikke. Bare et par kjemiske. 
Har ikke så mye håp egentlig om det «plutselig» kan skje så jeg har også påbegynt utredning hos fastlege. 

Anonymkode: 2368f...ee7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jag er også 37 år, og har prøvd ca like lenge som deg ts. Pp 7 nå. Vi treffer også ganske bra på eggløsning, fra ca 3 dager før eggløsning til dagen etter eggløsning. Får som regel til 2-3 samleier i det tidsrommet og har tenkt at det bør være godt nok? Har prøvd bidronninggele og tar folat i tillegg til annet vitamintilskudd/tran.. men ikke. Bare et par kjemiske. 
Har ikke så mye håp egentlig om det «plutselig» kan skje så jeg har også påbegynt utredning hos fastlege. 

Hva skal du gjøre hos fastlege? 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, skal prøve å holde motet oppe 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal du gjøre hos fastlege? 

ts

Fastlege har tatt noen blodprøver (kvinnelige hormoner) og celleprøve. Mulig jeg blir henvist videre til gynekolog for sjekk med ultralyd osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er det ikke snålt? De fleste går på prevensjon i mange år og er bekymret for å bli gravid. Men så plutselig er det motsatt. Håper det klaffer for dere snart :)

Anonymkode: 714a4...662

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det samme, og det var ufattelig tungt. Med første barnet klaffet det på første forsøk. Med nr.2 tok det 11 måneder. Vet at det ikke nødvendigvis høres lenge ut for mange, men de månedene det tok var et emosjonelt mareritt. Begge ble sjekket, og det var ikke noe galt å finne hos noen av oss. 

Lykke til. Krysser fingrene for at det blir klaff hos dere veldig snart ❤️

Anonymkode: d5757...661

Skrevet

Da vi først forsøkte ble jeg gravid i løpet av 3 pp men det endte i SA. Etter dette tok det 11 pp å bli gravid på nytt. Er selv 36 år så jeg og mannen ble begge undersøkt men ingenting var feil. Noen sier det tok lang tid, og noen sier det er normalt. Uansett kjipt at ting tar lang tid når man er klar for å bli gravid med en gang, men så lenge noe ikke er feil så kommer nok den positive testen før eller senere❤

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg! Trodde vi kom til å bli gravide me en gang, har prøvd i 4 måneder. Er allerede lei av dette. Vet vi treffer eggløsning hver gang, men får aldri 2 streker.  Vet ikke hvor lenge jeg orker, men jeg må ikke ha biologiske bar heldi vis, jeg har alltid drømt om å bli fostermor, men ønsker å være gravid en gang iløpe av livet!

Anonymkode: 02d19...18e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Forstår deg! Trodde vi kom til å bli gravide me en gang, har prøvd i 4 måneder. Er allerede lei av dette. Vet vi treffer eggløsning hver gang, men får aldri 2 streker.  Vet ikke hvor lenge jeg orker, men jeg må ikke ha biologiske bar heldi vis, jeg har alltid drømt om å bli fostermor, men ønsker å være gravid en gang iløpe av livet!

Er helt normalt å bruke lenger tid enn fire måneder, så tror ikke du trenger å være bekymret enda. 😊 Hvor gamle er dere? det spiller jo også inn.

AnonymBruker
Skrevet

31 år gammel her og vi gikk uten prevensjon i 11 mnd før det klaffet. Har alt fått beskjed om at vi ikke bør vente for lenge med en evnt nr 2 pga alder. Så seks mnd inn og 37 år gammel er jo nesten forventet. Heldigvis vil jo legen ha dere inn til sjekk etter 6 mnd prøving når dere er såpass voksen før dere setter igang. 

Anonymkode: 4059c...7e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre barn og har alltid blitt gravid på første forsøk. Nå er jeg 38 og merker det ikke er så lett som det var. Er på pp7 nå men føler ikke vi har prøvd lenge. 

Anonymkode: 5fd8b...149

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er helt normalt å bruke lenger tid enn fire måneder, så tror ikke du trenger å være bekymret enda. 😊 Hvor gamle er dere? det spiller jo også inn.

jeg 22 å han 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...