AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Min far døde nylig og mor har fått skatteoppgjøret hans i posten. Hvordan blir det når min avdøde pappa ifølge ligningen for 2021 er skyldig 400-500kr,regner med at det må betales inn men hvordan? Sender Skatteetaten kravet til etterlatte kanskje? Anonymkode: 0b074...128
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Det er jo bare å betale inn. Om man venter til det kommer krav, så er det til dødsboet kravet kommer. Anonymkode: f9fb7...b65 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #3 Skrevet 5. april 2022 Må avdøde betale skatt og levere skattemelding? Når noen dør er de ikke lenger noe eget skattesubjekt, men avdøde vil være skattepliktig for alle inntekter frem til dødsfallstidspunktet. Avdøde må altså levere skattemelding for sine inntekter og formue. https://codex.no/personskatt/skatt-dodsbo Anonymkode: 55988...5b7 2
Kristin70 Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 Dette vil være inkludert i skiftet. Hvis hun velger å sitte i uskiftet bo tar hun på seg å betale utestående krav, hvis hun velger å skifte er det dødsboet som må betale. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #5 Skrevet 5. april 2022 Takker for svar. For tidlig å si hvordan det blir med Skifte. Ikke sett skatte papirene men står vel ikke noe KID nr ennå så kanskje best å vente med å betale restskatten. Anonymkode: 0b074...128
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #6 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Takker for svar. For tidlig å si hvordan det blir med Skifte. Ikke sett skatte papirene men står vel ikke noe KID nr ennå så kanskje best å vente med å betale restskatten. Anonymkode: 0b074...128 Det sto KID på min skattemelding i hvert fall. Anonymkode: f9fb7...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå