AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Jeg skal kjøpe meg bunad og er i tvil om jeg skal ha bunadsko eller bunadstøvletter. Hva har dere og er det et godt valg? Jeg mener ikke hva dere synes ser penest ut eller hva som er mest «riktig» - det finner jeg selv ut av - men hva er dere glade for sånn helt praktisk? Jeg ser for meg at støvletter sitter bedre på og at det kanskje er mere behagelig, men bor i utlandet, så jeg har ikke prøvd hverken sko eller støvletter enda 😊 Anonymkode: f3ed6...a37
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Støvletter er litt kulere syns jeg Anonymkode: 7adc3...20e 3
Blomsterpotta Skrevet 5. april 2022 #3 Skrevet 5. april 2022 Støvletter er både bedre og penere. Jeg prøvde begge deler flere ganger og angrer ikke på valget av støvletter. 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 Støvletter har jeg aldri hørt om, men jeg ville uten tvil valgt det foran bunadssko. Snørestøvletter er mer tidsriktig til bunad enn sko også. Anonymkode: 18247...47f 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #5 Skrevet 5. april 2022 Jeg kjøpte meg snørestøvletter på Husfliden for et par år siden. Etter mange år med gnagsår og vonde bunadssko så var det en åpenbaring! De er mye bedre å gå med, og ser mye kulere ut 😊 Anonymkode: 86147...fe6 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #6 Skrevet 5. april 2022 Takk for alle svar! Det er visst mere stemning for støvletter enn jeg hadde trodd 😊 Jeg synes ikke bunadsko ser så fine ut og tenker også at støvletter (a la dem Husfliden selger) er ganske riktig i forhold til hva folk gikk med «i gamle dager». Jeg tror jeg vil se etter bunadstøvletter som ikke har for høy hæl når jeg kommer til Norge neste gang. Håper det er litt å velge mellom. Anonymkode: f3ed6...a37 3
17.11 Skrevet 5. april 2022 #8 Skrevet 5. april 2022 Visste ikke at dette var en greie i det hele tatt. Bunadsstøvletter ser jo dritkult ut! Dette må jeg vurdere selv, for bunadsskoene er en av grunnene til at jeg ikke bruker bunaden min... 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #9 Skrevet 5. april 2022 Finnes det bunadssko eller støvletter uten hæler? Eller er det noen andre alternativer dersom ban har litt ødelagt føtter som ikke tåler hæler? Anonymkode: 3eac5...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #10 Skrevet 5. april 2022 Har sko, ville valgt støvletter hvis jeg skal kjøpe nye. Anonymkode: ea1ac...8cc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #11 Skrevet 5. april 2022 Hvis bunaden har strømper i en annen farge enn sort synes jeg det er finest med sko slik at strømpene vises litt. Jeg har blå nordlandsbunad med hvite strømper og bruker sko slik at strømpene vises bittelitt. Har man sort bunad synes jeg støvletter er fint. Anonymkode: 30f80...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #12 Skrevet 5. april 2022 Bunadssko. Kunne vurdert støvlettene om jeg skulle brukt bunaden på vinteren, men det har aldri skjedd, og min har mye ull og er varm nok uten å legge til lukkede sko. Anonymkode: 1cbef...4a8 2
mereo Skrevet 5. april 2022 #13 Skrevet 5. april 2022 Har støvletter, de er mye mer behagelig. Men er fra gammelt av noe man brukte til stakken jeg har. Så for bunaden min bruker jeg bunadssko. Man må se an hvilken bunad man har synes jeg, ikke alle det ser fint ut til. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #14 Skrevet 5. april 2022 Har Bunadsko og ville valgt det igjen. Mine sko er veldig behagelige og synes ikke de ser helt u-tidsriktige ut heller. Støvletter ser varmt ut, og husk da på at de fleste bunader er veldig varme. Å ha varme sko i tillegg hadde jeg ikke klart. Anonymkode: b21b5...2c2 1
Kala Skrevet 5. april 2022 #15 Skrevet 5. april 2022 Harhørt Klavenes er gode, stemmer det ikke for bunadsko? Kun bunadstævlettene derfra? beklager digresjonen🤭
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #16 Skrevet 5. april 2022 Har begge deler (fra Klavenes). Støvlettene er helt klart finest, men det blir veldig varmt, og heller ikke så godt egnet inne. Er derfor skoa som blir mest brukt. Anonymkode: 46f3c...f05 1
Diamant20 Skrevet 5. april 2022 #17 Skrevet 5. april 2022 Jeg valgte sko fordi konfirmasjoner og sånt er stort sett på vår/sommer, og jeg orker ikke gå rundt å være varmere på beina enn nødvendig hele dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #18 Skrevet 6. april 2022 Jeg ville valgt støvletter. Mange av bunadstøvlettene er såpass nøytrale at de fint kan brukes til mer enn bunad, også. Disse er kule til bukser med litt vidde. Anonymkode: 443ea...1be 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #19 Skrevet 6. april 2022 Takk for alle svar! Jeg prøver støvletter fra Klaveness, hvis jeg finner dem. De ser veldig fine ut. Håper ikke det blir for varmt, men jeg kan ikke se for meg at det blir et stort problem. Bunaden min har svart stakk og svart strømpebukse, så jeg behøver ikke å kunne vise fram fine farger på bena 😊 Anonymkode: f3ed6...a37
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #20 Skrevet 6. april 2022 Converse er kulere. Anonymkode: 370da...ff6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå