Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akalasia, og med dette har jeg også angst og depresjon.

Med denne sykdommen får jeg i meg lite mat, og mat lysten er liten. Sitter nå i sofaen og alt jeg har spist er litt sjokolade ( det er nesten det eneste som blir nede)

I tillegg har vi en på 3 år som sover skikkelig dårlige om natten så jeg får også lite søvn.( Sover dårleg i 3 år)

Jeg har ikke så mye ork..eller kanskje gid...men er sliten...jeg lager middag til familien min..men ofte spiser jeg mindre en barna, og er jeg heldig holder maten seg nede.

Jeg elsker egentlig mat...men det er så mye kroppen/ spiserøret ikke tåler..ink egg, melk, sjokoladen melk, kjøttkaker, burgere etc, kylling, nudler, bakevarer, ting ned gjær, bakevarer som er "tørre" 

Vet egentlig ikke hvor jeg skal med dette, men om det er andre der ute med akalasia..eller andre sykdommer som gjør at dere spiser lite.

Hva spiser dere? Hva lager dere? Hvordan er hverdagen deres?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje be legen din henvise deg til gastrokirurg? Akalasi kan opereres

Anonymkode: 9cb50...e0e

• 7 måneder senere...
Skrevet
Sofakona skrev (På 5.4.2022 den 11.22):

Jeg har akalasia, og med dette har jeg også angst og depresjon.

Med denne sykdommen får jeg i meg lite mat, og mat lysten er liten. Sitter nå i sofaen og alt jeg har spist er litt sjokolade ( det er nesten det eneste som blir nede)

I tillegg har vi en på 3 år som sover skikkelig dårlige om natten så jeg får også lite søvn.( Sover dårleg i 3 år)

Jeg har ikke så mye ork..eller kanskje gid...men er sliten...jeg lager middag til familien min..men ofte spiser jeg mindre en barna, og er jeg heldig holder maten seg nede.

Jeg elsker egentlig mat...men det er så mye kroppen/ spiserøret ikke tåler..ink egg, melk, sjokoladen melk, kjøttkaker, burgere etc, kylling, nudler, bakevarer, ting ned gjær, bakevarer som er "tørre" 

Vet egentlig ikke hvor jeg skal med dette, men om det er andre der ute med akalasia..eller andre sykdommer som gjør at dere spiser lite.

Hva spiser dere? Hva lager dere? Hvordan er hverdagen deres?

Jeg har det og er operert to ganger, i tillegg har jeg blokket spiserøret flere ganger. I perioder når jeg har hatt tungt for å spise så har jeg fått resept på kosttilskudd, en type som er bedre og mer næringsrik enn de reseptfrie. Om du ikke har oppsøkt hjelp så anbefaler jeg at du gjør det. Det finnes også en gruppe på Facebook for oss med denne sykdommen, om du ikke er med der så kan det være nyttig å melde seg inn. Lykke til 🌸

Anonymkode: 2b20a...4ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...