AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Jeg er 12 fullgåtte uker i dag. Skal til jordmor på torsdag. Var der tidlig i svangerskapet, og da vi avtalte ny time etter 12 fullgåtte uker sa hun: "da kan det hende du har en liten mage også. Hvertfall når du ligger på ryggen." Jeg har forsåvidt fått en bitteliten kul, men innbiller meg at det er fordi jeg har fått høyere fettprosent. Det flates ut når jeg legger meg på ryggen. Har vært mye kvalm med oppkast, så har bare gått opp 1-1,5 kg så langt. Bør jeg være bekymret? Har lest så mye om MA, og føler at MA er noe "alle" opplever før eller siden, og er redd utviklingen har stoppet opp. Føler ikke så mye ligamentsmerter, bare innimellom. Anonymkode: 04bb6...024
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Jeg fikk ikke synlig mage før rundt uke 20. Jeg hadde heller aldri ligamentsmerter, og kjente aldri kynnere, som de fleste gjør. Det trenger ikke bety noe Dere hørte ikke på noe hjertelyd da du var hos jordmor? Anonymkode: 8140c...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #3 Skrevet 5. april 2022 Jeg fikk ikke mage før 7 mnd. 😅 det kommer helt an på kroppen din. Anonymkode: d3c2f...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 Jeg er førstegangsgravid og har termin om under 3 uker. Her kunne man så vist se jeg var gravid 7 måneder på vei. Men etter det så kom magen plutselig i en super tempo. Så det er individuelt for alle og enhver og det har mye å si hvilken kropp du har og hvilket utgangspunkt du har. Anonymkode: b6d2a...f13 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #5 Skrevet 5. april 2022 Begynte å få mage rundt uke 30. Bare jeg som så det da 😝 Anonymkode: 58b53...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #6 Skrevet 5. april 2022 Takk for beroligende ord. Hørte ikke etter hjertelyd første gang jeg var hos jordmor, men får det forhåpentligvis til på torsdag. Har imidlertid vært på tidlig ultralyd i uke 7 og sett et bankende hjerte den gang. 🥰 Anonymkode: 04bb6...024 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #7 Skrevet 5. april 2022 Jeg er 12 fullgåtte i dag, og man kan absolutt ikke se at jeg er gravid! Jeg hadde også litt mer magefett til å begynne med da, så det spiller muligens inn. Det er ingen "form" på magen enda som gjør at det ser ut som en graviditetsmage. Jeg var på TUL i forbindelse med NIPT test forrige uke og det var absolutt bankende hjerte og sprellende baby der! Anonymkode: 8951a...af2 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #8 Skrevet 5. april 2022 Er akkurat 22 fullgåtte i dag og uten klær kan man se en slags gravidmage men veldig liten. Har ikke fått noen kommentarer om jeg er gravid og de som vet jeg er gravid sier det ser ikke ut som jeg er så langt på vei. Aner ikke hva som er normalt men føler magen vokser nå i de siste ukene så det er absolutt noe som skjer, samt jeg kjenner spark. Anonymkode: fa9ae...084
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #9 Skrevet 5. april 2022 Størrelsen på magen din har ingen sammenheng med MA. Det er helt normalt å ikke ha mage i uke 12. Jeg er selv slank og fikk mage sent. Folk rundt meg så ikke magen før i uke 30. Kunne nok sett det tidligere hvis jeg gikk i helt figurnære klær,men jeg gikk med helt vanlige klær. Anonymkode: 7babf...101
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #10 Skrevet 5. april 2022 høres prikk likt ut som meg, og da sa lege og jordmor at det var helt normalt hos flrstegangsfødende😊 da har den akkurat komme forbi skambenet. Er nå 16 uker og de siste to ukene har jeg sett forskjell daglig 😊 Anonymkode: 3525b...007 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #11 Skrevet 5. april 2022 Jeg hadde knapt mage med nr 1. Faktisk gikk jeg i str 36 i bukse vanlig og null mage. Med de andre 2 føltes det som om jeg fikk mage lenge før. Anonymkode: 0c403...1fd
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #12 Skrevet 6. april 2022 Absolutt ikke uvanlig at man ikke synes når man er 3 måneder på vei, så ingenting å bekymre seg for😄 babyen er jo bare på størrelse med en ert enda😂 Anonymkode: 6c08e...25b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå