Gjest Sondra Skrevet 16. oktober 2002 #21 Del Skrevet 16. oktober 2002 - Hvis man har kjent hverandre veldig lenge, så syns jeg at man kan være litt åpen om hvem man sender *sexy* meldinger til.........da blir det ikke så farlig,liksom. - Men jeg syns virkelig at du takla dette på en flott måte. Jeg kunne aldri få meg til å sjekke mobilen til en jeg nettopp har blitt kjent med,f.eks.. men jeg og eks-flammen snakker nå åpnere enn noensinne, jeg kunne godt ha sjekket hans mobil og han min - vi har jo allerede snakket om det....hehe, vi er kommet så langt at jeg vet "alt" om hans nye flamme, og han om min........rart egentlig. Til alle dere uerfarne;- ikke sjekk mobilen til den nye typen når han går og dusjer....blir bare tull av det. (jeg selv har en som jeg kun sender sexy tullemeldinger til og han til meg....begge vet vi at det aldri blir oss to!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2002 #22 Del Skrevet 16. oktober 2002 Rart at kvinner blir sjokka hver gang de får en bekreftelse på at menn stort sett trenger flere kvinner samtidig... Det er faktisk helt normalt! Mulig det..men det finnes faktisk menn som er lojale og ærlige..det er de jeg velger og kalle..ekte menn dere andre umodne t**** kan jo pusle med deres eget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mortie Skrevet 17. oktober 2002 #23 Del Skrevet 17. oktober 2002 Én ting skal man huske på, når det gjelder SMS! Det er veeeeldig lett å lese disse feil! Det er jo faktisk umulig å se utfra ordlyden (og alle forkortelsene) om det er skrevet i fullt alvor, eller om det faktisk er en fleip eller uskyldig flørt! Hva om jeg ba en dame om en tjeneste? En uskyldig en da selvsagt, ifbm jobben f.eks. Hvis hun da var så snill og ville hjelpe meg, vile jeg også kunne skrevet "håper jeg aldri mister deg" e.l. Bare for å fortelle hvor pris jeg satte på det hun gjorde for meg. Ville ikke helt forstå om dama flyttet ut av den grunn nei! Jeg har selv også en eks som har forsøkt å stikke kjepper i hjulene, og har faktisk grunner til å "jatte" litt med, selv om jeg selv absolutt ikke er interessert. Mange er faktisk litt forsiktige med å ville såre mer enn høyst nødvendig, og heller bruker litt tid på å fortelle mennesker ting på en litt penere måte. Så KANSKJE kan de forsvares disse avsløringen du fant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 17. oktober 2002 #24 Del Skrevet 17. oktober 2002 Du sier "Pleier alltid å ta hver minste tvil opp med han, og han har sine forklaringer som jeg tror på. " ok, men dersom du pleier det, hvorfor sier du da i første innlegg: "Spørsmålene raste i hodet på meg, og jeg måtte se hvem han hadde ringt den siste tiden (og hvem som hadde ringt han). Da fikk jeg vite at han fremdeles har kontakt med eksdama, som han sier at han ikke har snakka med siden de slo opp i desember i fjor - fordi han var utro Jeg og han ble sammen i februar. Hvor mange holder han egentlig på med??! Jeg følte meg plutselig ikke som den eneste lenger. Vi har bodd vekke fra hverandre siden juli måned, men dette hadde jeg ikke trodd. Har hatt mine tvil inni mellom, men fikk likevel slag i trynet av å finne det ut. Og hva gjør jeg?! " og "Jeg tok meg sammen ganske fort. Lata som om jeg ikke visste noe. Jeg bestemte meg for ikke å krangle og lage helvete. " Jeg oppfattet det som at dersom du hadde tatt opp dine tvil og tanker med ham, så ville det blitt krangling og helvete... ser du hvor lett det er å missforstå ett skrevet ord? Du sier i starten følgende: "...La han bli skikkelig forelska i meg, jeg har jo konkurranse nå, tydligvis. Skal slå opp enten når jeg har klare beviser eller når det har gått noen uker. Da skal han angre skikkelig og savne meg. Og jeg skal aldri ta han tilbake. Det er tross alt han som er taperen her! Merkelig nok så er jeg ikke lei meg, ser rett igjennnom han nå. " Mens når noen av oss nevner at "hevn" kanskje ikke er tingen, eller spør hvorfor du ikke går når ting er slik, så er plutselig svaret: "Jeg er utrolig glad i han og er villig til å vente på sannheten før jeg dømmer og stikker avgårde. Om det da viser seg at han faktisk har noen på si, går jeg..." Synes det er helt naturlig at endel av oss missforstår hva du egentlig vil og mener, det er ikke får å være ekle, men det ER lett å missforstå! Jeg forstår f.eks ikke hvorfor du "sniker" deg til å lese tlf hans mens han er i dusjen, når du får lov å lese den, hvorfor spør du han ikke? eller leser den mens han er tilstede? Det er også, som noen tidligere nevnte, veldig enkelt å missforstå meldinger som ikke er skrevet til deg! Jeg har og har hatt flere i jobb sammenheng som sikkert kunne sendt meg meldinger alla "hva skulle jeg gjort uten deg?" og "hvor har du vært i hele mitt liv" og " takk for at du er den du er" "flott å ha deg i livet mitt" etc etc. både for å vise taknemlighet for ting jeg hjelper til med på jobb, både som fleip mellom gode kollegaer som aldri ville vært int. i mere. Mange har en flørtete tone mellom kollegaer, uten at det betyr noe. men som kan missforståes av en utenforstående leser. Kan man ta opp problemer med partner muntlig, så er vel det det beste. Stoler du ikke på partneren din, hvordan kan du leve med ham da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 17. oktober 2002 #25 Del Skrevet 17. oktober 2002 Eminel skriver Hører mange av dere sier at jeg nesten burde forvente det her når jeg sniker på typens mobiltelefon. Hvorfor i h### skulle jeg gjøre det ?! Jeg får lov å se på den. Han sier jeg får lov å se. Hvorfor skal en kjæreste ha noe å skjule da? nei jeg syntes ikke at det er noe feil i å lese på partnerens mobil......meg og min sammboer har aldrig hatt noe regel om at vi ikke skal snoke på mobilene til hverandre..... Og når man er sammen så bør man ikke ha noe og skjule,hvist man det har er jo man uerlig og ingenting og sammle på..... Så spør din partner om dette og ikke svik deg selv....det er du som er viktig...ingen andre som "tar vare på" deg enn deg selv...det har jeg erfart gjennom livets tung kvaler..... Støtter deg jeg Eminel God klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2002 #26 Del Skrevet 17. oktober 2002 Hei, Har mange mobil-guttevenner jeg' som jeg flørter med. Har vært samboer i 6 år,og er selv 27. Dette er gutter som jeg flørter med,ikke kamerater. -Den ene møtte jeg på danmarksbåten,vi hadde ikke seksuell kontakt,men vi flørtet masse.Vi driver og skriver sms til hverandre ennå. Snakkes om å møtest osv. men dette er bare en tanke som er spennende,ikke noe som jeg tror vi kommer til å gjøre. - Den andre møtte jeg på et utested vekk i fra der jeg bor.Vi holder fortsatt kontakt,og som den forrige snakker vi om å møtes,og hvor gøy det hadde vært.Men blir nok ikke noe av,er jo best slik...er egentlig bare spenning vi vil ha,og det får vi gjennom sms osv. Denne gutten var jeg utro med,vi hadde sex,en' gang. - Den tredje jeg sms'er med møtte jeg også på by'n.,men vi hadde ikke seksuell kontakt.Vi flørter lett,men ikke over grensen. - Den fjerde jeg sender sms med møtte jeg gjennom felles kjente.Han er fetteren til fetteren til en veninne av meg(?).Vi skriver søte sms til hverandre og har veldig lyst å møtes igjen... HAn er gift og har barn,men et møte kunne ikke skade så fryktelig..skal holde oss unna sex!! Har ikke hatt seksuell kontakt med han. - Den femte jeg sender sms med møtte jeg på middag hos en kollega. Vi sender masse sms til hverandre... Vi har kysset litt ,emn ikke noe alvorlig.Ikke sex. Tror dette her er HELT VANLIG.Disse fem vet ikke om hverandre. For meg er det godt å liksom ha noen utenom kjæresten...litt spennende.Så lenge jeg heretter ikke går over streken føler jeg behov for disse 'guttene' mine.Tror mange jenter og gutter skriver sms'er slik som jeg gjør. Så visst du blir fersket med en melding fra en ukjent trenger kjæresten ikke alltid gå helt på veggene!!!! kan være uskyldig moro. Karina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 17. oktober 2002 #27 Del Skrevet 17. oktober 2002 Gjest dette er fremmede personen Eminel sin type flørter med X-en.....hvor er sammenhengen ? Stor forskjell å flørte med en X og "ukjennte" mennesker....ikke det at jeg syntes det at den sms flørtingen du holer på med er akseptabelt heller da (for min del) Hadde min sammboer hatt en sånn hadde jeg blitt sinna og lurt på hvor i H****** jeg hadde hatt han henne...... Vet din kjæreste om disse du flørter med og har han det samme....om ikke syntes han det er akseptabelt....eller vet han ikke om det og i den forbinnelse hvorfor har du ikke sakt det om det er så ufatteligt normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 17. oktober 2002 #28 Del Skrevet 17. oktober 2002 Syns virkelig synd på kjæresten din jeg karina. (ligger det i navnet å holde på sånn..?? :evil: ) Lurer på det samme, vet samboer dette eller, siden det er så normalt og greit?? Og hvis HAN gjorde det samme, det hadde vært heeelt greit det eller. For noe bullshit!! Støtter Eminel jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnie Skrevet 17. oktober 2002 #29 Del Skrevet 17. oktober 2002 Jeg syntes ikke det er akseptabelt å holde på sånn som deg Karina!!! hva er da vitsen å være i et forhold... Mulig jeg er gammeldags, men jeg ville ALDRI ha gjort det, og om typen hadde gjort det, hadee jeg blitt :evil: og :cry: Tror ikke det er så normalt heller...!!??!! Eminel, hvos du pleier å spørre ut typen din hvis du har den minste tvil, kan du ikke gjøre det nå også? Hvis man spør, får man som regel svar, og gjør du ikke det, DA kan du jo begynne å planlegge en hevnaksjon! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2002 #30 Del Skrevet 17. oktober 2002 Hei, Har mange mobil-guttevenner jeg' som jeg flørter med. Har vært samboer i 6 år,og er selv 27. Dette er gutter som jeg flørter med,ikke kamerater. -Den ene møtte jeg på danmarksbåten,vi hadde ikke seksuell kontakt,men vi flørtet masse.Vi driver og skriver sms til hverandre ennå. Snakkes om å møtest osv. men dette er bare en tanke som er spennende,ikke noe som jeg tror vi kommer til å gjøre. - Den andre møtte jeg på et utested vekk i fra der jeg bor.Vi holder fortsatt kontakt,og som den forrige snakker vi om å møtes,og hvor gøy det hadde vært.Men blir nok ikke noe av,er jo best slik...er egentlig bare spenning vi vil ha,og det får vi gjennom sms osv. Denne gutten var jeg utro med,vi hadde sex,en' gang. - Den tredje jeg sms'er med møtte jeg også på by'n.,men vi hadde ikke seksuell kontakt.Vi flørter lett,men ikke over grensen. - Den fjerde jeg sender sms med møtte jeg gjennom felles kjente.Han er fetteren til fetteren til en veninne av meg(?).Vi skriver søte sms til hverandre og har veldig lyst å møtes igjen... HAn er gift og har barn,men et møte kunne ikke skade så fryktelig..skal holde oss unna sex!! Har ikke hatt seksuell kontakt med han. - Den femte jeg sender sms med møtte jeg på middag hos en kollega. Vi sender masse sms til hverandre... Vi har kysset litt ,emn ikke noe alvorlig.Ikke sex. Tror dette her er HELT VANLIG.Disse fem vet ikke om hverandre. For meg er det godt å liksom ha noen utenom kjæresten...litt spennende.Så lenge jeg heretter ikke går over streken føler jeg behov for disse 'guttene' mine.Tror mange jenter og gutter skriver sms'er slik som jeg gjør. Så visst du blir fersket med en melding fra en ukjent trenger kjæresten ikke alltid gå helt på veggene!!!! kan være uskyldig moro. Karina uhh..du har samboer..og kaller dette normalt? jeg tror ikke jeg hadde syntes det var fryktelig normalt om min samboer hodt på sånn og det går vel heller ikke under definasjonen uskyldig morro heller..men..hver sin lyst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2002 #31 Del Skrevet 17. oktober 2002 Én ting skal man huske på, når det gjelder SMS! Det er veeeeldig lett å lese disse feil! Det er jo faktisk umulig å se utfra ordlyden (og alle forkortelsene) om det er skrevet i fullt alvor, eller om det faktisk er en fleip eller uskyldig flørt! Hva om jeg ba en dame om en tjeneste? En uskyldig en da selvsagt, ifbm jobben f.eks. Hvis hun da var så snill og ville hjelpe meg, vile jeg også kunne skrevet "håper jeg aldri mister deg" e.l. Bare for å fortelle hvor pris jeg satte på det hun gjorde for meg. Ville ikke helt forstå om dama flyttet ut av den grunn nei! Jeg har selv også en eks som har forsøkt å stikke kjepper i hjulene, og har faktisk grunner til å "jatte" litt med, selv om jeg selv absolutt ikke er interessert. Mange er faktisk litt forsiktige med å ville såre mer enn høyst nødvendig, og heller bruker litt tid på å fortelle mennesker ting på en litt penere måte. Så KANSKJE kan de forsvares disse avsløringen du fant? huhh.".håper jeg aldri mister deg" pga en tjeneste/jobb på arbeidsplass? det er vel kanskje litt søkt..og litt tynn? nå husker jegi kke om trådstarteren hadde vært sammen med fyrn lenge..men hvis det er snakk om en som prøver stikke kjepper i hjulene, ville jeg ha fortalt min "bedre halvdel" om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mortie Skrevet 17. oktober 2002 #32 Del Skrevet 17. oktober 2002 Jasmin: Søkt? Ja kanskje det, men JEG kan faktisk finne på å skrive og si sånn, for å fremheve hvor takknemlig jeg er f.eks. Men jeg hadde ikke skrevet det til ei jeg bare hadde kjent et par uker. Når det gjelder eksen som prøver å stikke kjepper i hjulene, så har JEG fortalt åpent om det til min nåværende hele tiden. Men hadde samboeren min vært av den veldig sjalu typen, eller veldig hissig, som dermed skulle sette eksen skikkelig på plass og lage bråk, nei da hadde jeg nok antagelig holdt kjeft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2002 #33 Del Skrevet 17. oktober 2002 Jasmin: Søkt? Ja kanskje det, men JEG kan faktisk finne på å skrive og si sånn, for å fremheve hvor takknemlig jeg er f.eks. Men jeg hadde ikke skrevet det til ei jeg bare hadde kjent et par uker. Når det gjelder eksen som prøver å stikke kjepper i hjulene, så har JEG fortalt åpent om det til min nåværende hele tiden. Men hadde samboeren min vært av den veldig sjalu typen, eller veldig hissig, som dermed skulle sette eksen skikkelig på plass og lage bråk, nei da hadde jeg nok antagelig holdt kjeft. Joa...men hadde jo gått an og prøvd forklare den sjalue samboeren dette da bedre det..synes nå jeg.. hihi men menn og kvinner ( og personer for den slags skyld) tenker veldig forskjellig på det punktet har jeg skjønt og for eks damas del, så hadde hun fått en lekse av meg ! og man trenger ikke være oversjalu for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2002 #34 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hei Alle! VET at dette er veldig normale les: MANGE gjør det,ikka at det er akseptabelt osv. Alle de jeg skriver med har samboer/kjæreste/gift , så da er dere bare NAIVE jenter!! Dvs. at minst fem der ute driver med sms flørting. HAr en veninne som sms'er med tre , en annen veninne med to, en kollega med to , kusinen til kusinen min med fire..osv. osv. KUnne ha holdt på med dette i det uendelige. NEi,har nok ikke med MIN omgansgkrets å gjøre dette osv. Er utdannet siviløkonom, jobber 8-16,og vet om mange som jeg IKKE kjenner som flørter med sms. Alle omgangskretser ,kolleger,venner,bekjente.... Men men.... Vær obs om samboeren tar med seg mobilen overalt.... badet,kjøkkenet osv. osv. Be ALLTID om å få se hvem mldg.er fra ikke om å lese...det må da være lov?Dette gjør du bare visst du er mistenksom selvfølgelig. Hadde en sms venn der vi BARE sendte mldg. til hverandre før kl. 4 om dagen.Ikke etter arb.tid når vi var hjemme.Så dere kan bli lurt her også. Han gav beskjed at sambo såg meldingene hans så vi hadde ikke kontakt på kveldstid med mindre vi avtalt dette på dagtid!!! Men nei,samboeren min ser IKKE meldingene.Hvorfor skulle han det?. Dette er MINE sms'er.Han vet ingenting,og bryr seg ikke om det heller.Vi er kommet så langt i kjærligheten at vi gir hverandre rom og IKKE er sjalue. Kunne ha invitert eks-dama over på kaffi i morgen sammen med oss visst det hadde vært det om å gjøre.Vi er IKKE SJALUE,noe som veldig mange andre er. Er veldig glad for det.selv om jeg har gått over streken et par ganger ( og ALDRI skal gjøre det mer) stoler vi på hverandre. Vi har et PERFEKT forhold... Karina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 18. oktober 2002 #35 Del Skrevet 18. oktober 2002 Sexysadie sier : "Jeg synes folk gjør så mye rart for tiden; Tyvleser folks mail. sjekker kjærestens mobil..... Gjør man slikt mer man dømt til å få seg noen ekle overraskelser!!! synes faktisk d sier mere om deg Eminel enn om typen din. D er ikke sikkert han gjør så veldig mye mere enn å sende spretne SMS Og slik eg ser d er ikke d utroskap men d er forsåvidt en helt annen diskusjon..." ÆRLIG TALT DERE! HVIS MAN HAR EN MISTANKE OG SJEKKER PÅ MOBILEN ELLER MAILEN TIL TYPEN, OG FINNER UT AT HAN H*A*R SVIN PÅ SKOGEN, ER DETTE VIRKLIG IKKE DÅRLIG GJORT!!!!!! DET ER IKKE DAMA SOM SJEKKER DETTE SOM ER SYNDEREN DA!!! HERREGUD! OG DET Å SENDE SPRETNE SMS ER KANSKJE IKKE HELT STUERENT HELLER DA NÅR MAN ER I ET FORHOLD ? DA BURDE KANSKJE DEN ANDRE HALVPART FÅ LOV TIL Å VITE DET OG KUNNE HOLDE PÅ SLIK SELV ????? ELLER HVA ? TROR DERE VIRKELIG AT FOLK SENDER HVERANDRE SLIKE SMS`ER PÅ TØYS ? HVA VET DERE OM DET ? JEG HADDE REAGERT SÅ INNI HEL###### HVIS MIN SAMBO HADDE HATT NOE SLIKT PÅ GANG. DOG JEG SJEKKER IKKE HANS MOBIL,- HAN SJEKKER IKKE MIN. MEN HAN KAN GODT FÅ LOV! VI HAR INGEN HEMMELIGHETER FOR HVERANDRE. ER DET GRUNN TIL BEKYMRING, SKJØNNER JEG GODT AT SAMBO VILLE SJEKKET MOBILEN MIN. HADDE IKKE BLITT SINT FOR DET. VIL AT ALT SKAL VÆRE AVKLART OG VITE HVOR MAN HAR HVERANDRE!!!! Dessuten med mail og sms og slike nyoppfinnelser, er det lettere å opprettholde kontakt med eventuelle sidesprang!!! Så det så. Skjønner at folk er bekymret jeg. Det viktigste er å være ærlige og åpne med hverandre. Lykke til Eminel! Håper ting ikke er så ille likevel...... Tvi, tvi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. oktober 2002 #36 Del Skrevet 18. oktober 2002 ... og dersom vi skal være ærlige og åpne med hverandre, så sniker vi ikke rundt på partners mobiler gjør vi vel? uten lov? For dersom vi er ærlige og åpne med hverandre, har respekt for den andre og stoler på hverandre, da spør man heller en å snike på telefonen dens? eller???? Jeg har levd i ett forhold selv, der jeg fikk hint fra "alle" om at sambon var utro!! Jeg spurte ham rett ut, han så meg i øynene og sa at han ikke var det! Det er da jeg som partner måtte ta ett valg!! 1- vil jeg leve sammen med ham? Dersom jeg vil det, MÅ jeg stole på ham!!! Vil jeg klare å stole på dette mennesket? selv om alle rundt meg sier noe annet? Vil jeg velge å dele livet mitt med dette mennesket, så er jeg nødt til å stole på vedkommende, og ikke på alle andre. Det er ikke de jeg er sammen med!! Og dersom jeg velger å dele livet mitt med vedkommende, så er jeg nødt til å tro ham, og stole på at det han sier er sant, og da kan jeg ikke løpe rundt å være misstroisk og sjekke alt av telefoner og mail!! 2- Jeg klarer ikke stole på ham, tro på det han sier, fordi jeg føler på meg at det han sier ikke er sant. Og dessuten, det er så mye som tyder på at han faktisk er utro, hvordan kan jeg stole på ham? MEN, dersom jeg velger å ikke stole på ham og det han sier, da må jeg også gå fra ham!! For å leve sammen med ett menneske man misstror og ikke stoler på, heller velger å tro på alt det som sier at han ikke snakker sant, så er det ikke bra verken for meg selv eller partneren! Og man velger da bort forholdet. Jeg elsket sambon, og bestemte meg for å stole på ham (selv om gudene skal vite at det var mye som tilsa at det ikke var lurt!!) Jeg hørte aldri på hva andre sa om hans utroskap, jeg lurte aldri mer på om det var sant, og dersom jeg lurte litt igjen, så spurte jeg på nytt. Det falt meg aldri inn engang å luske rundt å sjekke mobiler eller data!! det ble slutt etterhvert da, og etter noen år fra hverandre, innrømmet han tilsist at han hadde bedratt meg over en lenger periode! (da alle sa at han var det, og han nektet for det.) Det gjorde VONDT!!!! Og jeg er vel ganske naiv. Men for meg er det fremdeles det eneste alternativet dersom jeg ønsker å være sammen med den jeg er sammen med! Begynner jeg å tvile ellermisstro, så er noe på en måte ødelagt allerede der. Den dagen jeg sjekker mobilen til min kjære, uten hans tillatelse, pga misstro, da håper jeg jeg har vett nok til å bare gå!! Jeg tror ikke jeg ønsker å ha det slik! Partner kan se på min telefon når han vil også, men han kan spør først! IKKE fordi jeg har noe å skjule, men fordi den er min ikke vår! mine brev er fremdeles til meg, mine telefoner er fremdeles til meg, mine meldinger og mail er fremdeles til meg, selv om jeg er i ett forhold. Og selv om jeg ikke har noe å skjule, så er det ikke sikkert jeg synes det er nødvendig at typen vet om enhver samtale, telefon eller melding jeg skriver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå