AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Skal leie ut plassen min, og tenker at jeg må ha med: Mellom hvem leieforholdet gjelder Leiepris og muligheter for endring Hva plassen kan brukes til (kun kjøretøy) Oppsigelsestid At leietaker må følge ordensreglene som gjelder Er det vanlig å ta depositum for slike leieforhold? Skal det inn noe om mislighold? Hva er normal leie for parkeringsplass sentralt i bydel utenfor en større by? Jeg tenkte kanskje kr 800? Sameiet tar en leie på kr 200, så det blir en fortjeneste på kr 600. Anonymkode: d82b2...d38
newman01 Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Portåpner! Både at den kreves tilbakelevert ved utløp av leieperiode, samt erstatningspliktig hvis den mistes, eller på annen måte skades som følge av uforsiktig bruk. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Lurt å ta med om tilhenger kan stå der. Vanligvis ikke et problem, men jeg har sett et tilfelle hvor det ble en krangel. Noen tilhengere er store og tar mye plass så kan være noe å tenke over. Samme med biler som skal fikses. Plutselig har du et vrak som står der og lekker frostvæske eller olje. Kan være lurt å avklare på forhånd og få inn i kontrakten at plassen ikke skal brukes til visse ting over lengre tid. Anonymkode: 9c16f...223
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 Hadde aldri betalt mer enn max 500 kr for å leie plass i fellesgarasje i kjelleren på en blokk om det er for å lagre bilen. Om sameiet ditt ligger midt i sentrum av en by der det omtrent ikke finnes gateparkering kan du selvsagt skru opp prisen. Anonymkode: 90230...050
newman01 Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: aldri betalt mer enn max 500 kr for å leie plass I bydel Sagene koster det fort 2000 i måneden å leie parkeringsplass. Så veldig avhengig av hvor man bor... 3
Agathe Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 Du bør få med nummeret på plassen og at det ikke er lov med fremleie. Og evt at utleier ikke er ansvarlig for eventuelle skader som oppstår på kjøretøyet. Tror ikke det er vanlig med depositum, her jeg bor er det kun lov å leie ut til andre beboere og vet prisen pleier ligge på 1500 i måneden, ellers kan månedsleien fort komme opp mot og over 2000 kr.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 newman01 skrev (5 timer siden): I bydel Sagene koster det fort 2000 i måneden å leie parkeringsplass. Så veldig avhengig av hvor man bor... Ja, du unnlot jo å sitere resten. Anonymkode: 90230...050
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #8 Skrevet 17. april 2022 Jeg leier ut min parkeringsplass for 2500 i måneden Anonymkode: 8701f...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå