Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mulighet for å forlenge fastpris t.o.m august (169 øre), eller for 12 mnd til 179 øre. Jeg syns jo 179 øre er mye for 12 mnd, men jeg ser at andre selskap er over 2 kr for samme tid nå. Bør jeg gå for korttidsbindingen og se an hvordan ting ser ut over sommeren, eller tyder alt på at strømprisene vil øke/holde seg høye i lang tid fremover, og risikoen for at fastpris vil bli enda høyere utover året?

Anonymkode: fb69e...ad8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har mulighet for å forlenge fastpris t.o.m august (169 øre), eller for 12 mnd til 179 øre. Jeg syns jo 179 øre er mye for 12 mnd, men jeg ser at andre selskap er over 2 kr for samme tid nå. Bør jeg gå for korttidsbindingen og se an hvordan ting ser ut over sommeren, eller tyder alt på at strømprisene vil øke/holde seg høye i lang tid fremover, og risikoen for at fastpris vil bli enda høyere utover året?

Ville ventet til sommeren/tidlig høst.

Anonymkode: d487a...468

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville ventet.

Anonymkode: e1506...175

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også fått samme tilbud. Med 169 øre ut august. Jeg kommer til å slå til på det. Da vet jeg hvertfall at det ikke blir høyere før i september. Men usikker på om jeg hadde bundet meg for et år. Men samtidig så blir det vel ikke akkurat billigere til høsten/vinteren. Det har jeg vanskelig for å tro. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk tilbud om 76 øre sa nei jeg

Anonymkode: 26dfe...6fb

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk tilbud om 76 øre sa nei jeg

Anonymkode: 26dfe...6fb

Da bor du vel ikke på sør/østlandet tenker jeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, Kamelia83 said:

Jeg har også fått samme tilbud. Med 169 øre ut august. Jeg kommer til å slå til på det. Da vet jeg hvertfall at det ikke blir høyere før i september. Men usikker på om jeg hadde bundet meg for et år. Men samtidig så blir det vel ikke akkurat billigere til høsten/vinteren. Det har jeg vanskelig for å tro. 

Nei det var det, så derfor jeg er usikker på om det er like greit å binde seg for 1 år nå eller ikke. Forblir strømprisene så høye som nå, og kanskje t.o.m øker, så kanskje fastpris blir enda høyere om noen mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har innspill?

Skrevet

Vi har bundet den, mannen som gjorde det så jeg husker ikke helt hva vi betaler. Men det var ikke en altfor god avtale. Det er bare det at den var mye billigere måneden før, så vi handlet litt i panikk over at det kunne bli enda verre. Hverdagsterror for folk flest ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei det var det, så derfor jeg er usikker på om det er like greit å binde seg for 1 år nå eller ikke. Forblir strømprisene så høye som nå, og kanskje t.o.m øker, så kanskje fastpris blir enda høyere om noen mnd.

Det var det vi og kom fram til, selv om det ikke akkurat var et røverkjøp... skulle gjort det for lenge siden, men hva visste vel vi i sommer...

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, mingus said:

Vi har bundet den, mannen som gjorde det så jeg husker ikke helt hva vi betaler. Men det var ikke en altfor god avtale. Det er bare det at den var mye billigere måneden før, så vi handlet litt i panikk over at det kunne bli enda verre. Hverdagsterror for folk flest ❤️

Jeg skal jo binde den, spørsmålet var om jeg burde gå for 12 mnd, eller bare sommermånedene og se an utviklingen i prisene før jeg binder for lang tid :)

Skrevet

Jeg  vet ikke altså, vi måtte binde 36 mnd her hos de som hadde det beste daværende tilbudet... 12 mnd er jo ikke så ille. Er jo på en måte lurt å vente til sommer, men det kan jo forverre seg, så ikke godt å si 😕

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv valgt å kun bundet for korte perioder. Har ligget på pris mellom 59øre og 99øre kwt siden oktober (minus strømstøtte, selvfølgelig) Har to måneder til med under én krone. På sommeren har jeg råd til å betale spot om den er høy, men håper jo på at ting skal roe seg etterhvert. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har selv valgt å kun bundet for korte perioder. Har ligget på pris mellom 59øre og 99øre kwt siden oktober (minus strømstøtte, selvfølgelig) Har to måneder til med under én krone. På sommeren har jeg råd til å betale spot om den er høy, men håper jo på at ting skal roe seg etterhvert. 

Det var jo lommerusk egentlig :) Jeg har frist til å melde i fra om jeg vil ha fastpris for sommermnd, kanskje greit med kortere forpliktelser og bare satse på at fastpristilbud vil bli enda mer overkommelig. 179 øre er ikke akkurat god pris, men går det enda mer opp....blæh

AnonymBruker
Skrevet

Staten skal ordne grisebillig fastpris fra januar 2023, så ikke bind lenger enn til da.

Anonymkode: abd5f...162

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...