AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 - Være overkvalifisert - Dårlig ledelse (Aldri få tilbakemeldinger/ bli tatt for gitt og oversett) - Ineffektiv og tunggrudd organisasjon - Dårlig lønn - Multitasking - Sladder og misnøye med høyt sykefravær - Forskjellsbehandling. - Gas lighting der du blir lovet et ansvar, høyere lønn etc. men i etterkant blir det hele trenert Hva gjorde deg utbrent? Anonymkode: bf0df...003 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Altfor høye arbeidskrav og for stort arbeidspress. Det gikk i ett hele tiden. Dårlig lønn, måtte jobbe mye ekstra for å leve. Gjerne opp mot 70-80 timer i uka. Flere ganger over 100 timer i uka. Elendig lederskap med psykisk terror, kjefting og samvittighetsstrategier. Nulltoleranse mot sykefravær. Ble ringt på jobb selv om man var syk, og arbeidsgiver kontaktet NAV fra første dag fordi de ville tilrettelegge, selv ved egenmelding pga influensa! Ledere med holdningen om at de gjorde ansatte en tjeneste ved å gi dem jobb og lønn, og at ansatte var skyldig arbeidstaker noe. Demotiverte, slitne og klagete medarbeidere. Aldri fri da telefonen og mailen jamfret fra jobb fra kl 07 - 01 hver dag, helg, påske, mandag eller jul betydde ingenting. Maks 2 uker ferie i året, og selv da ble jeg kontaktet flere ganger. Masete og misfornøyde kunder. Dårlig arbeidsmarked. Kom meg ikke videre, og følte jeg "brant inne" der jeg var uten noen muligheter. 8 år med dette sendte meg i dørken. Hadde fått mange faresignaler, men siden det var nulltoleranse for sykdom med støtte fra NAV og avlønning utifra prestasjon, så var det bare å ignorere signalene og stå i det. Anonymkode: f837c...bd8 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 Omsorgstrøtthet. Lovnader som ikke blir oppfylte (f.eks. hjemmekontor). Urealistisk målstyring. Alt for mange arbeidsoppgaver. Tungvindt organisering/for mye byråkrati. Fleksibilitet kun på papiret. ALT for mange møter. Stadig nye interne satsingsområder som tar tid, men ikke gir gevinst. Kolleger som mener "noen andre" skal ordne opp, og ikke tar ansvar selv. Følelsen av å bli tatt for gitt. Følelsesmessig utpressing. At nye ansatte med like mye erfaring og utdanning får MYE mer lønn, og i praksis ingen muligheter til å ta igjen lønnsgapet mellom oss. Overhengende fare for vold og trusler. Anonymkode: c726b...ad0 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 Svært uforutsigbar arbeidshverdag. «På jobb» hele døgnet, også når jeg sov. 5 år uten fast stilling. Kastet rundt i ulike arbeidsoppgaver, gjerne på kort varsel. Laget mange «enn hvis» planer for å får gjort jobben min. Utfordrende privatliv. Pga alt over: en stor indre uro og plagsomt mye stress. Anonymkode: 3535f...da8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 Bare spør min kommune, der finnes det ekspertise på hvordan brenne ut ansatte. Anonymkode: effe2...f5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå