AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Del Skrevet 5. april 2022 Jeg må forsøke å redusere inntaket av karbohydrater og fiber grunnet en litt sjelden tilstand i tarmen. Det er for å se om et lavere inntak av karbohydrater og fiber kan føre til at jeg får mindre symptomer (noe det sannsynligvis gjør). Jeg har fortsatt tenkt å spise normalt til middag (men jeg spiser generelt lite karbo til middag og mye ren mat utenom når vi har pizza som jeg reagerer veldig kraftig på nå og uansett ikke kan spise mer) men vil prøve å kutte ut brødmåltidene og erstatte det med noe annet. Det eneste jeg da kommer på å spise er gresk yoghurt med tilbehør eller omelett eller kokt egg. Grunnet at jeg ikke kan spise så mye fiber kan jeg heller ikke erstatte brødmåltidene med salat eller grønnsaker. Så jeg tenkte at dere her inne kanskje har noen ideer. Jeg skal nok til ernæringsfysiolog etterhvert hvis vi finner ut at jeg må spise veldig restriktivt, men i det offentlige tar ting uansett lang tid. Anonymkode: 8a9f3...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Del Skrevet 5. april 2022 Du bør absolutt henvises til ernæringsfysiolog ja! Omeletter kan man jo variere en god del, med ulikt kjøtt og krydder osv. Cottage cheese Hva med lavkarbo-knekkebrød og sånt? Men da er det vel fiber. Middagsrester er jo en grei lunsj også, lag litt mer middag og bruk dagen etter. Sjekk ut litt lavkarbo-folk og cøliaki på Instagram, og plukk oppskrifter og tips som passer din situasjon. Anonymkode: 48fbc...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #3 Del Skrevet 5. april 2022 Tåler du egg? Mye godt man kan lage med det. Anonymkode: 701af...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #4 Del Skrevet 5. april 2022 Har en kokebok som passer deg. https://www.adlibris.com/no/bok/the-carnivore-cookbook-9781628603941 Nullkarbo og nullfiber. Carnivore. Det er et kosthold hvor man kutter ut alt fra planteverdenen. Kokeboka starter med masse nyttig informasjon om sunt kosthold. Kan også anbefale denne FB-gruppa: Zeroing In On Health. Mange der som er langtidscarnivorer og har spist kun animalsk i 10+ år. Hvis du har noe lignende plager som meg, så reagerer jeg på enkelte krydder også. Særlig chili og løk. Anonymkode: 4fe4b...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #5 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har en kokebok som passer deg. https://www.adlibris.com/no/bok/the-carnivore-cookbook-9781628603941 Nullkarbo og nullfiber. Carnivore. Det er et kosthold hvor man kutter ut alt fra planteverdenen. Kokeboka starter med masse nyttig informasjon om sunt kosthold. Kan også anbefale denne FB-gruppa: Zeroing In On Health. Mange der som er langtidscarnivorer og har spist kun animalsk i 10+ år. Hvis du har noe lignende plager som meg, så reagerer jeg på enkelte krydder også. Særlig chili og løk. Anonymkode: 4fe4b...ef2 Takk for tips. Kan hente inspirasjon fra denne dietten. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du bør absolutt henvises til ernæringsfysiolog ja! Omeletter kan man jo variere en god del, med ulikt kjøtt og krydder osv. Cottage cheese Hva med lavkarbo-knekkebrød og sånt? Men da er det vel fiber. Middagsrester er jo en grei lunsj også, lag litt mer middag og bruk dagen etter. Sjekk ut litt lavkarbo-folk og cøliaki på Instagram, og plukk oppskrifter og tips som passer din situasjon. Anonymkode: 48fbc...f4d Takk for mange gode tips! Anonymkode: 8a9f3...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå