Gå til innhold

Noen mer erfaring fra betalingsanmerkning og huslån?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har idag én betalingsanmerkning for et beløp på 7000kr jeg har planer om å få betalt ut ila et par måneder, slik at anmerkningen skal slettes nå i vår. Har også en inkassogjeld hos et byrå på 39000kr, men har en avtale om nedbetaling slik at jeg ikke har fått anmerkning. Skal likevel betale ned dette beløpet før jeg skal søke om boliglån nesteår. Det jeg lurer på er om banken vil bruke denne gjelden mot meg nesteår, når alt er betalt og anmerkning slettet, slik at jeg ikke får boliglån? Blir jeg fortsatt sett på som høy risiko pga fortiden, eller starter man på scratch når alt er betalt? 🤞🏼
Begge disse beløpene jeg skylder er gamle ting (6-7år gamle), som jeg fortsatt betaler på. Har ikke fått noen nye greier på årevis.

Anonymkode: 05e3a...7d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har idag én betalingsanmerkning for et beløp på 7000kr jeg har planer om å få betalt ut ila et par måneder, slik at anmerkningen skal slettes nå i vår. Har også en inkassogjeld hos et byrå på 39000kr, men har en avtale om nedbetaling slik at jeg ikke har fått anmerkning. Skal likevel betale ned dette beløpet før jeg skal søke om boliglån nesteår. Det jeg lurer på er om banken vil bruke denne gjelden mot meg nesteår, når alt er betalt og anmerkning slettet, slik at jeg ikke får boliglån? Blir jeg fortsatt sett på som høy risiko pga fortiden, eller starter man på scratch når alt er betalt? 🤞🏼
Begge disse beløpene jeg skylder er gamle ting (6-7år gamle), som jeg fortsatt betaler på. Har ikke fått noen nye greier på årevis.

Nei, ble ikke brukt mot meg. Tror egentlig ikke de kan finne anmerkningene når de er blitt slettet. 

Anonymkode: 74481...9a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker du ikke av EK og betaler ut denne gjelda nå med én gang? Du vil jo da spare deg for renter og gebyrer og du vil fortere kom deg dit at du har mulighet til å kjøpe bolig.

Anonymkode: 52940...3b6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge alt av betalingsanmerkninger er slettet så får man lån. De ser på inntektene og hva man kan betale.

Anonymkode: 82cd3...0f2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor bruker du ikke av EK og betaler ut denne gjelda nå med én gang? Du vil jo da spare deg for renter og gebyrer og du vil fortere kom deg dit at du har mulighet til å kjøpe bolig.

Dette forslaget er bra. Det er mer lønnsomt for deg, ts, å ta av egenkapitalen din og nedbetale begge gjeldspostene nå med en gang, og så heller spare opp på nytt for å erstatte beløpet du tok av egenkapitalen. Du får jo frigjort disponibelt beløp når du ikke lenger har gjeldspostene å betale ned på, så da kan du spare det hver mnd i stedet til egenkapital.

Det ville jeg gjort.  

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for råd, men jeg har ingen egenkapital :) Da hadde jeg selvsagt gjort det sånn☺️ 
ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for råd, men jeg har ingen egenkapital :) Da hadde jeg selvsagt gjort det sånn☺️ 
ts

Hvordan har du tenkt dette skal skje da? Du skriver at du vil søke om boliglån neste år, men har ingen egenkapital? Man får jo ikke lån uten egenkapital, unntatt hos Husbanken kanskje. Er det der du skal søke?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

ts

Du har ingen egenkapital, men skal søke boliglån...?

Anonymkode: 613fd...045

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (51 minutter siden):

Hvordan har du tenkt dette skal skje da? Du skriver at du vil søke om boliglån neste år, men har ingen egenkapital? Man får jo ikke lån uten egenkapital, unntatt hos Husbanken kanskje. Er det der du skal søke?

Mannen min har egenkapital i sin leilighet :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...