Gå til innhold

IVF - Henvisning til utredning eller behandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:)

Etter 1års prøving tok jeg med samboer for full fertilitetsutredning hos Medicus for oss begge. Alt var normalt på oss så vi bestemte oss bare for å prøve videre og takket samtidig ja til henvisning til prøverør i det offentlige. 

Har fått brev nå i slutten av mars fra OUS om at vi har fått innvilget utredning og vil trolig få time i uke 33. Som jo er et halvt år til.

MEN er det nødvendig med ny utredning da når vi allerede har fått det i det private? Er det isåfall ny lang ventetid for behandling etter utredningen? Hadde jo vært kjekt å gå rett på behandling når vi allerede har fått sjekket alt av både hormoner, eggledere og spermkvalitet.
Noen som vet hvordan akkurat dette byråkratiet funker?

Anonymkode: 0ba42...40f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Skal henvises til ivf om jeg ikke blir gravid denne syklusen. På helsenorge står det 12 uker ventetid på riksen. Men virker som det er lenger ventetid siden du ikke fikk time før i uke 33? Har du fått beskjed om hvor lang ventetid det ca er? 

Angående det andre kan jeg ikke svare deg, men når jeg var hos medicus for en uke siden nevnte gyn at siden jeg allerede er fullt utredet kom jeg til å slippe det igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk først beskjed om at vi skulle få time i uke 26. men så fikk vi time denne uken:)

Anonymkode: f4e8f...083

AnonymBruker
Skrevet
Elise93 skrev (5 timer siden):

Hei! Skal henvises til ivf om jeg ikke blir gravid denne syklusen. På helsenorge står det 12 uker ventetid på riksen. Men virker som det er lenger ventetid siden du ikke fikk time før i uke 33? Har du fått beskjed om hvor lang ventetid det ca er? 

Angående det andre kan jeg ikke svare deg, men når jeg var hos medicus for en uke siden nevnte gyn at siden jeg allerede er fullt utredet kom jeg til å slippe det igjen.

Ts her. Ok, skjønner. Da kan det jo hende at man går rett på behandling og at teksten i brevet jeg fikk var en standardtekst som ikke skiller på slikt. Angående faktisk ventetid så vil jeg tro at den varierer litt hele tiden avhengig av hvor mange som henvises/har behov for hjelp. Sikkert flere parametre som spiller inn også. Jeg er selv 35 år gammel. Eldre kvinner enn meg vil kanskje kunne få raskere time enn meg? Vet ikke. Kanskje de også vektlegger hvor lenge man faktisk har prøvd å bli gravid også?

Anonymkode: 0ba42...40f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror alle må gjennom den "utredningstimen". Jeg måtte i alle fall det, selv om jeg er grundig utredet privat og papirene sendt inn. 

Anonymkode: 0e726...f50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...