Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har pusset opp badet selv, lagt membran og fliser og alt sammen. Badet var tett fra før, uten vannskade, så vi regnet med at når vi gjorde alt forskriftsmessig oppå det eksisterende, så ville vi være trygge. MEN.

Iom at vi gjorde alt selv, så ser det ikke perfekt ut, og det er OK, men jeg lurer litt på disse gulvflisene. 'Mørtelen' (heter det det?) i mellom flisene er nemlig blitt skikkelig stygg. Den er ruglete og skitt og møkk samler seg der. Jeg forsøker å skrubbe det vekk når jeg vasker gulvet, men det samler seg fort igjen. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?

I tillegg har nå mørtelen mellom noen fliser begynt å løsne, så jeg kan pelle vekk 'strimler' av det. Det bekymrer meg. Jeg lurer på om mørtelen har blitt porøs og slipper vann i gjennom, i så fall vil jeg vel både fåf vannskade + at det kan være farlig iom at jeg har varme i gulvet?

Noen som har vært borti lignende? Noen som vet hvor jeg kan henvende meg for å finne ut om jeg har en vannskade?

Uff, jeg spør litt i hytt og vær nå, men hvis noen har råd, så blir jeg glad for det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er tett under fra før og du har lagt membran får du nok ingen vannskade. Det er ikke flisene, men membranen som er sperrelaget her. Problemet er mer av estetisk og hygienisk art. Det kan hende dere burde ha lagt fugene på nytt. Når du har lagt fugene, er det viktig at du glatter massen mens den er våt. Det er også lurt å velge en fugemasse som ikke er alt for lys. (Det heter forresten fugemasse og ikke mørtel).

Skrevet

jeg har fått med meg at det finnes noen store forskjeller på fugemasse. noen fugemasser trekker til seg skitt og møkk, mens andre er avstøtende, begge deler er vanlig å bruke.

jeg vet ikke hva det heter eller noe, jeg var bare tilstede i en flisebutikk da det kom en sinna mann som mente det ikke var hans feil men butikkens at han hadde valgt den typen som fort ser skitten ut.

vi har brukt mørkgrå fugemasse da det matchet flisene og var mest praktisk.

Skrevet

Fugemasse, selvfølgelig :)

Aha ... fugemassen vi har brukt blir nemlig nesten hvit der hvor den er fin, mens der hvor den er stygg og sprukket opp, er den nesten sort ... Hvordan legger man den igjen, da? Må man hakke den løs og legge nytt oppå?

Skrevet

Meg over - glemte å logge inn ...

Skrevet

ja, du bør nok det da , hakke opp og legge nytt. høres ut som det ble gjort feil!?

Skrevet

Vet ikke hva som er 'feil', jeg. Var pappa som gjorde det, og han har gjort det mange ganger før, med godt resultat, men denne gangen ble det ikke bra. Får prøve å legge det igjen når jeg har tid og penger!

Takk for hjelpen :)

Skrevet

Argh! Glemte å logge meg inn igjen ... :roll:

Skrevet (endret)

Hei!

Det er ikke nødvendigvis at din pappa har gjort feil, ville bare si det ;)

Vi har samme problemet hos oss, i dusjen, men ikke på selve badegulvet, massen har sprekt opp, og det detter av biter. Det er fordi jeg har brukt sterk klorin og sterk salmiakk(nei, ikke samtidig..) når jeg har vasket dusjen, ser ut som massen ikke har tålt det. Det er ikke slik på selve badegulvet, der bruker jeg ikke så sterkt vann... Dessuten blir det brukt mye mer vann i en dusj, enn på gulvet(selvfølgelig ;) ), ergo kan slikt skje!

Vi har liksom filosofert litt over hvordan vi skal gjøre dette, og jeg tror faktisk ikke vi gidde hugge opp fugene igjen, men klatter litt der der trengs... Siden jeg ikke kommer til å slutte å vaske dusjen, eller at vi slutter å dusje, så kommer det vel til å skje igjen...

Det er visst anbefalt å frese vekk fugene og legge de på nytt, men jeg syns du skal ta kontakt med en forhandler, og forhøre deg der om hva som bør gjøres :)

Endret av vimselims
Skrevet
Hei!

Det er ikke nødvendigvis at din pappa har gjort feil, ville bare si det ;)

Vi har samme problemet hos oss, i dusjen, men ikke på selve badegulvet,  massen har sprekt opp, og det detter av biter.  Det er fordi jeg har brukt sterk klorin og sterk salmiakk(nei, ikke samtidig..) når jeg har vasket dusjen, ser ut som massen ikke har tålt det.  Det er ikke slik på selve badegulvet, der bruker jeg ikke så sterkt vann...  Dessuten blir det brukt mye mer vann i en dusj, enn på gulvet(selvfølgelig ;) ), ergo kan slikt skje!

Vi har liksom filosofert litt over hvordan vi skal gjøre dette, og jeg tror faktisk ikke vi gidde hugge opp fugene igjen, men klatter litt der der trengs... Siden jeg ikke kommer til å slutte å vaske dusjen, eller at vi slutter å dusje,  så kommer det vel til å skje igjen... 

Det er visst anbefalt å frese vekk fugene og legge de på nytt, men jeg syns du skal ta kontakt med en forhandler, og forhøre deg der om hva som bør gjøres :)

Takk for råd! Skal høre med forhandler, jeg :)

Skrevet

Lilith: Du har ingen garanti for at forhandleren av fugemasse har greie på dette. Ring heller produsenten....eller du kan ringe hit og legge frem problemet for dem...de har løsninger på det meste av sånne problemer.

• 2 uker senere...
Skrevet
Lilith: Du har ingen garanti for at forhandleren av fugemasse har greie på dette.  Ring heller produsenten....eller du kan ringe hit og legge frem problemet for dem...de har løsninger på det meste av sånne problemer.

Ok, takk for hjelp! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...