AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Har en hund på 2 år som spiser sin egen drit, den ligger ikke veldig lenge på bakken før den er på sin 2. Tur igjennom systemet. Dette har han holdt på med siden han var 8 uker. Jeg vil ikke bli fortalt at det er feilernæring, eller at han mangler ett eller annet, eller innvoldsorm. Og han får den mengden mat han skal ha + litt til for han er en arbeidshund. Dette er rett og slett en dårlig uvane, noe han også har overført litt til valpen🤦♀️ jeg har hørt det er noe man kan tilsette maten med for at de skal stoppe, hva er mest effektivt? Anonymkode: cd59c...c33
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Har du snakket med dyrlegen om dette? Hva er en arbeidshund? Politihund, blindehund, trekkhund? Anonymkode: cdc9c...8ea
Annikenkri Skrevet 5. april 2022 #3 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du snakket med dyrlegen om dette? Hva er en arbeidshund? Politihund, blindehund, trekkhund? Ja, det er vell det første man gjør om man mistenker at det er noe galt😅 og veterinæren kunne ikke si noe annet enn at det er en dårlig uvane, noe jeg så for meg fra start . Han er gjeterhund. Men er ikke det jeg er ute etter, det er hva jeg kan putte i maten for og få han til og stoppe.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 Moro med hund... Anonymkode: ce2fd...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #5 Skrevet 5. april 2022 Annikenkri skrev (33 minutter siden): Ja, det er vell det første man gjør om man mistenker at det er noe galt😅 og veterinæren kunne ikke si noe annet enn at det er en dårlig uvane, noe jeg så for meg fra start . Han er gjeterhund. Men er ikke det jeg er ute etter, det er hva jeg kan putte i maten for og få han til og stoppe. Hvorfor svarer du litt sånn irritert? Anonymkode: cdc9c...8ea 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #6 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor svarer du litt sånn irritert? Anonymkode: cdc9c...8ea Hun svarte ikke irritert. Anonymkode: 5754c...04a
Annikenkri Skrevet 5. april 2022 #7 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor svarer du litt sånn irritert? Anonymkode: cdc9c...8ea Jeg svarer ikke irritert😅
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #8 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun svarte ikke irritert. Anonymkode: 5754c...04a Jo både i hovedinnlegget og etterpå når vedkommende svarte meg litt aggressivt. Allerede i hovedinnlegget skriver hen:" ikke fortell meg ditt og ikke fortell meg datt", og når jeg spør: " Har du snakket med dyrlegen om dette?" så skriver hen; " selvfølgelig har jeg gjort det" med en gapskrattendd emoji. Anonymkode: cdc9c...8ea 2
Annikenkri Skrevet 5. april 2022 #9 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jo både i hovedinnlegget og etterpå når vedkommende svarte meg litt aggressivt. Allerede i hovedinnlegget skriver hen:" ikke fortell meg ditt og ikke fortell meg datt", og når jeg spør: " Har du snakket med dyrlegen om dette?" så skriver hen; " selvfølgelig har jeg gjort det" med en gapskrattendd emoji. Anonymkode: cdc9c...8ea Grunnen til at jeg skriver det i hovedinnlegget er fordi det mest sannsynlig dukker opp de tingene om jeg ikke hadde skrivd det, og det er ikke det jeg ønsker som svar i dette tilfelle. Bare en enkel ting som hva man kan putte i maten til hunden😅 og jeg har ikke skriv noe om "selvfølgelig har jeg gjort det" jeg skreiv at det er det man gjør om man mistenker at det er noe galt. Nå virker det som at du er ute etter litt dramatikk, og det er jeg ikke intr. I kjenner jeg.
Try2 Skrevet 5. april 2022 #10 Skrevet 5. april 2022 oh the drama 🤣Trenger ikke være noe med kosthold. Dette er en uvane noen har. Unge som gamle. Gamle hunder kan starte med det de slutta med etter 6 mnd...feks. Noen hunder er rett og slett ikke så nøye med hva de putter i munnen. Må rett og slett følge med og korrigere hvis den forsøker å spise dritt.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #11 Skrevet 5. april 2022 Jeg vet at dette ikke svarer helt på spørsmålet ditt, men.. Jeg har lært hunden min at så fort han har gjort seg ferdig med nummer to skal han komme "på plass" også må han bli der til jeg er ferdig med å plukke opp. Det er ikke noe jeg gjør fordi han spiser avføringen, men fordi han måtte lære seg å vente på meg og ikke løpe i andre enden av båndet samtidig som jeg skulle plukke opp😂 Siden det er snakk om at han spiser sin egen avføring er jeg redd du bare må være raskt ute før han får muligheten til å jafse i seg. Hva med å strø ut masse godbiter på bakken i det han er ferdig med å gjøre fra seg. Da kan han spise godbiter og du plukke opp? Anonymkode: 3706c...24f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #12 Skrevet 5. april 2022 Det er på grunn av K-vitamin mangel at den spiser sin egen avføring. Hunder kan ikke selv danne vitamin K, og må ha det tilført. Løsning: Gi hunden K-vitamin tilskudd Anonymkode: 8b121...58c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå