Gå til innhold

Når kommer egentlig våren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så forb*** j**** lei av å gå rundt å fryse! Er gravid og har ingen vinterklær som passer lenger, hadde virkelig håpet at behovet for ullundertøy og store vinterjakker skulle være forbi nå, men det blir jo ALDRI varmt?? 

Finner ikke noe sesongvarsel som jeg forstår meg på heller. Noen som skjønner seg på sånt som kan si noe om sannsynligheten for at det sentrale østland skal fortsette å ligne mer på Arktis i alle evigheter fremover? Vurderer å kjøpe ullundertøy for gravide, men syns det er dyrt og hinsides unødvendig da ullsesongen burde vært over.

Anonymkode: 40870...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Våren kommer kanskje på midten av Juni, så er det full høst igjen på slutten av August.

Anonymkode: 9839e...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er så forb*** j**** lei av å gå rundt å fryse! Er gravid og har ingen vinterklær som passer lenger, hadde virkelig håpet at behovet for ullundertøy og store vinterjakker skulle være forbi nå, men det blir jo ALDRI varmt?? 

Finner ikke noe sesongvarsel som jeg forstår meg på heller. Noen som skjønner seg på sånt som kan si noe om sannsynligheten for at det sentrale østland skal fortsette å ligne mer på Arktis i alle evigheter fremover? Vurderer å kjøpe ullundertøy for gravide, men syns det er dyrt og hinsides unødvendig da ullsesongen burde vært over.

23 Mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 0 grader ute i morges da jeg var ute med hunden, og det knaste i gresset når jeg gikk over det. Så ja, det er kaldt nå ifht tidligere i mars, da det var dager med opptil 10 varmegrader ute! Da følte man virkelig at våren var på vei. Nå føles det som vinteren, minus snø da, er kommet tilbake. MEN sånn er det alltid i april. Det er typisk for denne måneden at vår og vinterfølelsen veksler fra dag til dag, og ofte innen samme dag også!

Vår og sommer vil komme. Det gjelder bare å smøre seg med tålmodighet noen få uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hvorfor mange blir overrasket over dette hvert eneste år. Det er sjeldent varmt i starten av april. Været er naturlig skiftende på denne tiden. Naturen har så vidt våknet opp. Det er ikke grønt ute enda

Anonymkode: f5833...04c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på hvor du bor. Eller tror du våren kommer likt over hele landet? 

Anonymkode: 70c47...6ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier ofte å merke et skille ved 17 mai. Synes det er «sommer» etter det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I april er det ofte store kontraster i været. Her på Østlandet er det kaldt nå, det kommer av nordavinden. Men det kan brått snu til sønnavind og da kan det bli mye varmere.

Anonymkode: 49963...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen år er slik. Kjenner til problematikken din og jeg bruker en vinterjakke mannen min har. Ser ikke så vakkert ut, men det løser problemet.

Anonymkode: df5d0...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Oslo kan det snø på 17. mai. Slutten av mai, så er våren der i Oslo

Anonymkode: e6e81...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lehangolta skrev (4 timer siden):

Pleier ofte å merke et skille ved 17 mai. Synes det er «sommer» etter det.

Nåh...har gått i 17.maitog med snø i veigrøftene også. Pleier å ha ryddesøppeldugnad i nabolaget her før 17.mai, men noen år det ikke latt seg gjøre. 😂 Nord Norge altså...

Anonymkode: a29c0...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kalle det vår når gjennomsnittstemperaturen er på vei oppover og går over 0 grader. Det vil si slutten av mars i Oslo og sikkert mai-juni i Nord-Norge.

Gjennomsnittstemperaturen for mai i Oslo er forøvrig ca 11 grader. Natt: 5, dag: 16. Tilsvarende for juli er 17 grader med dag:22 og natt: 12. Omtrent identisk med Halifax i Canada, som ligger like langt syd som Spania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar alle! Godt å se at det ikke er bare jeg som fryser! Kan ikke huske at det har vært sååååå kaldt før? F.eks i 2020 husker jeg april godt, da var det jo veldig mange som ikke var på jobb fordi alt var stengt og husker folk var ute flere timer daglig i strålende vårsol i april.. nå blir jeg en isbit bare jeg går til postkassen! 

Får virkelig håpe vinden kommer fra sør snart da, også får jeg vurdere mannens klær i mellomtiden… selv om det frister lite 😅

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nåh...har gått i 17.maitog med snø i veigrøftene også. Pleier å ha ryddesøppeldugnad i nabolaget her før 17.mai, men noen år det ikke latt seg gjøre. 😂 Nord Norge altså...

Anonymkode: a29c0...d30

Glemte at Norge var et langt land et øyeblikk, Ikke vært lenger opp enn Sinsenkrysset jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Våren kommer kanskje på midten av Juni, så er det full høst igjen på slutten av August.

Anonymkode: 9839e...458

Neida.  Det pleier å bli varmt i april, og sommeren kan vare til langt uti september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Våren kommer to uker etter påske. Da begynner våronna her hvertfall. Jeg begynte vårarbeidet i hagen for to uker siden men så kom en ny runde frostnetter  gitt. 

Dette gjelder her da; ved sjøen på grensa mot Østfold. 

Anonymkode: 89325...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...