AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Min er ren og pen. Bleier blir byttet i det det kommer noe i dem. Ser ikke helt behovet for å bade den sarte babyhuden,, hvor ofte gjør dere det? Anonymkode: 93627...7bc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Ved behov. Vasker baby med klut daglig uansett ved bleieskift feks. En baby blir jo ikke akkurat så møkkete på armen. Så lenge man sørger for å holde folder rene og tørre, og at stumpen er ren så trenger man ikke å bade mer enn maks 1-2 ganger i uka. Anonymkode: 15d73...e04
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 Min bader hver kveld, men det er fordi hen koser seg og blir rolig av det Anonymkode: fbd7c...b1a
Lorieen Skrevet 5. april 2022 #5 Skrevet 5. april 2022 Bader 1-2 ganger i uka. Ingen såpe, kun litt badeolje. Vasker ansikt, hender og føtter med klut og lunkent vann morgen og kveld. Og passer på at hudfolder er rene og tørre og at det ikke ligger gulp og irriterer f.eks.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #6 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min er ren og pen. Bleier blir byttet i det det kommer noe i dem. Ser ikke helt behovet for å bade den sarte babyhuden,, hvor ofte gjør dere det? Anonymkode: 93627...7bc Hver eneste dag ❤️ Anonymkode: a043c...7ab
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #7 Skrevet 5. april 2022 En til to ganger i uka. Min blir fettete i ansiktet etter noen dager, og loete inni hendene og mellom tærne + babytåfislukt 🤭 Han er varm av seg. I tillegg så liker han å bade, så why not. Den "sarte" babyhuden tåler fint rent vann, du trenger ikke bruke såpe eller olje om du ikke ønsker. Anonymkode: 5a16b...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #8 Skrevet 5. april 2022 Bader hver dag og har det som endel av kveldsrutinen. Men kun oljebad med 30ml ren mineralsk olje med litt emulgator i sånn at oljen trekker seg godt inn i huden. Uten nok og riktig olje kan huden bli veldig tørr ved så ofte bading. Anonymkode: 9394d...a38
Heln Skrevet 5. april 2022 #9 Skrevet 5. april 2022 Første badet ca hver dag. Det gjør han forsåvidt enda, 2 år etterpå, som en del av kveldsrutinen. Trengte ikke såpe når han var baby da, holdt med olje i vannet innimellom.
mingus Skrevet 5. april 2022 #10 Skrevet 5. april 2022 Helst en gang i uka, men hvis hun slår til med de verste bleiene som går oppetter ryggen og utover armen og i håret... da blir det en ekstra tur i dusjen. Dusjer helst da, for det er drit å fylle opp badekar bare for at hun skal ligge oppi og hate det. Tenkte å prøve igjen kanskje i morgen, det er jo så mange babyer som elsker å bade. Hvorfor kan ikke mine også det ^^
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #11 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min er ren og pen. Bleier blir byttet i det det kommer noe i dem. Ser ikke helt behovet for å bade den sarte babyhuden,, hvor ofte gjør dere det? Anonymkode: 93627...7bc Annenhver uke, noen ganger hver tredje. Vasker når håret lukter fett, tærne er skitne eller huden tørr. Anonymkode: 3b3e7...6b0 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #12 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hver eneste dag ❤️ Anonymkode: a043c...7ab «Jeg bryter ned babyens naturlige bakteriebarriere❤️ hver eneste dag❤️❤️❤️« Anonymkode: 3b3e7...6b0 13 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #13 Skrevet 5. april 2022 Må de bades? 😮 Fælt så mye arbeid det var med slike da! Anonymkode: 50b77...18a 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #14 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Må de bades? 😮 Fælt så mye arbeid det var med slike da! Anonymkode: 50b77...18a Selvfølgelig må de bades Anonymkode: 15d73...e04
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #15 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): «Jeg bryter ned babyens naturlige bakteriebarriere❤️ hver eneste dag❤️❤️❤️« Anonymkode: 3b3e7...6b0 Vel, i følge allergi- og eksemekspert Bente Kvenshagen vil oljebad (riktig nok med nok olje) hver dag behandle og forebygge eksem og allergi fordi oljen legger seg som en beskyttelsesbarriere på huden og holder den silkemyk og avstøtende for alt av virus, bakterier og mikroskopiske allergifremkallende stoffer. Leste om dette i boken hennes som heter sannheten om allergi og eksem. I tillegg skriver hun endel om det på instagrammen barneleg1. Det er i tråd med ny Europeisk forskning som hun henviser mye til i boken sin. Det er ikke feil om man ønsker å bade barnet mindre, men det er iallfall ikke noe poeng i å legge igjen slike hånlige kommentarer. Jeg vil tro de fleste mødrene som har kommentert her inne vil det beste for barna sine og føler at det de gjør fungerer for dem. Anonymkode: 9394d...a38 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #16 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vel, i følge allergi- og eksemekspert Bente Kvenshagen vil oljebad (riktig nok med nok olje) hver dag behandle og forebygge eksem og allergi fordi oljen legger seg som en beskyttelsesbarriere på huden og holder den silkemyk og avstøtende for alt av virus, bakterier og mikroskopiske allergifremkallende stoffer. Leste om dette i boken hennes som heter sannheten om allergi og eksem. I tillegg skriver hun endel om det på instagrammen barneleg1. Det er i tråd med ny Europeisk forskning som hun henviser mye til i boken sin. Det er ikke feil om man ønsker å bade barnet mindre, men det er iallfall ikke noe poeng i å legge igjen slike hånlige kommentarer. Jeg vil tro de fleste mødrene som har kommentert her inne vil det beste for barna sine og føler at det de gjør fungerer for dem. Anonymkode: 9394d...a38 Oljebad for atopikere er noe helt annet. Vedkommende var lege for mitt barn. Så jeg kjenner til dette. Det du snakker om er ved behandling av eksem. Anonymkode: 3b3e7...6b0 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #17 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oljebad for atopikere er noe helt annet. Vedkommende var lege for mitt barn. Så jeg kjenner til dette. Det du snakker om er ved behandling av eksem. Anonymkode: 3b3e7...6b0 Nei. Det gjelder for all type hud og er også ment forebyggende for å unngå at barnet får allergi eller eksem. Les selv. Anonymkode: 9394d...a38 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #18 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vel, i følge allergi- og eksemekspert Bente Kvenshagen vil oljebad (riktig nok med nok olje) hver dag behandle og forebygge eksem og allergi fordi oljen legger seg som en beskyttelsesbarriere på huden og holder den silkemyk og avstøtende for alt av virus, bakterier og mikroskopiske allergifremkallende stoffer. Leste om dette i boken hennes som heter sannheten om allergi og eksem. I tillegg skriver hun endel om det på instagrammen barneleg1. Det er i tråd med ny Europeisk forskning som hun henviser mye til i boken sin. Det er ikke feil om man ønsker å bade barnet mindre, men det er iallfall ikke noe poeng i å legge igjen slike hånlige kommentarer. Jeg vil tro de fleste mødrene som har kommentert her inne vil det beste for barna sine og føler at det de gjør fungerer for dem. Anonymkode: 9394d...a38 Forøvrig viser enda nyere forskning at olje blokkerer huden så den ikke får puste og dermed kan forverre atopisk eksem. Derfor kommer andre allergileger med råd om å kun bruke Neutral bodylotion som såpe/olje (ja seriøst), bade/dusje kun 2 minutter og holde tilbake på badet ved gode perioder for huden. Anonymkode: 3b3e7...6b0 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #19 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forøvrig viser enda nyere forskning at olje blokkerer huden så den ikke får puste og dermed kan forverre atopisk eksem. Derfor kommer andre allergileger med råd om å kun bruke Neutral bodylotion som såpe/olje (ja seriøst), bade/dusje kun 2 minutter og holde tilbake på badet ved gode perioder for huden. Anonymkode: 3b3e7...6b0 Som mye annet er det i såfall sprikende forskning og da ingen poeng i å komme med hånlige kommentarer dersom noen mødre velger å følge råd fra en lege og føler at det fungerer for dem. Bente har ekstremt mye erfaring å begrunne rådene sine med. KG er så utrolig toxic. Anonymkode: 9394d...a38 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #20 Skrevet 5. april 2022 Som andregangsmor, ved behov. Anonymkode: 16434...942 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå