Gå til innhold

Vasker dere stellematten for hvert bleieskift?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket vaskemiddel bruker dere eventuelt? Eller er det hysterisk å gjøre etter en tissebleie uten søl? Hjemme altså

Anonymkode: 786c3...00b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det var da jævla hysterisk, men du var kanskje et troll? 🤪

Bruker alltid et lite håndkle på matta som byttes når det blir søl på.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Bruker flanellsbleier fra sparkjøp som underlag på stellematta. Myke og gode og tar mindre plass i vaskemaskinen enn håndklær. Bytter når det blir søl. Stellematta får seg en runde med såpevann eller antibac etter søl.

Anonymkode: 7ba40...2d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri hørt om. Har gulpeklut eller håndkle på puta, det skiftes hvis det blir søl, ellers ikke. Hvis det er søl gjennom på puta så vasker jeg med vann og mild såpe, typisk håndåpa på badet, hudvennlig type. 

Anonymkode: 5df28...9f4

• Liker 4
Skrevet

Har Attends «tisselaken» over ett litt tjukkere en øgangs tisselaken, så den vaskes kun dersom de ikke skulle holde og det har ikke skjedd enda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei? Har en enkel matte fra Ikea, med overtrekk og gjerne et lite håndkle over også. Bytter håndkle og evt overtrekk om det kommer noe søl på det, men er relativt sjelden sett blir såpass ille at jeg vasker selve matta også i forbindelse med bleieskift. (Gjør det ellers kanskje en gang i uka når jeg vasker badet.)

Anonymkode: cb17a...9fa

Skrevet

Jeg også har brukt underlag - vil det ikke være kaldt for baby med huden rett på plasten?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvilket vaskemiddel bruker dere eventuelt? Eller er det hysterisk å gjøre etter en tissebleie uten søl? Hjemme altså

Anonymkode: 786c3...00b

Vi har formsydd trekk og flanellskluter på. Det må være ubehagelig for baby å ligge rett på den kalde stellematta?

Anonymkode: cfa00...67b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er hysterisk å vaske så ofte. Jeg bruker håndkle oppå stellematta. Bytter det ved søl og ved behov (en gang i uka/etter bading).

Anonymkode: 1301e...aa8

Skrevet

Jeg tviler på at det gagner baby å være så hysterisk ifht hygiene. Håndkle over, skiftes ved behov, tørk over stellematte ved behov. 

Tynne stellematter som blir med til offentlige steder osv vasker jeg etter hver gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei aldri. Med mindre det kommer bæsj på. Herregud. Man bretter jo ned bleia så ungen ligger på den? Ingen kontakt med underlaget what so ever

Anonymkode: b00e9...ee7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar over med en våtserviett en gang i blant. Skyller også matta ved behov.

Anonymkode: 7ef87...cf1

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips til stellematte det er lett å holde ren? 

Anonymkode: 55dfe...868

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Noen som har tips til stellematte det er lett å holde ren? 

Anonymkode: 55dfe...868

Leander Matty. 

Anonymkode: eb125...f9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 6.52):

Nei? Har en enkel matte fra Ikea, med overtrekk og gjerne et lite håndkle over også. Bytter håndkle og evt overtrekk om det kommer noe søl på det, men er relativt sjelden sett blir såpass ille at jeg vasker selve matta også i forbindelse med bleieskift. (Gjør det ellers kanskje en gang i uka når jeg vasker badet.)

Anonymkode: cb17a...9fa

Same, same ;) 

Anonymkode: 5d3bc...49d

AnonymBruker
Skrevet

Hæ nei jeg kjøpte en fra jysk. Trekk fra ikea som vaskes om det kommer noe greier på det, men har håndkle over. Noen ganger kun håndkle om trekket er på vask. 

Anonymkode: f26c7...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...