AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Jeg bor i et hus som er delt opp, og jeg bor som sagt i første etasje, og det bor 5 andre i andre etasje. Jeg har fått regning på 11 tusen, som leier krever at jeg betaler. Han krever altså at jeg skal betale 11k for alle sammen i det huset. Og det er helt urimelig. Hvor kan jeg gå med dette? Jeg sa til han at jeg ikke kan betale for hele huset, men han står fast på sitt, og nå er denne i ferd med å gå til inkasso Anonymkode: 6ba2a...4d2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Hvem er de fem andre? Hva står på kontrakten? Anonymkode: 90769...1d8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #3 Skrevet 5. april 2022 Står hele kontrakten på deg? Anonymkode: 8406c...739 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 Alt for lite informasjon for å kunne si noe her. Regning for hva? Leier du? Har du en kontrakt? Har du separat enhet? Anonymkode: 22466...092 12
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #5 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Står hele kontrakten på deg? Anonymkode: 8406c...739 Nei, det er absolutt ikke en kontrakt som bare står på meg nei. Hvem inngår en slik kontrakt. Den kontrakten er forresten sagt opp nå Anonymkode: 6ba2a...4d2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #6 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt for lite informasjon for å kunne si noe her. Regning for hva? Leier du? Har du en kontrakt? Har du separat enhet? Anonymkode: 22466...092 Jeg har separat enhet ja, regning for strøm (beklager for at det ikke kom inn i innlegget), og jeg hadde en kontrakt før den ble sagt opp. Det står imidlertid ikke at jeg skal dekke over alle i husstanden. Det står at jeg dekker for min strøm. Anonymkode: 6ba2a...4d2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #7 Skrevet 5. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, det er absolutt ikke en kontrakt som bare står på meg nei. Hvem inngår en slik kontrakt. Den kontrakten er forresten sagt opp nå Anonymkode: 6ba2a...4d2 Det finnes ingen kontrakt men likevel er den sagt opp? Skjønner ingenting jeg 🤣🤣 Anonymkode: 22466...092 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #8 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes ingen kontrakt men likevel er den sagt opp? Skjønner ingenting jeg 🤣🤣 Anonymkode: 22466...092 Den kontrakten gjaldt bare mens jeg bodde der. Og jeg bor ikke der lengre nå, men i den kontrakten jeg hadde da jeg bodde der, hadde vilkår om at jeg kun skulle dekke mitt forbruk, og ikke hele husstanden Anonymkode: 6ba2a...4d2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #9 Skrevet 5. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes ingen kontrakt men likevel er den sagt opp? Skjønner ingenting jeg 🤣🤣 Anonymkode: 22466...092 Lese litt nøyere. Det står ingen kontrakt for HELE huset - kun på ts sin del. TS- står det i kontrakten din at strøm er inkludert? Har du ditt eget sikringsskap? Ellers hvordan vet han hvor mye strøm du bruker? Anonymkode: 962a6...471 1
Kristin70 Skrevet 5. april 2022 #10 Skrevet 5. april 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har fått regning på 11 tusen, som leier krever at jeg betaler. Anonymkode: 6ba2a...4d2 Er det ditt navn som står på regningen fra strømselskapet?
Gjest Bullabu Skrevet 5. april 2022 #11 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den kontrakten gjaldt bare mens jeg bodde der. Og jeg bor ikke der lengre nå, men i den kontrakten jeg hadde da jeg bodde der, hadde vilkår om at jeg kun skulle dekke mitt forbruk, og ikke hele husstanden Anonymkode: 6ba2a...4d2 Dra til forbrukerombudet med kontrakten , o g prat skikkelig med utleier, hva har skjedd osv.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #12 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lese litt nøyere. Det står ingen kontrakt for HELE huset - kun på ts sin del. TS- står det i kontrakten din at strøm er inkludert? Har du ditt eget sikringsskap? Ellers hvordan vet han hvor mye strøm du bruker? Anonymkode: 962a6...471 Jeg har et eget sikringsskap, og det er slik han vet hvor mye alle bruker. Strøm er ikke inkludert, men det kommer i tillegg til alt sammen på en måte. Så det blir husleie + strøm da. Men den strømregningen på 11 tusen ble kastet over på meg, og jeg skal egentlig bare betale 3 tusen av den. Jeg lurer på hvor jeg kan henvende meg i forhold til denne saken? Anonymkode: 6ba2a...4d2
klondrik Skrevet 5. april 2022 #13 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg bor i et hus som er delt opp, og jeg bor som sagt i første etasje, og det bor 5 andre i andre etasje. Jeg har fått regning på 11 tusen, som leier krever at jeg betaler. Han krever altså at jeg skal betale 11k for alle sammen i det huset. Og det er helt urimelig. Hvor kan jeg gå med dette? Jeg sa til han at jeg ikke kan betale for hele huset, men han står fast på sitt, og nå er denne i ferd med å gå til inkasso Her trengs en hel del tilleggsopplysninger. 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #14 Skrevet 5. april 2022 Bullabu skrev (3 minutter siden): Dra til forbrukerombudet med kontrakten , o g prat skikkelig med utleier, hva har skjedd osv. Ja, burde jeg snakke med advokat, eller bare dra til Forbrukerrådet? Anonymkode: 6ba2a...4d2
minister-mio Skrevet 5. april 2022 #15 Skrevet 5. april 2022 Det står vel i kontrakten at du leier en del av huset og ikke hele? Det står vel også hva du skal betale?
Kristin70 Skrevet 5. april 2022 #16 Skrevet 5. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men den strømregningen på 11 tusen ble kastet over på meg, Anonymkode: 6ba2a...4d2 Hva mener du med at regningen ble kastet over på deg? Hvis det ikke er ditt navn på regningen kan du la være å betale. 1
Gjest Bullabu Skrevet 5. april 2022 #17 Skrevet 5. april 2022 (endret) HVA står i kontrakten? Hva skal du betale ? Du må ringe utleier og forklare han ordentlig Endret 5. april 2022 av Bullabu
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #18 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har et eget sikringsskap, og det er slik han vet hvor mye alle bruker. Strøm er ikke inkludert, men det kommer i tillegg til alt sammen på en måte. Så det blir husleie + strøm da. Men den strømregningen på 11 tusen ble kastet over på meg, og jeg skal egentlig bare betale 3 tusen av den. Jeg lurer på hvor jeg kan henvende meg i forhold til denne saken? Anonymkode: 6ba2a...4d2 Selve strømabonnementet, står det i ditt navn - eller utleiers? Såfremst du ikke har inngått avtalen med strømselskapet er det vel ikke du som er ansvarlig for den regningen? Har du en egen måler for kun din enhet? Eller går hele huset på samme måler? Anonymkode: c2c95...bdd 1
newman01 Skrevet 5. april 2022 #19 Skrevet 5. april 2022 Så du har fått en faktura fra det lokale strømselskapet på 11'000 kroner. Du leide leilighet i et seksjonert hus, som antagelig har én strømmåler? Strømabonnementet sto i ditt navn. Du har flyttet ut, men ingen har overtatt det juridiske ansvaret for abonnementet? 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, burde jeg snakke med advokat, eller bare dra til Forbrukerrådet? Anonymkode: 6ba2a...4d2 Og hva er greia med å ty til advokat hele tiden i dette forumet? Har halvparten av medlemmene på Kvinneguiden en advokat på speeddial på mobilen, og et ubegrenset budsjett for råd og veiledning? Det er uansett om det gjelder strøm, tv-signaler, leiekontrakt, samboeravtale eller strid med nabo: ADVOKAAAAAAT 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #20 Skrevet 5. april 2022 TS driver med kryptofarming og prøver å lure seg unna regningen. Anonymkode: 2f44c...0e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå