Gå til innhold

Gjenbrukbare fryseposer til brød/rundstykker.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg baker mye brød, langpannebrød og rundstykker og fryser ned til frokost og matpakker. Jeg bruker vanlige brødposer/fryseposer og tanken er egentlig å bruke samme pose om igjen flere ganger, men det er sjelden en pose varer mer enn én gang fordi kantene på langpannebrød og brød blir skarpe når maten er frosset og gjør at posen revner. Jeg trenger noe mer solid, men som også er vaskbart og gjenbrukbart. Finnes dette og hvor?

Anonymkode: 97ae3...9b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte først på stashers i silikon, men de kommer nok ikke i så store størrelser. Kanskje de har noe som kan brukes på beeorganic.no? 

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd ziplock-poser? Disse er ofte litt kraftigere enn de gode gamle fryseposene.

Fryseposene var mye sterkere før, jeg husker mamma alltid hadde skylte brødposer hengende til tørk ved vasken 😅

Anonymkode: dd9f1...897

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ziplockposene fra IKEA er tykke og solide, og kan brukes mange ganger. De heter Istad, og finnes i flere størrelser. To størrelser i hver pakke. 

Endret av Ullvott
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips. Ziplockposer er dessverre altfor små når man baker 40-50 rundstykker om gangen, da må jeg jo bruke en hel haug, og de har heller ikke plass til hele brød.

AnonymBruker
Skrevet

Kan bivoksposer være noe, finnes i forskjellige størrelser. Her for eksempel: Bivoksposer

Anonymkode: 74022...723

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du leiter litt finnes det fortsatt tjukke brødposer som tåler å brukes flere ganger. Eventuelt sånne bivoksark, men det blir dyrt i innkjøp

Anonymkode: f682d...580

AnonymBruker
Skrevet

Bivoksposer/bivokspapir! Du kan lage det selv, eller kjøpe det ferdig. Det kan du bruke uendelig mange ganger. 

Anonymkode: f0cfa...afe

AnonymBruker
Skrevet

Bivoksposer har jeg ikke hørt om før, det så veldig smart ut. Skal kikke nærmere på det! Takk for flere tips. :) 

Gjest Khloe
Skrevet

Jeg bruker brødposer av bomull som jeg kjøpte på en lokal zero-waste butikk. Finnes sikkert noe lignende på nettet.

Jeg vasker de med oppvaskmiddel når det trengs

De fungerer knall!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 18.14):

Takk for tips. Ziplockposer er dessverre altfor små når man baker 40-50 rundstykker om gangen, da må jeg jo bruke en hel haug, og de har heller ikke plass til hele brød.

De største på IKEA rommer 6 liter, akkurat som en standard brødpose:

E7180E11-6772-4527-B33B-9104A46E4B4B.jpeg

Anonymkode: 30fc4...6dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...