newman01 Skrevet 5. april 2022 #21 Skrevet 5. april 2022 50 minutter siden, AnonymBruker said: Men en glassheis til 90 millioner for å nyte utsikten over havet, det finnes det penger til. Jeg er kvalm av både riks og lokalpolitikk. Er det ikke snakk om at de skal grave frem de gamle kanalene i Arendal også da? Tydelig at eiendomsskatt og klingende mynt i kommunekassa har fått mersmak. Hva annet morsomt kan politikerne finne på? Glassheis, kanaler med gondolbåter i bybildet, kanskje et nytt kulturhus, svømmehall og bilfritt sentrum?? Bare å skru opp taksten på husene bittelitt, så blir det mange snorer å kutte. 1
sommermor Skrevet 5. april 2022 #22 Skrevet 5. april 2022 At det er lite vann i vannmagasiner får meg til å le. Det gjelder iallefall ikke her i Midt Norge hvor det nesten bare har snødd og regnet i ukevis med litt opphold med sol avogtil. 1
Gjest Tutte Skrevet 5. april 2022 #23 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og frekk. Snakker om at de kan vinne velgere tilbake? Da satser han tydeligvis på at folk glemmer at de ble sviktet av både AP og SP. Nå stemmer jeg verken på AP eller SP men jeg glemmer neppe strømregningene med mange tusen ekstra. Anonymkode: b97a9...cf4 Tror faktisk ikke vi har hatt en så frekk og lite ydmyk statsminister før. Fullstendig låst i sine egne meninger og blir irritert når han blir konfrontert, samtidig som han ikke svarer på det han blir spurt om. Nei, gud hjelpes,
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #24 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan bare håpe at det blir en tørr sommer og vi sitter uten vann i magasinene neste høst og vinter. Da må Støre importere til blodpris og kan ikke gjemme seg bort - blir ikke eksportkablene kuttet i 2023 vet jeg ikke. Anonymkode: b97a9...cf4 Nå har vel alle partiene bortsett fra Rødt(?) vært med på dette, så den skylda kan nok fordeles ganske jevnt utover de politiske partiene, spør du meg… Anonymkode: 448d2...320 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #25 Skrevet 5. april 2022 newman01 skrev (7 timer siden): Hvilken planet er det du bor på? Norsk Hydro er eneste private strømprodusent av størrelse og betydning, og de produserer strøm til eget forbruk. Alle de andre private selskapene du snakker om selger strømmen videre. Altså kjøper de strøm av det offentlige, og selger det til deg. De lever av påslaget, mellomlegget, innkjøpskostnader og eventuelle tilleggsprodukter som "garantert pris" og "maksprisgaranti". Det er stat, kommune og fylkeskommune som tjener fett på strømprisene. Det jeg lurer litt på er hvordan regnskapet til kommunene ser ut etter at de småkommunene som tjener milliarder på høy strømpris og innbyggerne får statlig strømstøtte. Oslo skal nå bruke 2-3 milliarder strømutbyttepenger på å CO2-rense Klemmetsrud-anlegget. Lurer på hva Arendal og Kristiansand skal gjøre med utbyttemilliarden fra Agder Energi..? Det er helt tullete med disse kraftselskapene som bare selger strømmen videre til oss, og lever av at prisstrukturen de lager er så komplisert at få skjønner det, slik at altfor mange har altfor dårlige avtaler. 😱 De lager ingen ting, bortsett fra tåkete avtaler! Og at mesteparten av pengene går til kommuner, stat og fylkeskommune øker bare forskjeller mellom dem som bor i styrtrike kraftkommuner, og resten av oss, som befinner oss på eller nær Robek-lista… Anonymkode: 448d2...320
newman01 Skrevet 5. april 2022 #26 Skrevet 5. april 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: fylkeskommune øker bare forskjeller mellom dem som bor i styrtrike kraftkommuner, og resten av oss, som befinner oss på eller nær Robek-lista Litt skyld i egen elendighet skal man ha, for innbyggerne har i stor grad valgt sine folkevalgte helt på egenhånd. Men ja, Fjordkraft, Fortum, Agva og alle de andre selskapene lever av å kjøpe noe å selge det litt dyrere til andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå