Gjest Suzanne Skrevet 5. april 2022 #41 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min eldste er litt uforutsigbar, og vi bruker bånd, så han blir ikke påkjørt av en bil... En dame åpner døren med sin 10 år gamle datter ved siden av seg og mumler noe sånt som "...behandler barnet sitt som et dyr". Jeg ble så sint at jeg senere la et sterkt formulert brev på inngangsdøren hennes for be henne å bry seg om hennes egne saker, og hun vet ikke hva som skjer i folks liv. Jeg vet det er litt dumt å være sint over, men hun fikk virkelig blodet mitt til å koke. Anonymkode: eaf09...657 Hahaha. Veldig morsomt funnet på TS. Skulle ønske jeg hadde sett det selv. Utrolig funny og smart. Visste ikke at det var "lov" å bruke bånd på barn, men jeg liker tanken, og har sett det mange ganger i andre land. Har selv bare brukt sele da datteren min skulle lære å stå slalåm, men det er vel vanlig. Jobbet med psykisk utviklingshemmede for 30 år siden. Der brukte vi bjelle på noen av de som pleide å vandre rundt. Hun likte bjella selv, og det var veldig praktisk for de ansatte. Det ble selvfølgelig kritisert fra andre hold. Måtte erstatte kubjella med en lydløs bjelle (hun var blitt så glad i den).
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #42 Skrevet 5. april 2022 Konseptet er jo veldig smart! På steder der det kan være fare, som høyder, biler etc, så er dette smart. Foreldrene til 1,5 åringen som falt i elven i Geiranger skulle nok ønsket at det var bånd på barnet den gangen. Noen barn er mer krevende enn andre. Mange ganger har jeg kjørt forbi sykkelstier, der foreldre går først, og så går 2-3-åringen noen meter bak. DET kunne jeg aldri ha gjort med mine barn, nettopp fordi de kunne løpe av sted i den alderen, helt impulsivt. Jeg måtte også ha på meg bånd når jeg var liten by the way😅😅 Anonymkode: 13c0a...a25 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #43 Skrevet 5. april 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Leste du ikke hva jeg skrev? Alle barn er uforutsigbare og kan løpe ut i trafikken. Alle barn hører ikke nødvendigvis etter foreldrene sine, og det er normalt. Det som ikke er normalt er å tro at man må bruke bånd for å passe på barnet sitt. Jeg har tre barn, hvor av en av de var en løper. Forsøkte stadig å løpe rett ut mot veien fordi det ikke var lov. Jeg holdt barnet i hånda og hadde henne på siden som vender ned mot grøfta. Slapp ikke taket før hun hadde lært seg å høre etter og til å forstå at det er farlig. Bånd er latskap og ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: 8f163...e6b Den siste setninga kunne du spart deg for. Man vet virkelig ikke om det er wn diagnose i bunn som gjør at folk bruker bånd. Eller sånn som i mitt tilfelle så sleit jeg med bekkenløsning og diverse smerter etter fødsel av barn nr 2. Var uaktuelt å la ungen løpe fra meg mens jeg bar yngstemann i bæresjal og løpe etter med diverse plager. Anonymkode: 1007f...2d6 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #44 Skrevet 5. april 2022 En kjent skiløper mistet barnet sitt som holdt i hånda og plutselig løp ut i veien. Bare bruk sele, intet problem. Barn sitter jo ofte i vogn, det funker jo på samme måte. Anonymkode: d3e67...a95 2
Gjest lurven Skrevet 5. april 2022 #45 Skrevet 5. april 2022 Det er da helt normalt, har brukt bånd på alle mine barn, bortsett fra når de skal hente pinner
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #46 Skrevet 5. april 2022 46 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lurer på om personen som alltid starter svaret med: "feil." alltid er den samme? Eller det mange av dere? Snakker du/dere sånn også? Om noen sier noe dere er uenige i sier dere "FEIL!"? Håper ikke det, jeg gremmes. Anonymkode: 25f34...96e FEIL!! Anonymkode: 1007f...2d6 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. april 2022 #47 Skrevet 5. april 2022 Naboen var litt frekk, men det var jo total overreaksjon fra din side, da. Nå tror naboen at du er klin gæren
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #48 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Haha, dette har jeg lurt på også. Verdens verste debattetikette. Anonymkode: bca18...0c8 Feil. Det finnes alltid verre 🤣🤣🤣 Anonymkode: 25f34...96e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #49 Skrevet 5. april 2022 Det finnes mange som oppfattes som frekke. Jeg tror bare at disse er veldig bestemmende og kontrollerende av natur. Skal mene noe om det meste. En gang var jeg på besøk og skulle ut å trille. Eldste på 5 dro litt i forveien og gikk ned bakken og inn på en annen vei. Jeg kom lenger bak. Da kom det en bil og stoppet. Avhørte barnet om hva det het, og hvor det skulle. Det fikk beskjed om å gå hjem... ( hun kjente ikke barnet, siden vi var på besøk på det stedet) Denne bilen, med denne damen, kjørte bort til min venninne, for å undersøke om det stemte at det skulle komme ett barn på besøk som het X... Jeg synes hele opptrinnet var både frekt og kontrollerende. Barnet skulle begynne på skolen, og kunne fint gå 200 meter i forkant. Anonymkode: 13c0a...a25 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #50 Skrevet 5. april 2022 Har aldri sett noen ha barn i bånd? Hvor er dette vanlig, er det i større byer? Anonymkode: 5dc9c...515
sicario Skrevet 5. april 2022 #51 Skrevet 5. april 2022 Minner meg om en gang jeg gikk tur i Oslo sentrum med en 15 åring i hundebånd. Etter vedkommendes ønske. Alternativet var å ikke ha utgang fra avdeling da vedkommende var stemmestyrt og prøvde å hoppe foran alt av busser, biler, trikker, T-bane osv. Hadde syntes det var like i øyenfallende med et lite barn i sele 😊
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #52 Skrevet 5. april 2022 Hadde en apesekk med lang «hale» som var et bånd til min ene. Veldig greit å ha det rundt håndleddet da hen pleide å vri seg løs fra hånden min og løpe. Det passet særlig dårlig med løpende småbarn på flyplass, storbyer og langs elver blant annet. Har vanskelig for å forstå hvorfor folk skal bry seg med sånt. Man må jo anta at folk flest gjør det som trengs for å holde barna trygge. Har selv vitnet et barn som falt oppi en fisketank i et akvarium og foreldrene kom løpende for å fiske det opp etterpå… Anonymkode: ae991...8cd 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #53 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aldri sett noen ha barn i bånd? Hvor er dette vanlig, er det i større byer? Anonymkode: 5dc9c...515 Jeg bor sentralt i Oslo og har aldri sett det her i byen. Derimot har jeg sett det i diverse forlystelsesparker og på en øy med bratte svaberg. Anonymkode: bca18...0c8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #54 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aldri sett noen ha barn i bånd? Hvor er dette vanlig, er det i større byer? Anonymkode: 5dc9c...515 Ikke i Oslo i alle fall, bokstavlig talt aldri sett. Anonymkode: 757e1...055
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #55 Skrevet 5. april 2022 Jeg hadde 3 åringen min i sele på en stor flyplass i Europa. Var hysterisk for at han skulle forsvinne. Han løper raskt, og et blikk bort kan han være borte. Så tok ingen sjanser. Sett i ettertid hadde jeg ikke trengt det. Men er ikke så reisevant så livredd for at ungen skulle komme ut av syne 😅 Anonymkode: d985d...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #56 Skrevet 6. april 2022 Skjønner det godt, er så teit og se på Anonymkode: f171e...87a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #57 Skrevet 6. april 2022 Jeg hadde min unge i bånd en periode rundt halvannet år. Jeg holdt i hånden samtidig og vi øvde på å gå fint langs vei. Dette er fordi vi enkelte ganger må gå langs vei og ungen helst vil gå/løpe. Nå er ungen to år og trenger ikke bånd, nå er det godt nok å holde i hånden bare. Tenker at foreldrene kjenner ungen best og er de eneste som kan avgjøre om den ungen trenger å gå med bånd eller ei. Anonymkode: b42b2...8ff
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #58 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det finnes mange som oppfattes som frekke. Jeg tror bare at disse er veldig bestemmende og kontrollerende av natur. Skal mene noe om det meste. En gang var jeg på besøk og skulle ut å trille. Eldste på 5 dro litt i forveien og gikk ned bakken og inn på en annen vei. Jeg kom lenger bak. Da kom det en bil og stoppet. Avhørte barnet om hva det het, og hvor det skulle. Det fikk beskjed om å gå hjem... ( hun kjente ikke barnet, siden vi var på besøk på det stedet) Denne bilen, med denne damen, kjørte bort til min venninne, for å undersøke om det stemte at det skulle komme ett barn på besøk som het X... Jeg synes hele opptrinnet var både frekt og kontrollerende. Barnet skulle begynne på skolen, og kunne fint gå 200 meter i forkant. Anonymkode: 13c0a...a25 Barn på 5 på sjølstyr på trafikkert vei?? Anonymkode: d3e67...a95
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #59 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Barn på 5 på sjølstyr på trafikkert vei?? Anonymkode: d3e67...a95 Veien er en helt rett strekning, og jeg var 100 meter unna. Det er ofte slik i byggefelt. Det er ikke gangstier som barn kan bevege seg på om de skal ut. Anonymkode: 13c0a...a25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå