Gå til innhold

De viste meg rundt etter intervjuet. Godt tegn eller gjør de det med alle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært på intervju og de viste meg rundt etter intervjuet. Er det et godt tegn eller gjør de det med alle?

Anonymkode: 5ebd0...420

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har skjedd meg bare én gang, hilste da på ansatte også. Fikk jobben dagen etter. 

AnonymBruker
Skrevet

Godt tegn, tror jeg 

Anonymkode: bcb7f...aad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Godt tegn, tror jeg 

Meg igjen.

TS, jeg husket nå at da sjefen vår intervjuet potensielle kollegaer i fjor, fikk vi hilst på kun noen av dem, og det var de som fikk jobb etterpå. De andre ble ikke presentert til oss. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt vist rundt og har blitt presentert for andre ansatte uten å ha fått jobben før, og har andre ganger fått jobben uten å ha blitt vist noe som helst. Så jeg tror ikke du bør lese all verdens inn i det.

Anonymkode: 4529c...e8c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg jobber vises alle rundt. Ikke alle får jobb

Anonymkode: cdbae...249

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dette to ganger. Første gangen fikk jeg ikke jobben (og ble kjempeskuffet fordi jeg fikk signaler om at jeg skulle få den, og da omvisning), andre gangen fikk jeg jobben. 

Til ettertanke synes jeg dette var en god ting å gjøre med kandidatene. Ikke akkurat en storomvisning og hilsninger på ansatte, men heller en runde for å vise omgivelsene og hvordan arbeidsdagen ser ut. Et intervju er jo likemye for at kandidaten skal sitte igjen med inntrykk av at "her vil jeg jobbe". Skal jeg intervju igjen, noe som jeg har gjort tidligere, vil jeg kjøre en omvisning av arbeidsplassen som en del av intervjuet. For jeg likte det som kandidat. Dog bør det presiseres at det er en del av intervjuet, og ikke skape falske forhåpninger. 

Anonymkode: 128e8...378

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den ene gangen jeg har opplevd det så har jeg fått jobben. Fikk hilse på andre som jobbet der etc. de hadde vel ikke gjort det om de ikke trodde du var en aktuell kandidat når de har møtt deg. 

Anonymkode: a3f6b...7d0

AnonymBruker
Skrevet

Godt tegn, men beste er å ikke tolke noen tegn. Ble vist rundt, bedt om å klargjøre referanser, spurt om jeg var klar til å si opp nåværende jobb.

Fikk ikke jobben

Alt kan skje

Anonymkode: 278be...0ec

Skrevet

Å bli kalt inn til intervju er et godt tegn, men at de viser deg rundt er nok noe de gjør med alle kandidatene. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...